podstawa wtrysku

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

podstawa wtrysku

Postprzez Mariusz164 » 3 cze 2009, o 20:30

witam. wczoraj wymieniłem całą ppdstawe wtrysku wraz z przepustnicą i wtryskiem i od pory samochod nie najlepiej się sprawuje. jak jest zimny i go odpale to na gazie niechce chodzić a na benzynie muli jak niewiem co jest tego przyczyną powietrza napewno nie łapie bo złożyłem to szczelnie. wie może ktoś co mogło się stać
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

podstawa wtrysku

 

Postprzez marcinkoz2910 » 3 cze 2009, o 22:18

Mariusz164, ustawiłeś TPS?

jeśli nie to masz opis i odnośnik do tematu

Kod: Zaznacz cały
Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.



LINK --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ps&start=0
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mariusz164 » 4 cze 2009, o 06:52

a dzięki kolego zrobie tak jak napisałeś
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Re: podstawa wtrysku

Postprzez Buull » 4 cze 2009, o 10:40

Mariusz164 napisał(a):witam. wczoraj wymieniłem całą ppdstawe wtrysku wraz z przepustnicą i wtryskiem i od pory samochod nie najlepiej się sprawuje. jak jest zimny i go odpale to na gazie niechce chodzić a na benzynie muli jak niewiem co jest tego przyczyną powietrza napewno nie łapie bo złożyłem to szczelnie. wie może ktoś co mogło się stać



ile kosztowało to wszystko co wymieniłeś :?:
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez Mariusz164 » 4 cze 2009, o 20:10

nic nie kosztowało bo miałem drugie kiedyś kupiłem z całym silnikiem. dziś założym to stare i chodzi tak jak chodził niewiem dlaczego na tym nowym niechce wszystko jest takie same.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez marcinkoz2910 » 4 cze 2009, o 20:17

Mariusz164, ustaw TPSa to się mu polepszy ;]
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez dziabi3 » 6 cze 2009, o 11:46

ale ustawianie tu nić nie da tps skoro pisze ze na starej działa a na nowej nie


kolego sprawdź czy ta nowa guma jest dobrze odlana i niema jakichś wad


a po co zmieniałeś skoro na starej jest ok ??
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez marcinkoz2910 » 6 cze 2009, o 11:48

dziabi3 napisał(a):ale ustawianie tu nić nie da tps skoro pisze ze na starej działa a na nowej nie
no nie wiem czy nie pomoże :-) wymieniałem w MK2 1.8 i konieczna była regulacja bo ECU nie mógł jej zaadaptować : /
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mariusz164 » 6 cze 2009, o 15:27

wymieniałem po to bo na tym całym mechanizmie od gazu pojawił się malutki luz samochód przerywał i myślałem że to może być przyczyną. a gama była ta stara nie zakładałem nowej.
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 383
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron