Poważny problem z dużym spalaniem lpg 2.0 115km ABA

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Poważny problem z dużym spalaniem lpg 2.0 115km ABA

Postprzez scorpion1236 » 26 lis 2010, o 18:27

Witam, mam następujący problem mianowicie b.duże spalanie gazu w okolicach 20l/100km ponieważ robię trasę 50 km i pół butli gazu nie ma, a jeżdżę na prawdę spokojnie. Byłem dziś u gazownika (jedyny w mieście) który właściwie nic mi nie doradził jedynie żebym sprawdził ile pali benzyny i dopiero wtedy coś można zdziałać. Takie duże spalanie jest już od dłuższego czasu jednak nie spowodowane moim stylem jazdy gdyż wcześniej na butli robiłem ponad 300km. Parownik był zakładany nowy rok temu instalacja I gen(bez krokowca),kopułka, palec, świece i przewody mają przebieg nie więcej jak 8000km. Silnik pracuje równo i nie przerywa. Kolejną dziwną sprawą jest wolne schodzenie z obrotów przy zmianie biegów. Wygląda to tak wciskam sprzęgło to obroty nie opadają tylko utrzymują się przez chwilę dzieje się tak na benzynie i lpg. Dodatkowo mam coś pomieszane z wężykami podciśnienia ale z tym pomału dojdę jak zdobędę szczegółowe zdjęcia z tej wersji silnika. Jest to wersja amerykańska silnika ABA 2.0 115km, kolega z tego forum pokazał mi zdjęcia jego silnika ABA i z tego co zauważyłem ma inną przepustnice przy kolektorze ssącym wraz z silnikiem krokowym którego ja u siebie nie potrafię zlokalizować. Chętnie poznam Wasze opinie co zrobić z tym problemem i od czego zacząć. Z góry dziękuję za pomoc w tej sprawie.

Poniżej dodaję kilka zdjęć silnika:
http://img255.imageshack.us/g/dsc00079eb.jpg
scorpion1236
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 26 lip 2008, o 14:41
Lokalizacja: Pionki

Poważny problem z dużym spalaniem lpg 2.0 115km ABA

 

Postprzez pablomed » 27 lis 2010, o 15:19

zgadza sie to jest ABA
Trochę mnie dziwi bo to jest sekwencyjny wtrysk benzyny, powinieneś mieć do niego sekwencyjny wtrysk gazu, ostatecznie II generację a nie I-ą.
W każdym razie masz tylko dwie śruby regulacyjne do LPG, na reduktorze od składu mieszanki na wolnych obrotach, oraz na wężu ta niebieska od regulacji ilości gazu pod obciążeniem. I ta właśnie reguluj, wkręcaj aż moc silnika zauważalnie spadnie, potem wykręć nazad o pół obrotu i tak jeździj. Wcześniej zmień filtr powietrza jeśli stary. A na sam koniec trzeba ustawić skład na wolnych śrubą na parowniku. W lewo wzbogacasz w prawo zubożasz - ustaw w pozycji środkowej pomiędzy takimi ustawieniami śruby że zaczyna mieć mniejsze wolne obroty przy kręceniu w obie strony. Dokładniej ustawisz mając tester sondy lambdy - nie wiem u jakiego gazownika ty byłeś ale więcej już do niego nie jedź chyba że kupisz sobie stare auto na gaźniku.
Radze doinwestować przynajmniej w II generację - zestaw kosztuje coś ponad 2 stówki założysz sam lub z kolega obeznanym a do gazownika tylko na regulację. Odzyskasz trochę mocy na LPG.
I jeszcze jedno - takie samoistne zgubienie ustawień może świadczyć o zużyciu reduktora. Jeśli jest stary powyżej 5 lat lub powyżej 80 tysięcy trzeba zregenerować lub zmienić,.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez scorpion1236 » 27 lis 2010, o 18:50

No więc tak przeanalizowałem sobie wszystko, spalanie teraz w granicach 12l/100km, byłem dziś u innego gazownika i mi wyregulował ale na słuch. Co do instalacji gazowej jest ona bardzo nieodpowiednia do tego silnika z tego co się orientuję to II gen różni się tym że posiada: * katalizator z sondą lambda * układ sterujący(komputer sterujący) * attuator(regulator przepływu potocznie zwany silniczkiem krokowym). Biorąc pod uwagę tylko te elementy jakie są koszta przerobienia instalacji I na II ? Czy warto zakupić części do II gen. np. z Allegro ew. jaką marką się kierować żeby nie kupić szajstwa.

Na Allegro widzę kpl. układy:
-KME Bingo M
- STAG50, 100 i 150
scorpion1236
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 26 lip 2008, o 14:41
Lokalizacja: Pionki


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości