po wymianie świec problem z obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez malapawel » 17 cze 2012, o 17:36

dzięki panowie za info, z tego co udało mi się ustalić to:

- wyciek gazu jest nad mikserem gazu a dolotem powietrza
- czujnik gazu również zaczął piszczeć przy odmie (jest rozpołowiona ale sklejona już sylikonem)
- gaziarze wstawili nowe uszczelki papierowe nad i pod mikserem lecz wyciek gazu jest nadal choć niewielki (na 12 w skali wskaźnika były 2-3 kreski)
- co to jest ten tps i jak go sprawdzić? wypinałem wszystkie przewody które idą tam obok (przepustnica, sonda lambda, krokowiec) + wypinałem pojedyńczo po każdym przewodzie wn by wyeliminować świece
- może to jest cewka?
- ostatnio na gazie jak bardzo się nagrzał to nie dał rady w ogóle jechać (muliło straszliwie, wolne obroty były i szarpało) ale po zmianie na benzyne i z powrotem na gaz było już ok
- czuję że stracił niewiele mocy na gazie
- problem na benzynie występuje nadal choć obstawiam pompe paliwa

a obroty falują na benzynie (nie chce też dobrze jechać) i po pewnym czasie gaśnie (jak się nagrzeje, zimny jest cacy), świece też kupiłem bosha dedykowane do tego silnika, i niestety mój samochód nie ma komputera pod którego można się podpiąć

jakieś nowe pomysły?
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

 

Postprzez Kadzik » 17 cze 2012, o 18:16

TPS -> czujnik położenia przepustnicy. Jak wypinałeś wszystkie przewody, to i pewnie na niego trafiłeś. :-P
W tym miejscu co jest zaznaczone na zdjęciu, powinien być TPS.
PS>... Na fotce TPS jest zdemontowany.
Obrazek

Ja bym stawiał na monowtrysk. Poszukaj na szrotach używanej przepustnicy z TPS`em (nie ruszanym). Wymień, zrób reset ECU i sprawdź czy będzie poprawa. Tylko na szrocie dogadaj się, żeby Ci dali gwarancje i zaznaczyli część. Wtedy jak problem będzie na "nowej" przepustnicy, to im ją oddasz. :-P

niestety mój samochód nie ma komputera pod którego można się podpiąć

Sprawdź czy nie ma wtyczki do ECU nad zapalniczką. Pod zaślepką powinna być. No chyba, że już tam szukałeś - to sorry. :)
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez malapawel » 17 cze 2012, o 18:45

niestety nie ma żadnych wtyczek nad zapalniczką ;)

a jaki powinien być efekt po odpięciu TPS? obroty malejące czy coś? bo u mnie po odpięciu na wolnych obrotach brak efektu

[ Dodano: 2012-06-17, 17:56 ]
do silnika ABD ta przepustnica się nada? http://allegro.pl/vw-golf-iii-1-4-monow ... 37008.html
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez Kadzik » 18 cze 2012, o 15:44

a jaki powinien być efekt po odpięciu TPS? obroty malejące czy coś? bo u mnie po odpięciu na wolnych obrotach brak efektu

Teoretycznie obroty powinny być jak na ssaniu, czyli powinny utrzymywać się ok 1100 obr/min.

do silnika ABD ta przepustnica się nada?

Zapytaj sprzedawcę, ale powinna pasować. Tylko dogadaj się żeby dał gwarancje rozruchową.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez malapawel » 21 cze 2012, o 17:14

u mnie po odpięciu TPS jest brak reakcji
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez Kadzik » 21 cze 2012, o 23:25

To spróbuj podmienić monowtrysk, być może to on nawala.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości