pali olej 5 tys km 3 litry oleju

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

pali olej 5 tys km 3 litry oleju

Postprzez Tenhawanka » 30 sie 2008, o 17:19

witam mam ogromny problem mój Golfik 1.8 Gt 66KW Lpg, pali olej 5 tyś km 3 litry oleju nie wiem co zrobić ogólnie słabe ciśnienie spreżania niecałe 0,9 Mpa po wstrzyknięciu 3 mililitrów oleju na cylinder i ponownym pomiarze ciśnienia wzrosło na 1,1 Mpa (11 atmosfer) na pewno do wymiany pierścienie tłokowe ale także trzeba zrobić uszczelnienie zaworów i ich frezowanie i docieranie nie wiem jaki jest koszt takiej roboty a mój problem polega na tym czy zastosować ceramizer czy ma to wogule jakiś sens przy tak dużym spalaniu oleju 3 litry na 5 tys km prosze o rade może ktoś miał podobne problemy
Tenhawanka
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 16:41
Lokalizacja: Sułkowice Polska

pali olej 5 tys km 3 litry oleju

 

Postprzez pablomed » 30 sie 2008, o 18:34

Nie lej nic. Remontuj lub szukaj pomału lepszego silnika. Póki co lej tani minerał żeby kasy nie wydawać na olej.
Jeśli jesteś ze Sułkowic k/Myślenic podjedź do Leśniaka na Zielonej tego od autobusów, on ci poda namiary na dobrą firmę do której zawieziesz głowicę i ew. wał jeśli będzie wymagał szlifu - ale co będziesz wyniknie po rozbiórce.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mani51 » 30 sie 2008, o 19:55

na początek wymień uszczelniacze zaworów nawet bez zdejmowania głowicy bo to ciśnienie jeszcze nie jest takie złe (dla Twojego silnika minimum to 7,5 bar) a jeśli po wstrzyknięciu oleju masz 11 to znaczy że zawory trzymają więc po co je ruszać?...może Ci wywaliło całkiem jakiś uszczelniacz na zaworze i dlatego tyle bierze...a tak poza tematem to może jakiś wyciek masz? tak tylko pytam ;-)
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Pomocy

Postprzez Tenhawanka » 6 wrz 2008, o 07:14

czy to sillnik do remontu było tak brakło oleju na tyle ze przeskoczył pasek rozrządu (najprawdopodobniej się przytarł wałek rozrzadu lub coś innego) ustawiłem rozrzad wlałem olej ponad stan bo pali olej i wszystko było wporzadku do wczoraj gdy zrobiłem gdzieś ok 200 km silnik się dobrze zagrzał jazda po mieście itp i czujka ciśnienia oleju dwa razy mi sie zaświeciła i pipkało podejrzewam że panewki ś a do wymiany i szlif wału potrzebny
Tenhawanka
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 16:41
Lokalizacja: Sułkowice Polska

Postprzez Mag84 » 12 sty 2009, o 23:12

witam po raz nasty nasty. Przebadałem silnik jeśli chodzi o ciśnienie sprężąnia to mam na każdym cylindrze 8-9. SIlnik bierze olej w ilościach znacznych - dużo :) chyba nawet tak jak koledze który temat rozpoczął, a moze nawet więcej. Mechanik powiedział ze silnik pracuje dobrze.

I teraz rodzi się pytanie. Czy jeśli ciśnienie jest takie samo na każdym cylindrze, świece poza 1 z 4 są ok, nie ma na nich sladu oleju, czy jest ktoś w stanie mi napisać czy lepszym rozwiązaniem jest wymiana silnika czy może jego remont - na początku oczywiście uszczelka pod głowicą, oraz ewentualnie uszczelniacze pod zaworami (cena za wyjęcie silnika, rozebranie, wynosi "0" więc póki co skupiam się tylko na częściach, ale z tego co już wiem to przy takim "leczeniu" rozrząd i jakies tam pierdoły są standardowo wymieniane) !!! :zalamany:
Avatar użytkownika
Mag84
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 paź 2008, o 17:11
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mani51 » 12 sty 2009, o 23:29

Mag84 napisał(a):na początku oczywiście uszczelka pod głowicą, oraz ewentualnie uszczelniacze pod zaworami


jeśli bieże olej to uszczelniacze przedewszystkim a nie ewentualnie a wymiana rozrządu nie jest konieczna jeśli jeszcze nie pora na jego wymianę...do regeneracji głowicy nie trzeba wyjmować silnika tylko samą głowicę i najdroższa z tego wszystkiego będzie regeneracja czyli wymiana prowadnic, uszczelniaczy, ewentualnie frezowanie gniazd zaworowych i docieranie oraz planowanie - mnie to kosztowało 300zł, do tego uszczelka pod głowicę, uszczelki pod kolektory, pod pokrywę zaworów, uszczelniacze wałka rozrządu...wszystko, razem z robocizną wyszło niewiele ponad 400zł - kupisz pewny silnik za taką cenę? Nie zapomnij że będziesz musiał zmienić w nim olej, rozrząd i kto wie co jeszcze
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości