po wymianie świec problem z obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

po wymianie świec problem z obrotami

Postprzez malapawel » 30 maja 2012, o 18:09

Witam, przed wymianą świec miałem problem tego typu, że jak silnik się bardzo nagrzał to muliło go przy wchodzeniu na obroty (na gazie i delikatnie na benzynie) po przełączeniu na benzyne i potem gaz na jakiś czas był spokój. Wymieniłem więc, kable, palec, świece, sonde lambda. Po wymianie świec (były 3 elektrodowe ja włożyłem jedno) jest problem z wolnymi obrotami na benzynie - szarpie budą, natomiast na gazie chodzi pięknie lecz wolno spadają obroty do wartości nominalnej, na benzynie natomiast delikatnie go muli przy wchodzeniu na obroty (raz muli raz nie). W czym może być problem?
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

po wymianie świec problem z obrotami

 

Postprzez marcinkoz2910 » 30 maja 2012, o 18:55

wymieniłeś sondę a masz LPG to pewnie masz symulator sondy możliwe że trzeba ją jakoś zaadaptować z gazem na nowo strzelam bo nie siedzę w temacie LPG

a przewodów zapłonowych nie pomyliłeś podczas wymiany ??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pietrasiak2 » 30 maja 2012, o 20:16

Zrób reset sterownika . Ale moim zdaniem to czujnik cieczy jest winny tak miałem obroty spadały najpierw do 2000 i po wali do 850 , sprawdź krokowca czy wysuwa się na zimnym :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez krzysiek1992 » 31 maja 2012, o 16:24

swiece z czego masz 2 regulacjia wymiana filtra 3 gdzies ci lapie lewe powietrze mam pojecie o gazie bo robie u zazownika i zakladam gaz itp. jakies czsci do gazu piszcie a napewno zalatwie :lol: :-D :-P


[center]WULGARYZMY [/center]
Ostatnio edytowano 31 maja 2012, o 17:55 przez krzysiek1992, łącznie edytowano 2 razy
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez malapawel » 31 maja 2012, o 20:18

świece wymieniałem pojedyńczo więc nie ma mowy o pomyłce, teraz jest jeszcze gorzej bo na benzynie na wolnych obrotach faluja obroty poniżej 1000 i po jakimś czasie silnik gaśnie, na gazie chodzi dobrze choć obroty czasem od 2 tys bardzo wolno spadają. dodatkowe info: jak odpale na benzynie i zacznie `telepać budą to jak gazuje to efekt jest taki jakby nie palił na wszystkie świece lub zalewał gary, obroty maleją mimo wciśniętego pedału gazu i gaśnie, chyba że szybko wciskam i odpuszczam pedał gazu to jakoś to w miarę chodzi ale jakby się dławił. Odpinałem każdy przewód i było widać różnicę w pracy slinika, więc świece dobre. odpinałem krokowca to też widać różnicę. jakieś myśli? czy może to być pompa paliwa?
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez boleK1315 » 1 cze 2012, o 06:23

Zobacz czy świece na pewno dokręciłeś, ale też nie przesadzaj z dokręceniem to nie są koła od stara, że wisimy na rurze. Sprawdź czy czasami nie masz gdzieś nieszczelności (podstawa wtrysku, kolektor, itd.)
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez malapawel » 2 cze 2012, o 21:42

byłem dzisiaj u mechaniorów i powiedzieli żeby zacząć od wymiany pompy paliwa, a jeżeli to nie to, to kazali wymienić wtrysk. i takie pytanie mam przy okazji, czy przy wtrysku, tam gdzie wchodzi mikser od gazu, są jakieś uszczelki? (pod i nad nim) bo u mnie wygląda to tak jakby było coś nie szczelne tam i mokre, a na postoju czuje troszeczke gaz w kabinie więc obstawiam ze wydmuchało m i uszczelkę (jeżeli jest takowa), czy to może być przyczyną problemów?
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiek1992 » 3 cze 2012, o 20:31

kolego bedzie lapal lewe powitrze p mozr byc tak najlepiej jak bys dostal sie do miksera i dac miksr i caly wtrysk na sylikon i filtr tez na sylikon zobacz tez ty gdzies wezyk podcisnienie nie spadl tez moze byc przyczyna
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez marcin512256 » 3 cze 2012, o 22:36

Wg mnie to winna jest pompa paliwa. Jeśli by była jakaś nieszczelność na wtrysku to i na pb i lpg by był problem.
Najlepiej powiedz mechanikowi niech sprawdzi jakie ciśnienie daje pompa paliwa.
marcin512256
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13 lis 2011, o 13:12
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez malapawel » 5 cze 2012, o 22:32

powiedzcie mi jak sie nazywa ta uszczelka co jest nad mikserem a pod tym czarnym gdzie wchodzi powietrze do silnika i w co jest wpiety krokowiec, może link na allegro ktoś podeśle?

Obrazek

chodzi mi o miejsce gdzie kończy się czarny plastik

a co do problemu to 2 mechaników powiedziało że to może być pompa paliwa
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez Myst » 16 cze 2012, o 08:27

Masz ten silnik co ja...To jest uszczelka pod wtryskiem , i gdyby ona sparciała obroty by falowały na PB i na LPG a u Ciebie nie faluja na LPG , więc to raczej nie ona. Łatwo to sprawdzić , wystraczy na odpalonym silniku ruszać całym wtryskiem na boki jak zaczną obroty falować tzn., że uszczelka sparciała i zasysa powietrze. Druga sparawa , może problem tkwi w zakupionych świecach?tez nie dawno u siebie zmieniałem z 3 elktrodowych na 1 , ale kupiłem dedykowane to 1,4 Bosha i wszystko gra.Obejrzyj dokaldnie silnik czy wszystkie węze są powpinane . Filtr paliwa nie drogi możesz spróbować w tym kierumku. Pozdro

P.S To jest ta uszczelka http://allegro.pl/podstawa-uszczelka-ga ... 82943.html ale nie wydaje mi sie żeby to był Twój problem
Avatar użytkownika
Myst
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 20:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Kadzik » 16 cze 2012, o 19:46

A próbowałeś odpinać TPS, żeby sprawdzić jak się silnik zachowuje? I dobrą też opcją, było by wrzucić go pod VAG`a i sprawdzić czy nie wywala błędów.
Miałem podobny kiedyś problem, chodź nie dosłownie taki sam. Winna była przepustnica z TPS`em.

Co do tego że czujesz gaz, to może być winny mikser. Podobno w golfach lubi często nawalać.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości