Pomoc w okresleniu generacji gazu i regulacji instalacji

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pomoc w okresleniu generacji gazu i regulacji instalacji

Postprzez Bradley » 13 sie 2011, o 15:42

Silnik 2.0 ADY ze sterownikiem simos
To co udalo mi sie rozszyfrowac to:
Parownik: Lovtec Model RE-01
Przelacznik gazu: Stag2-W
Mikser: Aluminium montowany przed przepustnica
Instalacja ta posiada jak mniemam elektrozawory (przy zbiorniku, i przy parowniku) wiec wskazuje na to, ze to generacja 2.
Instalacja posiada emulator wtryskiwaczy (zamontowany kolo puszki filtra powietrza), po przejsciu na gaz, benzyna jest odcinana.
Przelacznik Stag2-W z boku obudowy ma srubke, ktora reguluje sie przejscie w trybie oznaczonym cyfra 2, z benzyny na gaz (teraz ustawione jest przy ok 2900obr/min).
Na przewodzie idacym od parownika do miksera jest jakas sruba ze sprezyna. Wnioskuje, ze jest to element pochodzacy z instalacji 1 generacji, wiec calosc instalacji teraz dziala jak 1 generacja.

Problem jest taki, ze samochod pali obecnie 16l gazu, czy to miasto czy trasa, zlopie tyle samo.

Samochod na benzynie jezdzi poprawnie, nie ma juz zadnych bledow w sterowniku, trzyma obroty biegu jalowego ~800. Po przejsciu na LPG obroty biegu jalowego rowniez sa rowne i tez sa ~800. Na lpg wyskakuja z reguly 3 bledy lambdy (za bogata mieszanka, za uboga mieszanka, ogolny blad lambdy)

<
1.JPG

<
2.JPG

<
3.JPG

<
4.JPG

<
5.JPG

<
6.jpg

<
7.jpg

<
8.JPG



Do czego sluza sruby oznaczone odpowiednio: 1,2,3,4,5?
Jak wyregulowac ta instalacje zeby spalal przyzwoite ilosci gazu? Czy mozna sugerowac sie odczytem napiecia lambdy w VCDSie w grupie chyba 005 albo 006 ? Bo jak jezdzi sie na benzynie to wartosci zawieraja sie od ok 0,25 do 0,8 natomiast na LPG jest sztywno 1,07V czyli mieszanka bogata. Czasem cos tam dygnie mniej.
Spalanie 12l gazu byloby sukcesem...
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Pomoc w okresleniu generacji gazu i regulacji instalacji

 

Postprzez k-m-r1 » 13 sie 2011, o 17:34

jakas rzezba gdzie krokowy to 2 generacja czy przeródka na 1 ?

tesrubki na parowniku plastikowa od wolnych obrotów
metalowa od pracy pod obciążeniem
4 czujnik temperatury
1 nie wiem niewyrazne
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez arthorius » 13 sie 2011, o 22:08

Tą śrubą na przewodzie regulujesz dawkę więcej gazu lub powietrza. Ja miałem tak ustawione w Omega A kombi 2.0i, że spalała mi 9litrów gazu :D Oznaczona numerkiem 5 u ciebie jak dobrze pamiętam. :/
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez prezesik » 13 sie 2011, o 22:58

Na probe wkrec w prawo jeden obrot ta duza srube na wezu i sprawdz jak chodzi auto. Jak nie zamula to pojezdzij tak i napisz ile gazu spalil, ale wg mnie powinien spasc przynajmniej o te 2 litry.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Basior1997 » 14 sie 2011, o 10:37

śruba dwa jest od spuszczania syfu z parownika jeden od regulacji biegu jałowego tak mam ja a mam taki sam parownik

[ Dodano: 2011-08-14, 10:38 ]
3 nie ruszaj nic nie daje
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez Bradley » 15 sie 2011, o 16:17

Narazie jest ustawione tak, ze auto zostalo wkrecone na 3tys obrotow a druga osoba skrecala srube. Kiedy obroty zaczely spadac mimo tego samego wychylenia pedalu gazu to sruba zostala ciut odkrecona. Wg kanalu 001 podczas jazdy lambda ma napiecie ~0,25V czyli mieszanka uboga. Jesli przyniesie to znaczacy sukces w redukcji spalania to trzeba pokrecic reszta srub w parowniku

[ Dodano: 2011-08-15, 16:27 ]
Basior1997, co do sruby 1 i 3 nie jestem przekonany poniewaz jedni mowia tak, drudzy tak. Wydaje mi sie, ze sruba 1 jest jednak od naprezenia membran a 3 od biegu jalowego (bypass). Kiedy sruba 1 pokreci sie za mocno w prawo/lewo wtedy dawka jest zmniejszana/zwiekszana wiec rzecza oczywista jest to, ze silnik zacznie nierowno pracowac i przerywac na jalowym i te obr zaczna sie zmieniac/falowac.

Tak czy inaczej, najpierw sruba 5 poszla w ruch :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez pablomed » 17 sie 2011, o 23:15

Bradley, jest prawie tak ja napisałeś ale nie do końca. śruba 1 jest owszem od naprężenia membrany ale to ona własnie służy do regulacji wydatku parownika na biegu jałowym, wpływa też na skład mieszanki pod obciążeniem ale w bardzo małym stopniu. W każdym razie regulowac trzeba oboma śrubami czyli 1 oraz ta na wężu równocześnie, bo jeśli zwiększysz dawkę na wężu to na wolnych może się zrobić ciut za bogata i trzeba od razu skorygować - masz możliwość zobaczyć napięcie sondy więc tym się kieruj.
Natomiast śruby 3 po prostu nie używa się poza szczególnymi przypadkami, kiedy np silnik ma tendencję do gaśnięcia na zakrętach albo po wysprzęgleniu w czasie jazdy, odkręcenie jej podaje do silnika pewną stałą dawkę LPG niezależną od podciśnienia wytwarzanego przez silnik podczas pracy.
Tak w ogóle to weź zainwestuj sobie dwie stóweczki w zestaw do zrobienia z tego II generacji jeszcze z pięc dych na interfejs i po krótkiej nauce - wszystkie dane są w necie - ustawisz sobie to jak należy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - - Uniwersalna ramka pod tablice rejestracyjną pasująca do każdego modelu samochodu



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości