problem z benzynką

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

problem z benzynką

Postprzez mich802 » 20 lis 2011, o 15:39

Witam

Niedawno kupiłem Golfa III 1.8 silnik AAM z gazem, niestety autko ma pare mankamentów największy który chcę najszybciej naprawić jest taki, że samochód odpala i jeździ tylko na gazie. Jak podniosłem maskę zauważyłem przekaźnik firmy NHG model NVF4-2C-Z30a od którego odpięte były dwa przewody po podłączeniu tych przewodów samochód odpala na benzynie lecz żeby nie zgasł muszę przyciskać pedał gazu i to pulsacyjnie bo gdy nacisne i trzymam gaz w samochodzie spadają obroty i gaśnie. Poprzedni właściciej (sąsiad) mówił że on cały czas odpalał samochód na gazie bo z tą benzyną miał problemy, mówił że wymieniał wcześniej pompke paliwa a że to nie pomogło to więcej z tym nic nie robił.
Chciałbym się od was dowiedzieć do czego dokładnie służy ten przekaźnik i czy to on może być odpowiedzialny za takie działanie działanie silnika na benzynie ewentualnie co może być innego odpowiedzialne za takie działanie motoru. Sąsiad mówił również coś o tym że wcześniej auto pobierało jednocześnie gaz i benzynę tylko, że on szczerze totalnie żadnego pojęcia o niczym niema więc chyba niema co się sugerować jego wypowiedzią. Tak wogóle to autko na tym gazie odpala naprawde bardzo dobrze miałem wcześniej też trójeczke z gazem również 1.8 tylko że silnik ABS i w tamtym aucie na benzynie nawet tak szybko mi nie odpalał jak w tym aucie, ale i tak muszę tą benzynke uruchomić zima się zbliża więc będzie pewnie gorzej już z odpalaniem auta a i dla silnika nie jest najlepsza jazda a przedewszystkim odpalanie tylko na gazie.
mich802
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lis 2011, o 15:19
Lokalizacja: Szczytno

problem z benzynką

 

Postprzez prezesik » 20 lis 2011, o 15:43

wg mnie ten przekaźnik założyli gaziarze. Służy on do odłączania PB podczas pracy na LPG i odwrotnie. Moim zdaniem jest on uszkodzony.
Jest to najzwyklejszy przekaźnik typ 541 lub 561 do 30A do kupna w każdym sklepie motoryzacyjnym za ok. 8-12zeta.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 20 lis 2011, o 23:06

skoro odpala na tej benzynie to nie jest już tak źle, opcja z braniem obu paliw jest możliwa jeśli ten przekaźnik był źle podłączony, obługuje on zwykle (nie zawsze różnie się montuje) zarówno zasilanie elektrozaworów LPG jak i odcięcie zasilania wtryskiwacza benzyny.
Więc teraz pozostaje ci wyjaśnić czy faktycznie jak odpalasz na benie to nie ciągnie rownocześnie LPG, jeśli nie to trzeba przediagnozować wtrysk. Jest dużo tematów o monwotrysku Boscha, to najpostszy z możliwych wtrysk stosowany w golfie III w silnikach AAM, ABS, ABD, ABU. Cały taki wtrysk kosztuje na szrocie stówkę, sterownik silnika tyle samo więc finansowo cię to nie zeżre nawet w najgorszych opcjach, tylko trzeba podiagnozować.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości