podczas jazdy przy wciskaniu sprzęgła obroty falują

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

podczas jazdy przy wciskaniu sprzęgła obroty falują

Postprzez temanli » 14 lis 2012, o 14:35

Witam, problem jest następujący- Jaki czas temu podczas jazdy przy próbie zmiany biegu lub zatrzymywania się przed skrzyżowaniem gdy wciskałem sprzęgło to obroty mi falowały a często potrafił zgasnąć. Mechanik podłączył pod komputer i wyszło ,że do wymiany przepływomierz ( kiedyś mi gaz wystrzelił i prawdopodobnie uszkodził przepływomierz) zakupiłem używany przepływomierz i wsadziłem i poprawiło się na tyle ,że jak odpale na zimnym silniku to musze kilka chwil poczekać aż się rozgrzeje silnik i jak już złapie temperature to przy wciskaniu sprzęgła trzyma ładnie obroty ale jak na zimnym chce jechać to jak wciskam sprzęgło to obroty wachlują i czasem nawet gaśnie (nie trzyma obrotów na zimnym silniku ale tylko podczas wciskania sprzęgła podczas jazdy). co może być przyczyną? przepustnica też została wyczyszczona ale nic to nie dało
temanli
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 lis 2012, o 14:16
Lokalizacja: Siedlce

podczas jazdy przy wciskaniu sprzęgła obroty falują

 

Postprzez pablomed » 15 lis 2012, o 00:12

temanli, dość długi opis a nie ma podstawowych info.
Po pierwsze nie podajesz typu silnika ale skoro 100 koni to pewnie AFT, AKS lub AEK na wtrysku marki Simos.
Po drugie - jaki typ instalacji LPG - II generacja z mikserem czy wtrysk sekwencyjny gazu.
I w końcu po trzecie co się dzieje na którym paliwie, na obu jest to samo czy tylko na jednym z nich

Tego typu przepływomierz jaki masz w tym silniku raczej nie pada od strzałów gazu, po prostu się starzeje i zużywa - z tego powodu zakup używki nie daje ci żadnej gwarancji czy jest w dobrym stanie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez temanli » 15 lis 2012, o 15:19

golf 1.6 1595 pojemność
74kw 100koni
jest to model z klimatyzacja abs poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, wspomaganie kierownicy. Jest to silnik nietypowy ale nie potrafie powiedzieć czy aek czy aft.

Instalacja gazowa jest starsza przełączana podczas wciskania gazu na wysokich obrotach.

Na benzynie jak i na gazie tak samo się zachowuje tzn na zimnym silniku podczas zmiany biegów przy wciskaniu sprzegła obroty falują a nawet potrafi zgasnąć. Wczoraj odpaliłem go jak był zimny na benzynie pochodził ze 2minuty po czym przełączyłem na gaz i również pochodził ze 2-3minuty i jak ruszyłem i jechałem to już ładnie obroty trzymał. Więc niewiem czemu tak się dzieje.

Wydaje mi się ,że jednak przepływomierz się zepsuł od wystrzału gazu bo mechanik który mi wymieniał przepływomierz to zauważył ze na blaszce było wgięcie jakby od strzału
temanli
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 lis 2012, o 14:16
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez pablomed » 15 lis 2012, o 15:55

nie bardzo wiem gdzie przepływomierz ma blaszkę - masz przeciez typ " z goracym drutem" http://www.nokaut.pl/przeplywomierze/pr ... vento.html

Ale skoro masz stary typ instalacji LPG to przepływiomierz i podejrzany w tym wypadku czujnik tempweratury nie mają wpływu specjalnie na działanie na LPG. Więc proponuję podpiąc auto do komputera dla diagnozy zespołu przepustnica - nastawnik wolnych obrotów, czujnik spalania stukowego, dla kontroliprawidłowości wyprzedzenia zapłonu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości