PłYN CHłODNICZY?nie rozumiem???uszczelka??

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

PłYN CHłODNICZY?nie rozumiem???uszczelka??

Postprzez jacekPlacekkk » 7 lut 2009, o 11:44

Witam serdecznie!!!
Golfika mam od ubiegłych wakacji, i zawsze mnie zastanawiało czemu na cipłym silniku (włączonym i wyłaczonym) główny gruby przewód od płynnu chłodniczego jest[glow=red] Strasznie Napięty[/glow], a jak odkrece zbiorniczek od płynu to syknie, znakiem tego bardzo duze cisnienie Płynu chłodniczego :!: (Petrygo 100%)

ubywa mi także płynu chłodniczego, ale to chyba przez 2 małe wycieki przy mocowaniu Chłodnicy.

martwie się czy to nie uszczelka?
Oleju autko bierze może z 1 litr na 10 000 tyśm, aż podejrzannie mało... :mrgreen:

[ Dodano: 2009-02-07, 10:47 ]
A HA i na bagnecie na zimnym silniku zauważyłem białą maź!!! :cisza:

ale ale to chyba normalne z LPG przy krótkich trasach..... :?: tzw majonez

[ Dodano: 2009-02-07, 10:54 ]
:!: a ha dodam że auto ładnie chodzii na Pb i Lpg, niema kłopotów z odpalaniem i takie tam, a gaz jest od półtora roku

MAM jESZCZE prśbe :idea: :arrow: może ktoś wrzucić zdjęcie z odmą? chciałbym ją wyczyścić ale niewiem dokładnie które to ustrojstwo?

silnik 1.8 75 kucy :shock: +lpg
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

PłYN CHłODNICZY?nie rozumiem???uszczelka??

 

Postprzez pawelek03576 » 7 lut 2009, o 13:22

siema wąż ma być twardy bo podczas pracy silnika w układzie chłodzenia tworzy sie ciśnienie
tutaj masz zaznaczoną odme
Obrazek
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez mani51 » 7 lut 2009, o 13:39

jacekjurzykkk napisał(a):zawsze mnie zastanawiało czemu na cipłym silniku (włączonym i wyłaczonym) główny gruby przewód od płynnu chłodniczego jest Strasznie Napięty


to zaleszy jak ocenić to Twoje "Strasznie Napięty" bo to że jest twardszy niż na zimnym silniku to normalne. Poprostu w miarę rozgrzewania ciśnienie w układzie rośnie do około 1,4 - 1,6 bar więc zrób sobie mały test: weź pompkę z z manometrem, zdejmij cienki wężyk od przelewu przy zbiorniczku i zaślep go a na króciec od zbiorniczka załóż wężyk od pompki i pompuj, tylko powoli. Przy ciśnieniu jakie podałem zaworek w korku powinien puścić, jeśli będzie dużo więcej to korek do wymiany...tylko przypadkiem nie podpinaj sprężarki a jeśli już to ostrożnie tzn bardzo powoli puszczaj powietrze...i tak dla przypomnienia: NIGDY NIE ODKRĘCA SIĘ KORKA OD UKŁADU CHŁODZENIA NA ROZGRZANYM SILNIKU :!: Gwałtowny spadek ciśnienia może spowodować, że płyn zagotuje się nawet na wyłączonym silniku i wyrzuci go przez korek co może się skończyć poparzeniem ręki

a co do samej uszczelki to myślę, że jest ok ale dla pewności odpal zimny silnik bez korka w zbiorniczku i patrz czy nie idą bąble powietrza - jak nie to uszczelka cała a co do mazi na miarce to już sam sobie odpowiedziałeś tylko, że jazda na gazie nie ma nic do tego - na pb robi się tak samo, oprócz tego gdyby płyn przedostawał się do oleju to tą samą drogą olej poszedł by do płynu a przecież ciśnienie oleju w czasie pracy silnika jest większe niż płynu więc zapewniam Cię, że w płynie też były by ślady oleju

[ Dodano: 2009-02-07, 12:46 ]
pawelek03576, to jest tylko mały kawałek węża od odmy

cała odma to trochę więcej ;-)

Obrazek
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez jacekPlacekkk » 7 lut 2009, o 14:01

mani51 napisał(a)::!: Gwałtowny spadek ciśnienia może spowodować, że płyn zagotuje się nawet na wyłączonym silniku i wyrzuci go przez korek co może się skończyć poparzeniem ręki


o tym się kiedyś przekonałem :zawstydzony: :wstyd: heh bo tak się dzieje

[ Dodano: 2009-02-07, 13:02 ]
mani51 napisał(a):Dodano: 2009-02-07, 12:46 ]
pawelek03576, to jest tylko mały kawałek węża od odmy

cała odma to trochę więcej ;-)


a ha ale które mam wyczyścić z tego MAJONEZU chłopakii?? :cwaniak:
BLUE JAZZ TDi --->

nowe foty VariantA strona 4...

moj-golf/variant-tdi-nastepca-t24626-36.html
Avatar użytkownika
jacekPlacekkk
Gaduła
 
Posty: 501
Dołączył(a): 2 sie 2008, o 18:23
Lokalizacja: siedlce/okolice

Postprzez pawelek03576 » 7 lut 2009, o 15:29

jacekjurzykkk, musisz wyczyścić metalową rurke którą zaznaczyłem pokrywe wtrysku też można wyczyścić i gumową rurke która łączy odme z pokrywą zaworów i pokrywą wtrysku oraz puszke przy silniku z której wychodzi ta rura którą zaznaczyłem (jest ona przykręcona czterema śrubami)
jak za bardzo zakręciłem to pisz ;-)
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez strzeliniasty » 7 lut 2009, o 17:27

jacekjurzykkk napisał(a):ubywa mi także płynu chłodniczego, ale to chyba przez 2 małe wycieki przy mocowaniu Chłodnicy


ja rowniez mialem wycieki plynu sprawdz oringi na plastikowych kruccach przykreconych do bloku jeden jest z przodu jak patrzysz na silnik (na nim jest gruba gumowa rura od chlodnicy) drugi jest po prawej stronie bloku. oringi szybko sie zuzywaja i przez to. ja sobie poradzilem tym ze kupilem nowe krucce z oringami i dodatkowo dalem na nie silikon do dzisiaj mam spokoj.

tutaj masz te krucce pawelek03576 sorka za pozyczenie zdjecia <piwo>

Obrazek
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości