Silnik 2.0 ADY ze sterownikiem simos
To co udalo mi sie rozszyfrowac to:
Parownik: Lovtec Model RE-01
Przelacznik gazu: Stag2-W
Mikser: Aluminium montowany przed przepustnica
Instalacja ta posiada jak mniemam elektrozawory (przy zbiorniku, i przy parowniku) wiec wskazuje na to, ze to generacja 2.
Instalacja posiada emulator wtryskiwaczy (zamontowany kolo puszki filtra powietrza), po przejsciu na gaz, benzyna jest odcinana.
Przelacznik Stag2-W z boku obudowy ma srubke, ktora reguluje sie przejscie w trybie oznaczonym cyfra 2, z benzyny na gaz (teraz ustawione jest przy ok 2900obr/min).
Na przewodzie idacym od parownika do miksera jest jakas sruba ze sprezyna. Wnioskuje, ze jest to element pochodzacy z instalacji 1 generacji, wiec calosc instalacji teraz dziala jak 1 generacja.
Problem jest taki, ze samochod pali obecnie 16l gazu, czy to miasto czy trasa, zlopie tyle samo.
Samochod na benzynie jezdzi poprawnie, nie ma juz zadnych bledow w sterowniku, trzyma obroty biegu jalowego ~800. Po przejsciu na LPG obroty biegu jalowego rowniez sa rowne i tez sa ~800. Na lpg wyskakuja z reguly 3 bledy lambdy (za bogata mieszanka, za uboga mieszanka, ogolny blad lambdy)
Do czego sluza sruby oznaczone odpowiednio: 1,2,3,4,5?
Jak wyregulowac ta instalacje zeby spalal przyzwoite ilosci gazu? Czy mozna sugerowac sie odczytem napiecia lambdy w VCDSie w grupie chyba 005 albo 006 ? Bo jak jezdzi sie na benzynie to wartosci zawieraja sie od ok 0,25 do 0,8 natomiast na LPG jest sztywno 1,07V czyli mieszanka bogata. Czasem cos tam dygnie mniej.
Spalanie 12l gazu byloby sukcesem...