Pompa wody

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pompa wody

Postprzez Pro100 » 6 lut 2010, o 21:59

Witam. Problem się zaczął po zakupie auta :-x mianowicie w błyskawicznym tempie uciekał mi płyn chłodniczy :ranting: po kilku pogawędkach na forum i ze znajomymi postawiłem na uszczelkę pod głowicą. Jednak nie była to ona bo po wymianie płyn uciekał nadal (lecz stara uszczelka była w takim stanie że nie żałuję wymiany). Teraz wstyd się przyznać :wstyd: ale mam samą wodę w układzie chłodzenia... Wkurzyłem się i zacząłem szukać... Rozgrzałem silnik i położyłem się pod spód:

Obrazek

W zaznaczonym miejscu po prostu kropla za kroplą kapała woda ewidentnie jest to woda z układu chłodzenia (ciepła). Wydaję mi się że musi cieknąć z pompy wody... (Zaznaczam że na zdjęciu jest to kolor zielony koledzy wcześniej na forum sugerowali że jest to płyn ze wspomagania, jednak teraz wydaję mi się że są w błędzie bo płynu tego nie ubywa a teraz zmienił barwę co by wyjaśniało to że jest to woda z układu chłodzenia) Jednak przyznaje że nie patrzyłem do o koła pompy bo nie mam takich kluczy żeby się tam dostać.

I tu mam do was pytanie czy właśnie skraplanie się w tym miejscu można założyć walnięta pompę wody? Czy może być to coś innego? Ile może mechanik wołać za wymianę takiej pompy? I czy np taka pompa będzie odpowiednia: http://www.moto.allegro.pl/item88492833 ... super.html :?:

Wolałbym żeby wypowiadały się osoby które się znają na rzeczy a nie posty typu tak może to być pompa... :!:
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Pompa wody

 

Postprzez PabloSBT » 6 lut 2010, o 22:34

pompę wody najlepiej kupić w sklepie motoryzacyjnym gdzie dobiorą ci z katalogu ja za swoją dałem 130 zł orginał mechanik wziął odemnie 80 zł za wymiane ale wymieniał też pasek rozrządu. A przy pasku rozrządu nie masz takiego plastiku na zatrzaski ?? pod nim widać pompę wody to odrazu byś widział czy jest mokra (przynajmniej w moim modelu jest zakryta plastikową osłoną)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez MysieQ » 7 lut 2010, o 00:05

Zlokalizuj wnikliwie wyciek, zerknij dobrze. Ostatnio mi ciekło niby spod śruby kolektora wydechowego, a okazało się, że wyciek był dużo wyżej, kolektor ssący a konkretnie oring w bloku silnika. Mówisz skraplanie? Pompa pompuje ciśnienie wężami (na jednym z nich można to sprawdzić bardzo szybko), jeżeli dobrze auto się zagrzeje (wyższa temp. cieczy), może wyciek być bardziej znaczny. Popatrz dobrze, to nie boli a możesz zdiagnozować samemu, cudów nie ma, mechanikiem nie trzeba być ;-) Pompę dobiorą w sklepie a jak jesteś z tych "ciekawskich" to w kalatogu VAG (bez nazw ale wiadomo o czym mowa :lol: ) podpatrzysz co Ci potrzebne (jaka pompa). Jeżeli masz czas wolny i odrobinę chęci to wymienisz sam pompę, tam cudów nie ma, alternator troszkę może przysłaniać, pasek trzeba rzeczywiście poluzować a i warto mieć trochę płynu w zapasie lub innej cieczy (zależy co lejesz, mam nadzieję, że na zimę odpowiedni płyn :-o ) .. A żebyś nie pomyślał, że czaruję, przerabiałem układ chłodzenia silnika począwszy od kwestii odpowietrzenia poprzez choćby wymianę pompy (w planach wymiana nagrzewnicy która czeka na półce bo mi nie pasuje "ciepło" a raczej jego mała ilośc, kończąc na wymianie uszczelki pod głowicą, bez mechanika. I dało się? Dało :-D Ps. Ale te zaciski na wężach a'la "deutsche" przyprawiały mnie naprawdę o ból brzucha, parę sztuk skręcanych opasek na klucz warto mieć w zapasie :lol: W razie czego pytaj, postaram się pomóc, w końcu m.in po to tu jestem :-) 3m się.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Pro100 » 7 lut 2010, o 12:22

Chęci są ale nie mam narzędzi :/ jeszcze się nie dorobiłem :P Co zdjąć żeby wiedzieć czy to właśnie pompa wody puszcza? Dodam że jak zdejmę tą górną obudowę od paska to jest tam mokro i brudno :-x
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 7 lut 2010, o 12:28

Pro100, leje sę typowo, z otworu z którego ma sie lać jak uszczelniacz na pompie puszcza. Pompa do wymiany, hepu proponuję, z wyglądu taka jak z linku który podałeś (wszystkie mk3 1,8 oraz 2.0 8V oraz cała masa silników z golfa II 1,6 i 1.8 ma taka samą).
To co w linku to pompa bez korpusu, który zostaje stary, o ile uda się odkręcić starą pompę bez urywania śróbek.
Po wyjęciu pompu obejrzyj dokładnie powierzchnie bloku silnika do której jest przykręcona, mogą być wżery - do przeczyszczenia, wypełnienia klejem d metalu i wyszlifowania wówczas
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pro100 » 7 lut 2010, o 12:32

pablomed Jaki koszt jest tej proponowanej pompy i ewentualnie tego kleju?
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 7 lut 2010, o 14:14

dokładnie nie wiem bo ja mam teraz inną ruivill za 5 dych, poniżej stóweczki napewno, klej koło dychy, reszta to robocizna, wymienia się od góry po wyjęciu alternatora i jego wspornika, niecała godzinka plus czas potrzebny na utwardzienie kleju jeśli oczywiście jest potrzebny. Nie radzę tego robić na sam silikon, puści szybko. Po wyszlifowaniu wyłącznie oring dodany do pompy w zestawie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pro100 » 7 lut 2010, o 14:25

Potrzebuje jakieś specjalne klucze do tego? I czy pompy do 2.0 są jednakowe czy różnią się czymś oczywiście mowa wyłącznie o 8v.

[ Dodano: 2010-02-08, 15:04 ]
Jakie narzędzia będą mi potrzebne do wymiany pompy :?:
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 9 lut 2010, o 23:01

sa jednakowe. Kilka typowych kluczy ale rozmiarów nie pamiętam na pewno 10, 13, 15, chyba 17 i zdaje się 16 do jednej śróby która łączy pompę wspomy z wspornikiem alternatora.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pro100 » 11 lut 2010, o 11:23

Pompa wymieniona prosta sprawa w razie czego mogę pomóc. Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez kamilkol20 » 17 gru 2011, o 14:29

a orjętujecie sie czy trzeba zdejmowac pasek rozrządu bo czytam kilka tematów i co nie ktorzy sciagaja pasek rozrządu chodzi mi tu o diesla 1.9 w temacie diesel nie moge znaleść tematu
Avatar użytkownika
kamilkol20
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 25 gru 2010, o 14:32
Lokalizacja: Zamość (LZA .....)


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości