Problem z gazem

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z gazem

Postprzez luki10081987 » 12 lut 2012, o 13:25

Witam forumowiczów.

Mam następujący problem... Gdy jadę swoim golfem 3 1.8 90KM gdy przełączam na gaz to przejdzedzie jakieś 500 metrów normalnie potem zaczyna się krztusić (dostaje dawkę lpg i za chwilę tak jakby odcinało i tak w kółko) po krótkim czasie zaczyna słabnąć całkowicie i gdy nie przełączę na benzynę to gaśnie :( Typ instalacji gazowej to 2 (gaz wskakuje po przekroczeniu 2000 obrotów i mogę go odpalić tylko z benzyny. Posiada parownik) Proszę o jakieś podpowiedzi w tej sprawie.

Dodam jeszcze, że 2 dni temu przejechałem 60km na benzynie a w trakcie próbowałem przeżucić na gaz ale za każdym razem to samo.
luki10081987
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 17:21
Lokalizacja: Wyszków

Problem z gazem

 

Postprzez prezesik » 12 lut 2012, o 13:31

luki10081987 napisał(a):Posiada parownik
:lol: każdy LPG posiada.
Ile masz przejechane km na tym parowniku? Może czas na regenerację?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez luki10081987 » 12 lut 2012, o 14:08

Powiem tak... kupiłem golfika nie całe 3 lata temu... ostatni właściciel powiedział, że zamontował gaz rok temu czyli podsumowując około 4 lata temu był montowany.

Spróbowałem kilka minut temu wziąć suszarkę i centralnie dawałem ciepłym powietrzem na parownik... jak się rozgrzał trochę odpaliłem go na benzynie wyszedłem z samochodu żeby zobaczyć czy coś tam się nie dzieje i zauwarzyłem że parownik się lekko dymił. sam jako tako był ciepły i teraz to już wogóle go nie rozumiem :(

P.s. ktoś mi powiedział, że może termostat jest zwalony... może to być też przyczyną?
luki10081987
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 17:21
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez prezesik » 12 lut 2012, o 14:11

A spuszczałeś "syf" z parownika? Mazut - substancja oleista produkt uboczny gazu, zbiera się w parowniku. Na dole parownika jest korek/śrubka, którą trzeba odkręcić i na ciepłym silniku ( aby parownik był ciepły ) spuścić ten olej. On potrafi przyblokować membranę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez luki10081987 » 12 lut 2012, o 14:25

szczerze to nie robiłem tego... to znaczy chciałem ale korek a raczej tamta plastikowa śróba jest w tak dogodnym miejscu, że ja pie... ale pomimo wszystko jak próbowałem ją odkręcić to się nieźle zaklinowała i ani drgnie...

A prócz tej możliwości są jeszcze jakieś możliwe przyczyny? Jeśli nie to będę musiał za wszelką cenę jakoś odkręcić i wylać syf z parownika.
luki10081987
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 17:21
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez prezesik » 12 lut 2012, o 14:55

tak, to ta plastikowa srubka. Sprobuj kombinerkami i oczywiscie na rozgrzanym parowniku.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez luki10081987 » 12 lut 2012, o 15:27

Troszkę wypłynęło ale naprawdę nie wiele. Można powiedzieć że chodzi ale musiałem mu całkowicie dodatkowo odkręcić przepust gazu. A i tak na luzie, na wolnych obrotach ledwo ledwo i może zgasnąć :(
luki10081987
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 17:21
Lokalizacja: Wyszków

Postprzez Emiczka » 12 lut 2012, o 16:57

jak mu za bardzo odkręcisz to może ci sie dusić niestety.

Możliwe ze to juz czas na wymianę reduktorka.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 12 lut 2012, o 23:00

luki10081987 napisał(a):ale musiałem mu całkowicie dodatkowo odkręcić przepust gazu.
registrem na wężu, czy śrubką na parowniku?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez buri2604 » 12 lut 2012, o 23:12

Weź zobaczycz tylko filterek od gazu może on jest już bardzo zasyfiony, to wtedy wyczyść i zobacz czy są rezulataty, jak tak to lepiej kupić nowy, koszt max 10zł. Możliwe też ze filtr powietrza już jest zawalony i sie zalewa gazem lub go wcale nie dostaje, byłem ostanio i fachowców i mi tak mówili, więc przekazuje to tobie. Możliwe też ze ktoś grzebał przy gazie i wgl gaz jest rozkręcony, najlepiej jak byś samem w takim razie pokręcił tymi śrubkami przy parowniku, lub popatrzał gdzieś w neci ile obrotów mają być rozkręcone, ale to idzie samemu sprawdzić, jedna prawdopodobie jest od powietrza a 2 od dawki, czyli najpierw ustaw na nowo obroty, czyli powietrze, a potem dawke, sprawdzając jak wchodzi na obroty, tylko nie tak ustawić zeby palił jak mój 15 ;P
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości