Pasek Alternatora

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pasek Alternatora

Postprzez Marvin911 » 14 mar 2011, o 17:06

Moze mi ktos napisac gdzie moge poluzowac pasek alternatora oraz gdzie jest ta rolka napinająca pasek oraz o ile gdzies powinienem poluzowac pasek, z tego co mi wiadomo powinien sie uginac gdzies o 1cm?. jestem w tym zielony ale pasek mam zabardzo napiety i piszczy, strzela, trzeszczy itd.

Gdy popsika sie WD45 na kolo(nie na alternator, ale pod pasek prowadzacy do alternatora), na te zabki nie ma juz takich odglosow ale slychac jakby tarcie.
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Pasek Alternatora

 

Postprzez Colleague » 14 mar 2011, o 19:22

Jeżeli są takie objawy to nie zbytnio napięty pasek lecz padnięte łożysko ;)
Laj lala golf trójka full bajera :)
Avatar użytkownika
Colleague
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 18:53
Lokalizacja: 96-100

Postprzez trollu » 14 mar 2011, o 21:00

tak jak Colleague pisze, łożysko pada.a za naciąg odpowiada sprężyna pod alternatorem. alternator uciąga pasek
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 15 mar 2011, o 16:22

jeśli masz klimę to jest rolka napinająca która też lubi skrzeczeć, jeśli nie masz klimy to jest sprężyna pod alternatorem, wówczas napina się właściwie sam po poluzowanie śrub mocujących alternator i ponownym dokręceniu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Marvin911 » 16 mar 2011, o 11:49

czyli pasek sie automatycznie mozna powiedziec napina tak jak powinien?
a lozyska ktore od kola pasowego?
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 16 mar 2011, o 21:59

od alternatora albo pompy wody, jest jeszcze łożysko pompy wspomy i łożysko w rolce napinającej i w sprężarce jeśli masz klimę każde może trzeszczeć. Zdejmuj paski po jednym drugi zostawiając i odpalaj może coś wywnioskujesz, byle nie za długo po pompa wody albo/i alternator nie będą działać.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Marvin911 » 31 mar 2011, o 11:13

Dobra problem dalej mam, tym razem dam zdjęcia i film.

Zdjęcie miejsca gdzie psikam WD-40:
Obrazek
(Nie psikam gdzieś na boki na łożyska itd. tylko właśnie idealnie na kolo gdzie są te wgłębienia na pasek)


Video:

Ugięcie Paska:
http://www.youtube.com/watch?v=uR1WjZ3HWbw

Odgłos Paska przed Psiknięciem:
http://www.youtube.com/watch?v=DAHJCDoqaJ8

Odgłos Paska po Psiknięciu:
http://www.youtube.com/watch?v=Ky9Nw0VqUkc
(Słychać tam bardzo lekkie pykanie)

Tak wiem, pompę wspomagania w tle słychać ale to na czasie wymienię :)
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 31 mar 2011, o 23:00

Czy ja tam dobrze widzę że pasek idzie górą po kole pompy wody???? Czy Ty go tak założyłeś czy jakiś przezdolny mechanik?? Załóż dołem i tyle. I pośpiesz się bo jeśli jest jak górą jak mi się wydaje z filmów to chłodzenia silnika prawie nie masz i zaraz skończysz silnik.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Marvin911 » 31 mar 2011, o 23:06

EDIT:
ogolnie to ja tego nie robiłem ale termostat itd. odpowiednio uruchamia wentylator z czym idzie chyba schładzanie, a płyn chłodniczy schodzi także. Mi sie wydawalo ze jest dobrze zalozony bo jak on by mial inaczej isc jak jest jeden caly pasek idacy do alternatora a pozniej w dol przez pompe wody i do tego dolnego kola chyba pasowego? Ja sie na tym nie znam wiec mozliwe ze masz racje.
Ostatnio edytowano 31 mar 2011, o 23:20 przez Marvin911, łącznie edytowano 3 razy
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 31 mar 2011, o 23:10

A to sorki wydawało mi się na filmie że idzie góra koła pasowego pomy wody. Może po prostu stary pasek masz i trzeba zmienić skoro psikanie po samym kole go wycisza. Zdejm go, oceń ręką czy nie ma luzów na łożyskach pompy alternatora, jeśli niema nowy powinien pomóc

Nie no jednak patrzę na pierwszy film widać przecież że źle idzie, przełóż go na dół piszę ci. Pasek ma chodzić na około, tak że pompa ma się kręcić w tą samą stronę jak silnik teraz chodzi na odwrót. Wyżłobieniami na kole pompy się nie sugeruj sa płytkie od tarcia paska który wcześniej był jak ma być , albo daj fotkę z boku jeśli jednak się mylę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Marvin911 » 31 mar 2011, o 23:18

to moze jutro :) ale co od tego by byly takie dzwieki ? pasek jest nowy nie ma nawet 10 tys KM, pasek firmy BOSCH a dźwięki mam takie po wymianie rozrządu. wcześniej było ok

u mnie to wyglada tak jak tutaj, tak jak jest zaznaczone:
Obrazek
Marvin911
Czytacz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 23 lis 2010, o 22:46
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 31 mar 2011, o 23:25

no dobra to sorki nie sprzeczam się, zdaje mi się z filmu że pasek idzie góra po kole C a nie dołem jak masz na rysunku, Skoro pryskasz po kole paska wielorowkowego i cichnie to nie może to być od rozrządu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

cron