Poważny problem z odpalaniem!

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Poważny problem z odpalaniem!

Postprzez asdino » 8 lut 2012, o 17:55

Witam serdecznie, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość ;)

Może od początku... Jestem posiadaczem Golfa 3 1,4 60KM LPG.
Mam problem z odpalaniem auta. Kupiłem go na wakacje i jedyny problem jaki wtedy był to problem ze spadającymi obrotami. Pojechałem to znajomego mechanika, zrobił mi diagnostykę i bawił się ze wtryskiem, mówił coś o większym poborze paliwa. Teraz kilka miesięcy po wizycie auto mi nie odpala. Raz odpali rano to już wieczorem nie da rady. Czasem również jak próbuję go odpalić za pierwszym razem to nie da rady ale jak odczekam np. 10-15 min to odpala normalnie. Następnie jak go zgaszę ponownie zdarza się, że nie odpala... Byłem z nim na diagnostyce ale nic nie wykryło. Nawet jak nie odpalał to przyholowałem go do mechanika i ponownie nic nie wykryło... Ale po tych dwóch diagnostykach auto bez problemu za każdym razem odpalało przez 4-5 dni (rozrusznik chodził szybko) ale wszystko potem wracało (wtedy rozrusznik już kręcił się wolniej).
Filtry wszystkie wymienione, sprawdzałem też nową cewkę ale nic to nie dało. Poprzedni właściciel mówił mi, że może być uszkodzony jakiś komputerek/centralka pod przednią szybą ale również nic o tym nie znalazłem oraz to, że cewka nie dostaje prądu wysokiego napięcia
Słyszałem, że to może być od zwykłej jazdy na gazie, od przełącznika gaz/benzyna, od cewki oraz od czujnika położenia wału korbowego.

Dowiadywałem się u wielu ludzi oraz przeszukałem cały internet ale jestem bezradny więc proszę o porady i pomoc.
asdino
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 16:35
Lokalizacja: Oława

Poważny problem z odpalaniem!

 

Postprzez prezesik » 8 lut 2012, o 18:39

A jak odpala na zdjętej wtyczce z czujnika temperatury? ( pod aparatem zapłonowym w plastikowym króćcu 4-pinowy czujnik )
Odpisz jakie wrażenia.

Druga sprawa - takie szopki może płatać czujnik Halla ( znajdujący się na aparacie zapłonowym ).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez trollu » 9 lut 2012, o 00:53

asdino napisał(a):czujnika położenia wału korbowego.

w Twoim silniku najprawdopodobniej go nie ma, hall pełni jego funkcję
asdino napisał(a):Słyszałem, że to może być od zwykłej jazdy na gazie,

próbowałeś ściągnąć klemy i zrobić reset ECU?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 9 lut 2012, o 08:09

asdino napisał(a):Raz odpali rano to już wieczorem nie da rady. Czasem również jak próbuję go odpalić za pierwszym razem to nie da rady ale jak odczekam np. 10-15 min to odpala normalnie. Następnie jak go zgaszę ponownie zdarza się, że nie odpala...

Taki losowy brak odpalenia może być winą kostki stacyjki. Rozrusznik kręci
a iskra zanika i jak ja miałem tą przypadłość to ten gość co mi pomógł
to mówił , że VAG tego nie wykryje nie wiem? 8-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez buri2604 » 12 lut 2012, o 23:20

a no właśnie ,za każdym razem przed odpaleniem sprawdzaj czy wgl ma iskre na fajkach, włóż jakąś inną świece i patrz czy na każdy tłok idzie ładna iskra, bo może coś cewka prądowa chrzani, nie miałem takiego problemu w samochodzie ale miałem w skuterze, cewka raz działała i zapalał, a 2 razy nie dawała prądu, aż wreściu kupiłem to gówienko i już było dobrze. :)
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez asdino » 12 lut 2012, o 23:29

Wszystko to co napisaliście to sprawdzę ale dopiero we wtorek bo nie mam u siebie auta tylko u kumpla bo... nie odpalił. Wszystkiego spróbuję to co radzicie. Z tego co czytałem to bardzo możliwe, że auto szwankuje przez ten czujnik Halla.

buri2604 - Cewke wymieniałem bo mam nową ale problem jest ten sam :-/
asdino
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 16:35
Lokalizacja: Oława

Postprzez starscream » 13 lut 2012, o 10:58

U mnie był dokładnie taki sam problem okazało się że moduł zapłonowy się kończył aż pewnego dnia padł, wymieniłem na NOWY zamiennik i padł po tygodniu kupiłem używke z 1.8 i chodzi do dziś.
Sprawdz moduł po kilku minutach od odpalenia zobacz czy sie nie grzeje za bardzo, dotkinij go, a podstawą jest jak pisali wcześniej forumowicze, czy wogóle jest iskra nie ma znaczy że moduł już padł.
Daj znać jak Ci poszło.
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez asdino » 13 lut 2012, o 19:55

Jutro Wam opiszę wszystko bo będę go holować do siebie i się pobawię z tym silnikiem... Co będę umiał i mógł to zrobię i zdam Wam relacje.

prezesik25 napisał(a):A jak odpala na zdjętej wtyczce z czujnika temperatury? ( pod aparatem zapłonowym w plastikowym króćcu 4-pinowy czujnik )
Odpisz jakie wrażenia.

No dobrze, a jeśli odpali to co wtedy robić?
asdino
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 16:35
Lokalizacja: Oława

Postprzez prezesik » 13 lut 2012, o 21:13

Jak odpali i bedzie mial caly czas 1100 obr/min to masz ten czujnik uwalony ( na zdjetej wtyczce silnik przechodzi w tryb awaryjny ). On dawkuje paliwo w zaleznosci od temp. plynu. Jak jest uszkodzony, podaje zly sygnal do kompa, dawka paliwa jest zbyt uboga i silnik nie odpala lub odpali i nierowno chodzi.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez asdino » 17 lut 2012, o 12:45

Witam serdecznie po przerwie ;)
Auto mam już pod domem. Rozładował mi się akumulator więc naładowałem ale nadal nie odpala... Próbowałem wyciągnąć wtyczkę czujnika temperatury tak jak radziliście ale nadal nic... Póki co na razie nie mam pieniędzy na zakup aparatu zapłonowego bo z tego co piszecie tutaj i co przeczytałem na innych stronach to najprawdopodobniej to siedzi. Porobiłem parę fotek może coś zauważycie.



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
asdino
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 16:35
Lokalizacja: Oława

Postprzez trojeczkaGT » 17 lut 2012, o 13:13

nic nie widac ;p trzeba by bylo sprawdzic za pomoca vag to bardzo pomoze bo albo cewka albo aparat wlasnie padl. sprawdz jeszcze cewke z modulem zaplonu czy daje iskre i same swiece
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości