problem po odpaleniu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

problem po odpaleniu

Postprzez tomek28 » 6 wrz 2012, o 11:47

witam.rano po odpaleniu auta na benzynie zwłaszcza w chłodniejsze poranki silnik pracuje nie równo a po lekkim dodaniu gazu chodzi jak by którys cylinder nie palił.najlepsze w tym wszystkim jest to ze jak przełacze na gaz silnik pracuje równo i bez zastrzeżeń.zapłon ustawiony,swiece i kable wymienione.może to byc wina monowtrysku?prosze o pomoc!!!
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

problem po odpaleniu

 

Postprzez pietrasiak2 » 6 wrz 2012, o 14:52

Sprawdź jak odpali ze zdjętą wtyczką z czujnika temperatury cieczy (4 piny) jaki efekt będzie. Jeżeli nie pomoże to może być albo kończąca się pompa paliwa (już spada jej wydajność ),zapchany filtr paliwa lub coś z wtryskiem zaczyna się dziać. Po kolei
1 . Restart ECu
2. Odpalić bez czujnika temperatury
Jeżeli nie pomoże
3.Sprawdzić jakie ciśnienie podaje pompka paliwa przed filtrem i przy monowtrysku.
4. Ocena jaki strumień mgły podaje wtrysk :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez tomek28 » 6 wrz 2012, o 22:06

pompa i filtr wymienione jakies 6mcy temu.tez byly takie objawy po wymianie.jutro sprubuje z tym czujnikiem temp.chociaz raz mialem taki przypadek ze raz odłaczyłem aku(reset kompa) i bylo dobrze ale na drugi dzien to samo.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez Emiczka » 6 wrz 2012, o 22:41

albo może TPS swprawdź
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez tomek28 » 7 wrz 2012, o 07:00

a jak ten czujnik można sprawdzic czy jest sprawny?
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez Emiczka » 7 wrz 2012, o 10:12

To jest czujnik położenia przepustnicy odepnij go po prostu i zobacz jak będzie się samochód zachowywał. No i musisz się liczyć z tym, że będzie więcej palił.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez tomek28 » 25 wrz 2012, o 12:39

jedynie co pomaga to zdjecie klemy(reset kompa)i wszystko ładnie chodzi tyle tylko ze po kilku dniach problem powraca i ponownie trzeba sciągac kleme.gdzies lapie chyba jakis bląd.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez pietrasiak2 » 25 wrz 2012, o 12:59

Sprawdź połączenia minusowe instalacji LPG , jeżeli po resecie pomaga to z lambdą coś się dzieje ponieważ emulacja się nakłada i ECU liczy kroki LPG :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 26 wrz 2012, o 20:24

tomek28 napisał(a):jedynie co pomaga to zdjecie klemy(reset kompa)
typowa usterka, ECU łapie błędy od jazdy na LPG. Rada to próba zmian emulacji lambdy w ustawieniach sterownika LPG, zwykle udaje się dobrze "na masę", opcja radykalna to odłączenie plusa stałego zasilającego ECU i zastąpienie go plusem po zapłonie co powoduje reset po każdym zgaszeniu silnika- opis na każdym forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomek28 » 27 wrz 2012, o 13:37

kolego jak ta zmiane emulacji lambdy zrobic i ewentualnie jak znałezc ten kabel(kolor kabla) zasilający ecu?
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez pablomed » 27 wrz 2012, o 23:21

sposób emulacji ustawia się zwykle intefejsem poprzez laptopa w sterowniku LPG,czasem zworkami , ten termin oznacza sygnał zastępczy ktory zamiast sygnału z sondy lambdy dostaje sterownik silnika podczas pracy na LPG, musisz więc wiedzieć jaką masz instalację.
Stały plus do ECU dochodzi pinem 21 - kabel zdaje się czerwony nie jestem pewien, plus po zapłonie do pinu 23 - czarnobiały. Czyli najprościej - plus stały od 21 odcinasz i podajesz zamiast niego plus po zapłonie od kabla do styku 23. Wówczas ecu się resetuje zawsze po wyłączeniu zapłonu. Bardziej elegancko jest zrobić to za pomoca przekaźnika - to pozwala odcinać plus stały tylko przy jeździe na LPG a na benzynie nie, tylko kto dużo jeździ na benzynie mając LPG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomek28 » 27 sty 2013, o 14:35

witam.dopiero nie dawno miałem mozliwosc zrobienia emulacji sondy.kupiłem kabel,sciagnałem program do Autronica i zrobiłem emulacje.teraz silnik chodzi tak jaj powinien.dziekuje Wszystkim za pomoc a zwłaszcza PABLOMEDOWI.Pozdrawiam.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości