ja tez mam takie ustrojstwo i facet który mi zakładał gaz mówił że to coś jest od zmniejszenia emisji spalin bo niemcy mają jakiegoś chopla na tym punkcie a pozatym to płacą jakiś podatek/karę jeśli ich autko przekracza te normy wiec montują takie coś...
lukas2087 napisał(a):i do tego grubego weza idzie to polaczenie
ten wąż jest od nagrzewnicy i u mnie też tak jest podpięte i dlatego inny mechanikus co mi zaglądał pod maskę stwierdził że to coś od klimy tyle że ja klimy nie mam
ten grubszy wąż zaznaczony red strzałką jest wpięty na trójniku do węża który biegnie od przepustnicy do obudowy filtra i dalej połączony jest jakimś ustrojstwem z przezroczystym wężykiem który biegnie do błotnika do jakiejś puszki pod zderzakiem więc to chyda coś od oparów paliwa. Ten cieńszy wężyk idzie do czegoś na wężu od nagrzewnicy co pewnie jest czymś w rodzaju zaworka termicznego a drugi taki sam wężyk który odchodzi od tego zaworka jest wpięty do węża od serwo. tak więc gdy temperatura w układzie wzrośnie to ten zaworek na wężu zamyka się (lub otwiera ale tego nie jestem pewien) i w ten sposób za pomocą podciśnienia jest sterowane to coś zaznaczone na niebiesko i otwiera lub zamyka dopływ powietrza przez ten filterek zaznaczony na zielono i w ten sposób wpływa na ilość zasysanych oparów paliwa pod przepustnice a co za tym idzie zmienia skład mieszanki chyba... więc jeśli to coś rzeczywiście jest od zmniejszenia emisji spalin to moja rada jest taka żebyś oba wężyki: ten zaznaczony na czerwono i na żółto śćągnął i zaślepił i będzie po ptokach...tzn po Twoim problemie