przez prezesik » 15 sie 2011, o 21:20
Widac Twoj silnik bierze olej, ten fioletowy dym to przepalony olej. Prawdopodobnie siadaja ci pierscienie na tlokach lub uszczelniacze na zaworach. Proba olejowa i sprawdzenie komprecji u mechanika da informacje co jest do wymiany. Jezeli kompresja bedzie taka sama przed jak i po probie olejowej to znaczy, ze pierscienie trzymaja, natomiast do wymiany beda uszczelniacze na zaworach. Jezeli kompresja bedzie wieksza po probie olejowej niz przed proba to masz pierscienie do wymiany.
Proba olejowa to podanie niewielkiej ilosci oleju na tlok w celu "uszczelnienia" szczeliny miedzy pierscieniem a cylindrem, potem sprawdza sie kompresje. To pozwala okreslic, czy pierscienie trzymaja szczelnosc, czy nie. Przy uszkodzonych pierscieniach kompresja powinna sie zwiekszyc.c, czy nie. Przy uszkodzonych pierscieniach kompresja powinna sie zwiekszyc.