problem z benzyną!

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

problem z benzyną!

Postprzez Darek76 » 22 lut 2009, o 13:37

Witam wszystkich. Posiadam golfa 3 1.6 ABU z 1993 roku z LPG. Problem polega na tym ze po odpaleniu na benzynie momentalnie gaśnie. Jeżeli przełączę go na LPG takich problemów nie ma -chodzi bez zarzutu. Mechanik juz mi wymienił : silnik krokowy, czujnik TPS, czujnik temp. płynu chłodzącego, pompe paliwa. Podczas podłaczenia pod komputer nie wykazuje żadnych błędów bo w tym czasie jak na złość chodzi idealnie zarówno na benzynie jak i na gazie, więc mowy nie ma o wykazaniu jakichkolwiek błędów! Wyczytałem na forum i mechanik również mi powiedział że to komputer może łapać błędy od LPG. Może i coś w tym jest bo jak odłączę klemę minusową na jakieś pół godziny to odpalę na benzynie bez problemów i trzyma obroty, ale jak przełacze na LPG i wyłączę silnik po jakimś czasie to wracają ww. problemy. Jeżeli tak to czy wymiana komputera coś da?
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Darek76
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:05
Lokalizacja: Włocławek

problem z benzyną!

 

Postprzez K@mil » 22 lut 2009, o 13:39

Darek76 napisał(a): Może i coś w tym jest bo jak odłączę klemę minusową na jakieś pół godziny


minusowa :D a nie trzeba odłączać klemy plusowej ?

a powiedz mi jak odpalisz na tej benzynce i bedziesz jezdzil to golfik Ci nie przerywa ?? nie traci mocy ?? :wstyd: < ale na benzynie !!
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Darek76 » 22 lut 2009, o 13:44

jak uruchomie na benzynce to jest ok, nie przerywa, nie zaobserwowałem spadku mocy.
Darek76
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:05
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez kruchy_ » 23 lut 2009, o 11:37

ja widzialem problem tego typu, ze autko odpalalo i zaraz gaslo, bo jak lapalo ssanie, to obroty rosly i chcial sie na gaz od razu przelaczac... moze w tym przypadku tez trzeba wartosc obrotow podniesc w instalce lpg... raczej lpg nie ma kontaktu z kompem. conajwyzej moze miec jakas wlasna sonde i sobie regulowac gaz. mozna wiedziec jakie masz lpg?
Avatar użytkownika
kruchy_
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 25 wrz 2008, o 23:01
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mani51 » 23 lut 2009, o 12:44

kruchy_ napisał(a):raczej lpg nie ma kontaktu z kompem. conajwyzej moze miec jakas wlasna sonde i sobie regulowac gaz.


lpg ma kontakt z kompem choćby dlatego że sterownik gazu musi emulować pracę sondy lambda i to nie zależnie w jakiej instalce

a jak już jest druga generacja i wyżej to sterownik gazu oprócz emulowania sondy czyli podawania sygnału do sterownika silnika imitującego poprawną pracę sondy sam przechwytuje jej sygnał i na tej podstawie steruje dawką gazu i napewno nie ma jakichś dodatkowych sond...niekiedy pomaga jakiś układ który automatycznie kasuje błędy w sterowniku po zgaszeniu silnika
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez StRaDiVaRiUs » 23 lut 2009, o 12:57

Darek76, sam miałem identyczny problem, po prostu rozjeżdża ci się ECU, czyli komputer paliwowy. Tak to właśnie jest z golfami, że ECU są bardzo czułe na LPG. Można to rozwiązać ustawiając emulację w odpowiedni sposób u gazownika metodą prób i błędów, lub nie bawiąc się - zamontować reset ECU przy wyłączaniu zapłonu. U mnie jest tak zrobione i działa bez problemu. Gaśnie ci dlatego, bo komputer wariuje po przełączeniu PB -> LPG -> PB, pod warunkiem, że najpierw odłączysz klemy. Najpierw są ustawienia pod pb, po przełączeniu na lpg komp się przestawia na lpg, ale po ponownym przełączeniu na pb wariuje już.

Co do błędów w kompie - nie ma ich dlatego, bo prawdopodobnie odpinasz klemy przed sprawdzeniem. Gdy nie będzie chciał Ci odpalić podłącz kompa na zapłonie i zobaczysz, że będzie błąd złego składu mieszanki.

Wyłączenie silnika nic nie daje, bo ECU zostaje z ustawieniami przed wyłączeniem silnika.

Rada na przyszłość: jak masz problem z silnikiem - zawsze jedź najpierw do gazownika. Jeśli on nie będzie mógł nic zrobić to odeśle cię do mechanika. Nie chce nic mówić, ale najprawdopodobniej wywaliłeś kasę w błoto na nowe części.

Jak coś pisz na gg: 8223791
Avatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Czytacz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 6 lis 2008, o 21:52
Lokalizacja: Jelenia Góra / Bogatynia

Postprzez tomasz291 » 23 lut 2009, o 16:01

Darek76, Mam ten sam objaw dzis byłem u gazownika i sprawdzaliśmy krokowca odpinamy wtyczkę a w środku nalot na stykach aż zielony po wyczyszczeniu dalej to samo właśnie odpiołem klemy na akumulatorze i sprawdze jutro rano jak idzie rada gazownika była taka żebym wymienił filtr paliwa i wyjeżdzić paliwo do zera bo może być woda
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez Darek76 » 23 lut 2009, o 17:42

Panowie, dzięki za odzew. Moja instalacja gazowa to druga generacja STAG . Pytanie do stradivarius'a -aby zainstalować ten reset ECU to u gazownika czy mechanika? Czy to skomplikowana operacja? prosze o szybką odpowiedz.

[ Dodano: 2009-02-23, 16:44 ]
Aha, przed podłączeniem pod komputer nie odpinałem klem, a błąd mieszanki wystąpił po odłaczeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego
Darek76
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:05
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez raf.sie » 23 lut 2009, o 17:56

Darek76 napisał(a):Pytanie do stradivarius'a -aby zainstalować ten reset ECU to u gazownika czy mechanika? Czy to skomplikowana operacja?


przyłączam się do pytania. jak to zrobić??
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Darek76 » 23 lut 2009, o 18:37

mani51, może ty coś poradzisz jak zainstalowac układ który bedzie resetował błedy ECU?
Darek76
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:05
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez raf.sie » 23 lut 2009, o 18:49

Darek76, mam taki sam problem jak ty. a czy próbowałeś zrobić takie coś ze gdy zimny dajesz na benzyne kręcisz zapala gaśnie zapala gaśnie dajesz na gaz kręcisz trochę dajesz spowrotem na benzyne. u mnie wtedy zapala i chodzi dobrze na wolnych obrotach

no i czekam na odp na pytanie co zadałeś ;-)
co za ......... naród
raf.sie
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 14:10
Lokalizacja: somewhere

Postprzez Darek76 » 23 lut 2009, o 19:43

raf.sie, nie, nie robie takich rzeczy zwłaszcza kiedy jest zimno. Nie szukam półśrodków, chce całkowicie zlikwidować problem. pozdrawiam
Darek76
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 16:05
Lokalizacja: Włocławek

Następna strona

- - - Airmax Opole



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron