Problem z LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z LPG

Postprzez tomassss89 » 28 paź 2012, o 20:24

Witam.
Mam od miesiąca problem z gazem. Otóż Golf (1,8 75KM kombi) zaczął coś dużo palić (pełna butla - 250KM) a zawsze na pełnej butli robiłem ok 370KM. Nie wiem co się stało. Miał ktoś podobny problem? Co to może być?
Avatar użytkownika
tomassss89
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:38
Lokalizacja: BDG

Problem z LPG

 

Postprzez trojeczkaGT » 28 paź 2012, o 20:32

a masz zamontowana srube czy instalacja jest II gen na silniku krokowym ? moze zlapal bledy np sondy lamdy.

czuc gazem w srodku auta ? patrzyles na stan parownika ? u mnie niedawno wysiadla membrana i palil duzo i czuc bylo lpg
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tomassss89 » 28 paź 2012, o 21:48

Powiem tak ja jestem ciemny w tym temacie. Ale wiem jedno ze mam jakąś starą instalacje. Byłem u gazownika to mówił że to może być wina reduktora(koszt 350zł), podłączył mi pod komputer i wyregulował i kazał pojeździć i zobaczyć ile teraz pali ale pali tak 15-16L. Mam pytanie czy każda instalacja LPG ma filterki gazu? hmm sam nie wiem co to może być. Nie raz czuć gazem w środku ale rzadko (przeważnie jak się kończy)
Avatar użytkownika
tomassss89
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:38
Lokalizacja: BDG

Postprzez trojeczkaGT » 28 paź 2012, o 21:50

tomass koszt regeneracji to ok 100 zl a on chce Ciebie naciagnac na nowy raczej :D
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tomassss89 » 28 paź 2012, o 21:57

gdzieś czytałem że to może być od zabrudzonego filterka ale nie wiem czy taki posiadam. gdzie go szukać? I jak sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna?
Avatar użytkownika
tomassss89
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:38
Lokalizacja: BDG

Postprzez trojeczkaGT » 28 paź 2012, o 22:04

sonde najlepiej pod komputerem sprawdzic :) a filterek masz w bliskim otoczeniu parownika badz wbudowany w parownik jak ja. polecam zrobic zdjecie silnika to powiemy gdzie masz. ale raczej masz membrany do wymiany ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tomassss89 » 28 paź 2012, o 22:06

to jutro zrobię i wrzucę bo dziś to za dużo nie będzie widać

[ Dodano: 2012-10-29, 16:36 ]
Dodaje Zdjęcia

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
tomassss89
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 16 maja 2011, o 20:38
Lokalizacja: BDG

Postprzez pablomed » 31 paź 2012, o 00:27

tomassss89, nie za bardzo widać na fotce co to za parownik i gdzie ma filterek, ale to łatwo poznać okrągła puszeczka, albo mocowana do reduktora albo na wężu metalowym gazowym przed reduktorem. Co do kosztów naprawy -dobry parownik tomasetto czy Lovato kosztuje poniżej 2 stówek na allegro, a zestaw regeneracyjny 6-8 dych. Więc teraz pozostaje kwestia robocizny. Gazownik weźmie koszty cześci razy dwa co najmniej, a robótka jest prosta, może jakiegoś kumpla znajdziesz do pomocy.
Chodzi o to że taki stary parownik prawie na bank wymaga naprawy lub wymiany, bez tego regulacja się nie uda. Filterek się powinno wymieniać raz na parę lat ale nie licz że to wpłynie na obniżenie spalania - to znaczy napewno nie wpłynie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez rifi » 24 lis 2012, o 20:37

Witam. Mam podobny problem. Golf w trasie potrafi wciagnac od 15 l gazu co prawde mowiac mnie troche przeraza. Nie mam pojecia gdzie szukac przyczyny. Ostatnio zauwazylem ze bardzo wolno silnik lapie prawidlowa temp. Czy wina tak wysokiego spalania moze byc to ze bardzo dlugo pracuje na zimnym silniku i czy wymiana termostatu moze w tym przypadku cos pomoc?
rifi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 21:56
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez prezesik » 24 lis 2012, o 20:44

rifi napisał(a):Ostatnio zauwazylem ze bardzo wolno silnik lapie prawidlowa temp. Czy wina tak wysokiego spalania moze byc to ze bardzo dlugo pracuje na zimnym silniku i czy wymiana termostatu moze w tym przypadku cos pomoc?
Pierwsza rzecz - wadliwy, niedomykający się termostat = niedogrzany silnik = większe spalanie. Pierw wymień termostat na nowy i napisz jakie efekty. Odnośnie termostatów to nie kupuj francuskiego VERNETA, bo do VW do lipa, lepiej kupić niemiecki WAHLER najlepiej w ASO.
Inna sprawa - duży przebieg na parowniku (pow. 70-80 tys.km) też może być winny większemu spalaniu - twarda membrana w parowniku itp.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rifi » 30 lis 2012, o 19:21

Wymienilem termozstat na nowy.Grzeje sie w miare szybko gdyz po przejechaniu ok 7 km silnik ma temp 70 st. wiec golym okiem widac roznice. Spalanie dopiero bede sprawdzal bo musze najpierw troszke km zrobic :)

[ Dodano: 2012-12-04, 21:55 ]
Dziś posprawdzałem wszelkie wtyczki jakie sa przy silniku i zauwazylem ze kostka z tylu silnika nie jest podpieta więc ja podpialem. Pytanie brzmi nastepujaco: czy to jest kostka od sondy lambda? inych kostek z tylu nie widzialem wiec przyszlo mi to do glowy, a co za tym idzie spalanie powinno sie raczej zmniejszyc. mam rację?
rifi
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 lis 2012, o 21:56
Lokalizacja: olsztyn


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości