Pasek Alternatora

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pasek Alternatora

Postprzez Marvin911 » 14 mar 2011, o 17:06

Moze mi ktos napisac gdzie moge poluzowac pasek alternatora oraz gdzie jest ta rolka napinająca pasek oraz o ile gdzies powinienem poluzowac pasek, z tego co mi wiadomo powinien sie uginac gdzies o 1cm?. jestem w tym zielony ale pasek mam zabardzo napiety i piszczy, strzela, trzeszczy itd.

Gdy popsika sie WD45 na kolo(nie na alternator, ale pod pasek prowadzacy do alternatora), na te zabki nie ma juz takich odglosow ale slychac jakby tarcie.
Marvin911
Czytacz

Pasek Alternatora

Postprzez Colleague » 14 mar 2011, o 19:22

Jeżeli są takie objawy to nie zbytnio napięty pasek lecz padnięte łożysko ;)
Laj lala golf trójka full bajera :)
Colleague
Berbeć

Postprzez trollu » 14 mar 2011, o 21:00

tak jak Colleague pisze, łożysko pada.a za naciąg odpowiada sprężyna pod alternatorem. alternator uciąga pasek
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
trollu
VIP

Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 15 mar 2011, o 16:22

jeśli masz klimę to jest rolka napinająca która też lubi skrzeczeć, jeśli nie masz klimy to jest sprężyna pod alternatorem, wówczas napina się właściwie sam po poluzowanie śrub mocujących alternator i ponownym dokręceniu.
pablomed
Members

Postprzez Marvin911 » 16 mar 2011, o 11:49

czyli pasek sie automatycznie mozna powiedziec napina tak jak powinien?
a lozyska ktore od kola pasowego?
Marvin911
Czytacz

Postprzez pablomed » 16 mar 2011, o 21:59

od alternatora albo pompy wody, jest jeszcze łożysko pompy wspomy i łożysko w rolce napinającej i w sprężarce jeśli masz klimę każde może trzeszczeć. Zdejmuj paski po jednym drugi zostawiając i odpalaj może coś wywnioskujesz, byle nie za długo po pompa wody albo/i alternator nie będą działać.
pablomed
Members

Postprzez Marvin911 » 31 mar 2011, o 11:13

Dobra problem dalej mam, tym razem dam zdjęcia i film.