po automat. przełączeniu na gaz nie idzie/gaśnie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

po automat. przełączeniu na gaz nie idzie/gaśnie

Postprzez przemke » 9 sie 2011, o 12:47

Mam II generacje, jakies 50tys na niej przejechane, silnik 1.8aam 75km
Od jakiegos czasu pojawil sie problem, ze zazwyczja po pierwszym przelaczeniu automatycznym na gaz (czyli jak zarowno obroty jak i temperatura powinny byc juz wystarczajace) auto nie idzie dopoki nie przelacze z powrotem manualnie na benzyne. Dopiero pare kilometrow pozniej prawidlowo ruszy na gazie -zazwyczaj przy drugim albo trzecim przelaczeniu z kolei. Charakterystyczne jest to, ze jak auto juz jest rozgrzane to pozniej nie ma z tym problemu.

Gosc od gazu przy przegladzie stwierdzil ze to problem sondy lambda najprawdopodobniej - w programie pokazywalo bardzo wolna jej prace. Spalanie sie raczej nie zmienilo w tym czasie. Nie zostawialem na pelna diagnostyke u niego zeby uniknac kosztow. Czy to moze byc ta sonda czy cos innego, moze mieliscie taki problem?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

po automat. przełączeniu na gaz nie idzie/gaśnie

 

Postprzez K@mil » 9 sie 2011, o 12:54

Rozumiem ze na zimnym silniku auto nie chodzi na gazie tak ?

Moze to byc również wina Reduktora (teraz reduktory po 50tys juz nadają sie na śmietnik, nie jak kiedyś 100tys i jeszcze chodził)

Co do sondy, nie wiem jak to jest na gazie ale mozesz ją odłączyc i zobaczyc jak zachowuje sie auto..
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez przemke » 9 sie 2011, o 13:05

Tak, mozna tak powiedziec ze na wzglednie zimnym pomimo tego ze sie juz przelacza (czyli ten sterownik rozpoznaje ze temperatura powinnna byc juz ok?) to nie pojdzie. Gosc od gazu mowil ze reduktor tak na 80tys powinien wystarczyc i na przegladzie u niego wygladalo wsio niby ok (no ale nie wiem czy tam do srodka zagladali)

No wlasnie nie wiedzialem, ze ta sonde mozna zupelnie odlaczyc - wtedy w ogole mi sie przelaczy na gaz/pojdzie na nim ?
Niestety jestem raczej laikiem w kwestii silnikow wiec nie ogarniam, ale z kumplem bardziej ogarnietym w temacie moze na kanale sie z tym pobawimy

[ Dodano: 2011-08-09, 13:07 ]
kupilem juz w sumie taka sonde zamiennik "hans pries" za 120zl ale nie wiem czy (jesli to jej problem) oryginalna uzywana nie bedzie potencjalnie lepsza na jakis czas...
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez K@mil » 9 sie 2011, o 13:48

przemke napisał(a):Gosc od gazu mowil ze reduktor tak na 80tys powinien wystarczyc i na przegladzie u niego wygladalo wsio niby ok (no ale nie wiem czy tam do srodka zagladali)


ciekawe po czym wie ze sie jeszcze nadaje ... lizał go czy co :) jak rozbierali i nie zmienili membrany to on sie juz nadaje do kosza...

Kanalu raczej do gazu nie potrzebna. Gaz ma wlasna sonde i pewnie masz ja przyczepioną w pobliżu kielichów. Wystarczy odłączyc wtykę
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez pablomed » 9 sie 2011, o 14:12

przemke, sonde trzeba sprawdzić na benzynie, bo to że na LPG wolno chodzi to w sumie norma bo silniczek krokowy wolno tak działa, nawet jedna zmina na 4 sekundy jest ok.
Może być winien reduktor - tu niema co zaglądac do niego tylko regenrować lub zmieniać jesli ma te 70-80 tysięcy (nie napisałeś ile ma twój najechane). A jeśli nie reduktor to jest to tylko kwestia regulacji. Musisz poszukac lepszych speców, konkretnie podejrzewałbym za niskie PWA, czyli dopóki sonda Lambda nie zaczyna działać całkiem dobrze po pełnym rozgrzaniu to silniczek krokowy za mało jest otwarty, spec powinien podłączyć się interfejsem i spróbowac to zmodyfikować.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemke » 9 sie 2011, o 16:28

No ja tak jak napisalem przejechane jest jakies niecale 50tys w tej chwili na tej instalacji w tym czasie ze 4 przeglądy takie "okresowe" z regulacja ;) u nich były. To ze 80tys to mowil ogolnie ze te reduktory tak do ok. 80tys daja rade niby. Opinie maja dobra no ale moze najlepszymi specami i nie sa (male miasto;)

Ale zaraz zaraz gaz ma wlasna sonde?! czy na pewno tutaj w tej II. gen.? Dopytam tego goscia jeszcze bo nic o tym nie wspominal, czy taka wlasnie mial na mysli (a jesli tak to czy jest to taki sam typ jak ta standardowa co kupilem?)
Myslalem nad kupnem takiego taniego interfejsu VAG do kompa zeby sprawdzic odczyty tej sondy po wymianie ..tylko nie wiem czy daja rade takie chinskie do podstawowych rzeczy za ok 40-50zl na allegro?
A jesli to inna sonda to inny interfejs jest potrzebny ? jakis sterownika instalacji?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez K@mil » 9 sie 2011, o 17:43

przemke napisał(a):Ale zaraz zaraz gaz ma wlasna sonde?! czy na pewno tutaj w tej II. gen.? Dopytam tego goscia jeszcze bo nic o tym nie wspominal, czy taka wlasnie mial na mysli (a jesli tak to czy jest to taki sam typ jak ta standardowa co kupilem?)
Myslalem nad kupnem takiego taniego interfejsu VAG do kompa zeby sprawdzic odczyty tej sondy po wymianie ..tylko nie wiem czy daja rade takie chinskie do podstawowych rzeczy za ok 40-50zl na allegro?
A jesli to inna sonda to inny interfejs jest potrzebny ? jakis sterownika instalacji


do sprawdzenia sondy starczy zwykly darmowy program VAG... a co do kabla to najtanszy z allegro OBD2 ... tylko napisze jeszcze raz na gazie auto potrzebuje swojej sondy wiec odczyt bedzie inny jak bedzie chodził na gazie
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez pablomed » 9 sie 2011, o 23:06

przemke, nie własną sondę jedna sonda obsługuje gaz i benzynę, układ elektroniczy w sterowniku LPG przełącza sygnał sondy tam gdzie jest aktualnie potrzebny czyli zostawia go dla siebie, lub oddaje do sterownika benzyny. Może poczytaj może gdzieś co robi sonda, dlaczego zmienia napięcia bo chyba to łatwo znaleźć w necie. To działa jak układ sprzężeń zwrotnych ujemnych. Tak samo dla benzyny i gazu. Czyli sonda podaje wysokie napięcie załóżmy 1V, to świadczy o bogatej mieszance, więc sterownik LPG czy benzyny zuboża ją przez skrócenie czasu wtrysku lub przymknięcie silnika krokowego w przypadku LPG. W tym momencie po zubożeniu sonda podaje niskie napięcie ok 0,2V - a sterownik ponownie ją wzbogaca, i ponownie. Cykl się powtarza. Na LPG wolniej dlatego że silniczek krokowy potrzebuje czasu na otwarcie czy zamknięcie, a zmiana czasu wtrysku benzyny odbywa się błyskawicznie.
Do monitorowania pracy sondy można kupić tzw wskaźnik AFR, użyć oscyloskopu jak ktoś ma, albo interfejsu do LPG, a nawet zwykłego voltomierza, który na LPG wystarcza bo zmianynapięcia zachodzą rzadko i taki voltomierz nadąża.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przemke » 11 sie 2011, o 19:43

OK dzieki za pomoc i cierpliwosc dla laika ;)
Tylko co Kamil pisze bylo troche mylace - ze gaz ma "wlasna sondę". O sondzie ogolnie w paru zdaniach info z netu pojalem ;) To moze podsumuje w pytaniach:

1. Czyli te wahania sondy lambda co widzialem na laptopie u goscia jak byl podpiety to bylo wiecej powietrza albo wiecej paliwa ?
2. I jesli bylo to podpiete kiedy chodzil na gazie to dlatego wolniej tez zachodzily zmiany w spalinach ?
3. Jesli tak jest jak to rozumiem to ten gosc nie wiedzial albo sciemnial mi mowiac ze jest wolno skoro ma byc wolno ?
4. W takim razie podpinajac interfejs zwykly moglbym odczytac tylko wahania na benzynie?
5. A ogolnie potrzebuje interfejs chyba OBD1 albo przejsciowke bo to koncowka 92r. ten golf?
Gdzies widzialem ze OBD2 sa od 96r ? (kumpel ma A4 koncowke 95r i tam moze by sie tez przydal)
6. nietrudno sie domyslic, ze ten silniczek krokowy tez moze zawiesc i symptomy mogly by byc takie jak teraz mam :) ?
Ostatnio edytowano 17 sie 2011, o 09:32 przez przemke, łącznie edytowano 1 raz
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Camilek89 » 13 sie 2011, o 14:00

Kolego z tym przełączaniem się gazu miałem identyczną sytuację w Vectrze A i wtedy też na początku po podłączeniu pod komputer mechanicy twierdzili że to sonda lambda a potem ostatecznie jak sie okazało to był silniczek krokowy
Camilek89
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 kwi 2011, o 18:22
Lokalizacja: Otwock

Postprzez przemke » 17 sie 2011, o 09:34

Camilek dzieki za info a ile wyszla Cie wymiana tego silniczka? i zastanawiam sie czy to jest czasochlonne/trudne czy moze nie musze tego gosciom od gazu dawac do robienia...
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez pablomed » 17 sie 2011, o 23:28

przemke, napisałem ci że wolno się napięcia na LPG zmieniają dlatego że silnik krokowy działa dość wolno
nie widzę żebyś napisał coś innego o tych wahaniach napięcia poza tym że zachodzą wolno więc powtarzam na LPG tak ma być
interfejs do gazu pozwala ci ocenić wahania i na LPG i na benie
Golf III ma wyłącznie OBD 1 , a OBD 2 w nowszych modelach oznacza tylko że wtyczka jest taka jak w nowszych autach z OBD 2, samych kabelków we wtyczce jest tyle samo 3 lub 4 można użyć przejściówki albo kabelki interfejsu pojedyńczo wtykać w odpowiednie miejsca wtyczki masz to zwykle rozrysowane na pudełku interfejsu.
Jeśli zachodzą zmiany napięcia sondy to silniczek krokowy działa, nie zaszkodzi go odkręcić oczyścić tłoczek pryskając WD40 , na wymianę nie pora jeszcze małe prawdopodobieństwo awarii. Jak złapiesz silniczek ręką wyczujesz stukanie w nim - znaczy działa na przemian otwierając się i zamykając
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron