Pierwszy przegląd instalacji, duże spalanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pierwszy przegląd instalacji, duże spalanie

Postprzez Przem4S » 20 sty 2014, o 12:28

Witam, mam problem ze swoim wozidłem, mianowicie zakupiłem go w październiku, i na początku tego miesiąca pojechałem na przegląd instalacji. Wymienili węże, uszczelnili, wymienili uszczelkę pod przepustnicą, przerzucili koreczek tankowania koło korka wlewu PB. Auto po tych wszystkich zabiegach zaczęło mi słabo iść, na tyle że pojechałem do gazownika znów, zrzucił mi silniczek krokowy i założył śrubkę, po przejażdżce i ustawieniu odpowiednio śruby auto odzyskało poprzednią moc, lecz no cóż, spalanie nadal jest duże, o tej porze w cyklu mieszanym, w tygodniu 15-20 km codziennie po miescie (praca), w weekend ze 100 km na trasie (uczelnia), no i cóż obecnie zatankowałem po przejechaniu 185 km :/ Zbiornik malutki, podczas tankowania wchodzi 27l więc zbiornik jest ok. 30 l. Wydaje mi się że to dużo za dużo. Na trasie był mierzony i było spoko, potrafił zejść 9-10l przy jeździe 100-130 więc naprawdę spoko, lecz teraz po prostu nie wiem co jest. Jestem zielony w kwestii LPG gdyż to mój pierwszy samochód z gazem więc proszę o wyrozumiałość ;) Pozdrawiam, Przem4S.
Avatar użytkownika
Przem4S
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 00:51
Lokalizacja: Tychy

Pierwszy przegląd instalacji, duże spalanie

 

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2014, o 13:11

Jaką masz tą instalację LPG? Dlaczego wyrzucił krokowca ? Moim zdaniem na śrubie będzie więcej palił , no chyba że ją ninimalnie przykręcisz to już kwestia regulacji by trzymał obroty i zachował moc :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 20 sty 2014, o 15:29

Przem4S, nie daj się gazownikom zbyć, trafiłeś na typowych partaczy. Nie umieli wyregukowwac inastaklacji i tyle. Szczegółówo nie ma sensu tu o tym pisać bo tematów o regulacji jest milion. Ale masz żądać żeby krokowic był założony i działał dobrze
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 20 sty 2014, o 16:16

jak masz krokowca to instalacja 2 generacji

podłącza sie analizator spalin i komputer pod sterownik LPG i ustawia sie

a nie jakaś tam śruba
pewnie zabuliłeś za ten anty majstersztyk sporo
ja bym reklamował
auto pali sporo bo jest rozregulowane dawka za bogata to sterownik przymyka i auto nie idzie albo całkiem prarownik rozkrecony ...

rekamować i nie dać sie
i wraca korkowy na miejsce i ustawiają lub zwrot kasy i krokowy wraca a Ty suzkasz innego gazownika nie partacza!!
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Przem4S » 20 sty 2014, o 18:38

Instalacja Landi Renzo, montowana bodajże w 2005 roku.
Co do gazownika, owszem, założył śrubę ale przez to że nie chciałem auta zostawiać na kolejny dzień (praca + studia), i śrube regulowal analizując spaliny, lecz mimo to przy jeździe był slaby więc śrubę powoli odkręcał podczas przejażdżki. Kwestia jest taka że przy kupnie auta przejeżdzałem około 220 km gdy teraz 185 na pełnym.. Jednak 35 km to zawsze cóś. Krokowiec dalej mam pod maską tyle że przyczepiony obok, a założona śruba w obiegu, jak założę krokowca, choćby sam, to auto straci na mocy dosyć mocno, na tyle że przy 4 biegu dojdzie do 3k obrotów, i choćbym dał pedał w podłogę nie pójdzie wyżej więc ewidentna strata jest :-o
Obrazek
Avatar użytkownika
Przem4S
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 00:51
Lokalizacja: Tychy

Postprzez pablomed » 22 sty 2014, o 01:45

Przem4S, przy tak starej instalacji pewnie trzeba zacząć od od regeneracji lub wymiany reduktora. Jeśli masz reduktor Landi to jest pewna trudność w przeprowadzeniu regeneracji, o co biega znajdziesz w postach kolegi "prezesik". Jeśli nie chcesz się w to sam bawić to pewnie łatwiej będzie nabyć jakiś tani dobry reduktor za ok 2 stówki np Lovato lub Tomasetto, założenie jest proste ale gazownicy często chore pieniądze liczą za wymianę. W każdym razie po wymianie trzeba instalację wyregulować, gazownik musi do komputerka LPG mieć interfejs, często nie mają i używają tylko tzw samonauki, to się nie udaje trzeba poprawiać interfejsem i poświęcić na to trochę czasu. I po to jest potrzebny staranny gazownik. Problem ze znalezieniem takiego jest na tyle duży że wielu z nas samodzielnie reguluje, interfejs kosztuje niedużo, trzeba mieć laptopa znaleźć odpowiedni program i trochę poczytać w necie

No i mogłeś napisać od razu że to pierwszy przegląd po zakupie pojazdu a nie pierwszy przegląd po montażu instalacji czyli na gwaranacji
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 22 sty 2014, o 16:12

ja polecam samemu sie pobawic
tak oto nauczyłęm sie sporo o instalacji itp.
Ustawiłęm i regulowałem Bingo-m tak że teraz spala 8 litrów przy 110km/h srednio wyjdzie 8,5L/100km

Instalacja dość stara tak że znajdź kogoś kto ma pojęcie i jak wspominałęm wepnie sie pod sterownik i ustawi to prawidłowo
LPG jest delikatny i nawet przytkany filtr sprawia problemy i auto gaśnie ...

Poświeć troche czasu a będziesz miał spokuj
Gazownik albo interfejs za 30-40 zł + program
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Przem4S » 23 sty 2014, o 13:01

Wczoraj podłączyłem VAGA i znalazł mi błąd Sonda Lambda - Zwarcie do masy. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie? I ewentualnie jaki kabelek i oprogramowanie do mojej instalacji wybrać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przem4S
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 00:51
Lokalizacja: Tychy

Postprzez pablomed » 26 sty 2014, o 02:08

ten błąd ma być. Kabelek ma mieć wtyczkę pasującą to sterownika, łatwo znajdziesz na Allegro ale wypada znać konkretny typ sterownika na wszelki wypadek, a nie tylko markę. Oprogramowanie zwykle dostaniesz na płytce razem z kabelkiem, znajdziesz na chomiku itp itd.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Przem4S » 27 sty 2014, o 00:29

A owszem kupiłem interfejs z Viakena (będzie to już drugi interfejs, jeden do OBD2 również mam od nich i spisuje się znakomicie), tak więc myślę że będzie wszystko ok, jutro powinienem go dostać :).

Takie coś zamówiłem:
http://viaken.pl/pl/interfejsy-lpg/inte ... kabli.html

Pozdro

[ Dodano: 2014-02-12, 16:46 ]
Odświeżam gdyż mam kolejny problem :cenzura:

Kupiłem interfejs do lpg viaken'a. Wszystko było by fajnie gdyby nie to że nie mogę połączyć się z centralką, interfejs ma zainstalowane sterowniki, lecz przy próbie połączenia występuje błąd C01. Czytałem w sieci trochę na ten temat i jest to niby brak zasilania. Napięcie na centralce mam kolejno na 4 pinach odpowiadających za interfejs (masa z aku) to: 4,9V, 12V, 0, 4,9V. Co jest nie tak? Posiadam interfejs http://viaken.pl/pl/interfejs-lpg-usb-bazowy.html
Do tego kabel do Landi: Obrazek.
Moja centralka: Obrazek.
I sam kabel wygląda tak: Obrazek.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przem4S
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 00:51
Lokalizacja: Tychy


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

cron