Problem z LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z LPG

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 00:20

Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc.
Problem jest taki że Auto pali na benzynie gdy dodam 2.5tyś obrotów (aby przełączyc na LPG) auto albo gaśnie albo chodzi na 300-600obr/m gdy doda się gaz gaśnie.
Byłem u gazownika sprawdził ten elektrozawór na parowniku i mówił że na 90% parownik do wymiany.
Silnik:1.6 75 HP ABU 1994
Typ instalacji gazowej : VOILA 05
Reduktor: Vega
Data montażu : 2012-07-06
Czy to napewno parownik wczesniej gdy przy aucie było coś robione też czasem miał takie objawy lecz gdy rozpędzało się do 50km/h na benzynie i przełączało auto po chwili normalnie chodziło na gazie i problem znikał. Niestety już tak nie jest
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Problem z LPG

 

Postprzez pablomed » 9 paź 2013, o 13:12

jezyk, dopisz czy na gorącym silniku jest tak samo. Zwykle jest tak że jeśli problem jest większy na zimnym a na gorącym mniejszy to winien jest parownik, a na odwrót - zła regulacja. Ale to tak z grubsza. Parownik wytrzymuje poniżej 100 tysięcy, jesli masz tyle na nim najechani=\ne to bez zastanowienia go wymieniaj lyb regeneruj ( regeneracja wychodzi dużo taniej ale pod warunkiem że zrobisz tą czynność sam o ile dostaniesz do swojego parownika zetaw naprawczy).
Póki co możesz trochę ruszyć śrubą regulacyjną na parowniku (zwykle w lewo czyli wzbogacić mieszankę) powinno sie poprawić . A po naprawie parownika ponowna regulacja i tak jest wskazana.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 18:48

Sprawa wygląda tak
pojechałem do koszalina do gazownika powiedział że w 90% parownik. Pojechałem tam gdzie montowali gaz podłączyli analizator spalin i powiedzieli ze na benzynie auto ma ubogą mieszanke. Faktycznie dławi się na benzynie. Rozebrali gaźnik dali dłuższe szpilki wyczyścili tą dysze gazową. nadal auto dławiło. popryskali czymś wokół gaźnika i mówią że łapie lewe powietrze i dlatego tak dławi się na benzynie a gdy dodam gaz aby przełączyć na ciepłym na lpg albo gaśnie albo obroty są 300-400 obr/m gdy dodam gaz gaśnie. regulowali śrube w parowniku to samo. na zimnym to samo. jest cyknięcie i gaśnie czyli zawór działa. Jak było tak zostało tylko 150zł wydałem:(
Mówili że Parownik w 100% jest sprawny i to przez tą nie szczelność. choć myślę że gdyby tak było auto może by się dławiło na lpg i na benzynie lecz gdy dodał bym gazu nie gasł by na lpg.
Sam nie wiem już co robić i sorry za błędy bo już brak sił na tą taczke ;(
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez łukasz1983 » 9 paź 2013, o 19:34

jezyk, Kolego masz nie szczelną podstawę wtrysku,i nic dziwnego,że głupieje,bo bierze lewe powietrze.
Masz tu poradę kolegi z forum jak wymienić podstawę wtrysku,co prawda silnik 1,8 ale się przyda.
http://www.golf3.pl/topics28/fotoporada ... t48264.htm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 19:45

Została wymieniona pół roku temu na nowa ;( a uszczelka kolektora ?
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez łukasz1983 » 9 paź 2013, o 20:43

jezyk napisał(a): a uszczelka kolektora ?
Jak najbardziej do sprawdzenia.Jak jest nieszczelność to łapie lewe powietrze i głupieje.Sprawdź sam diagnozę mechanika,odpal auto,maska w górę i fuknij plakiem w okolice wtrysku,jak obroty wzrosną to na bank masz nie szczelność i trzeba szukać gdzie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 20:46

jak pisałem tak było
sprawdze na dniach ale odrazu gas nie lapie ?
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez łukasz1983 » 9 paź 2013, o 20:48

jezyk, Jak masz nie szczelność to ma za dużo tlenu i dla tego gaśnie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 20:51

Dam go na dniach do mechanika i bede pisał dzieki
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez łukasz1983 » 9 paź 2013, o 20:53

jezyk, Ale najpierw sam sprawdź plakiem czy na pewno jest nie szczelność.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jezyk » 9 paź 2013, o 20:55

ok ide to teraz jakos sprawdzic i zaraz napisze. Ale i tak jutro bym wszystko rozebrał i złożył jak w tym poradniku i w dodatku ta dysze w benzynie ekstrakcyjnej wyczyścił.

[ Dodano: 2013-10-09, 20:00 ]
Odpaliłem na benie bo na lpg gaśnie jest
wrum wrum wrum
plakiem pśikam jest
wrrrrrrr
puszczam wrum wrum wrum
czyli oby podstawa jutro sprubuje zrobić jak w linku
Avatar użytkownika
jezyk
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 18 kwi 2011, o 23:35
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez pablomed » 9 paź 2013, o 21:12

jezyk, to jest prawie na 100 procent pewna diagnoza, po prostu podstawę pewnie w tanim zamienniku dałeś to i się rozpadła
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości