Problem z motorkim 1.8 AAM

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z motorkim 1.8 AAM

Postprzez Rabbit » 15 sie 2011, o 18:40

Witam.Mam problem odnośnie motoru 1.8 aam 75 koników.Ostatnio podczas podróży w góry zauważyłem że w korku podczas ruszania i zatrzymywania się z tłumika przez chwile wydobywał się taki fioletowy dym.Gdy silnik pracuje na luzie jest ok.zwróciłem uwagę na końcówkę tłumika i jest dość mokra jakby od oleju.czytając na forum zwróciłem uwagę że gdy odkręcę korek wlewu oleju to podczas pracy silnika dosyć dmucha.przy bagnecie też troszkę dmucha gdy zakręcę korek.wziełem i wyczyściłem odmę-była zatkana lecz z korka i bagnetu dmucha dalej.płynu chłodniczego nie ubywa.oleju na 1000km ciut muszę dolać ale nie więcej niż 200 ml.zastanawiają mnie te objawy.przebieg auta to 300tyś.jak myślicie powoli silnik się kończy?jutro sprawdzę jeszcze ciśnienie na cylindrach i zobaczę co z tego będzie.jakbyście mieli jakieś pomysły to byłbym wdzięczny....pozdrawiam
Rabbit
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 21:49
Lokalizacja: Wielkopolska

Problem z motorkim 1.8 AAM

 

Postprzez prezesik » 15 sie 2011, o 21:20

Widac Twoj silnik bierze olej, ten fioletowy dym to przepalony olej. Prawdopodobnie siadaja ci pierscienie na tlokach lub uszczelniacze na zaworach. Proba olejowa i sprawdzenie komprecji u mechanika da informacje co jest do wymiany. Jezeli kompresja bedzie taka sama przed jak i po probie olejowej to znaczy, ze pierscienie trzymaja, natomiast do wymiany beda uszczelniacze na zaworach. Jezeli kompresja bedzie wieksza po probie olejowej niz przed proba to masz pierscienie do wymiany.
Proba olejowa to podanie niewielkiej ilosci oleju na tlok w celu "uszczelnienia" szczeliny miedzy pierscieniem a cylindrem, potem sprawdza sie kompresje. To pozwala okreslic, czy pierscienie trzymaja szczelnosc, czy nie. Przy uszkodzonych pierscieniach kompresja powinna sie zwiekszyc.c, czy nie. Przy uszkodzonych pierscieniach kompresja powinna sie zwiekszyc.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Rabbit » 15 sie 2011, o 21:26

ok dzięki bardzo.mam ciśnieniomierz więc sprawdzę to sam.napisze później co z tego wynikło...pozdrawiam...

[ Dodano: 2011-08-15, 21:32 ]
jeszcze jedno pytanie-przy próbie olejowej ile tak mniej więcej podać tego oleju w cylinder??
Rabbit
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 21:49
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez prezesik » 15 sie 2011, o 22:18

Tego nigdy nie robilem, ale taka ilosc, aby zakryc szczeline dookola miedzy tlokiem a cylindrem 5-10 ml...?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Rabbit » 18 sie 2011, o 20:59

więc tak kompresja na poszczególnych garach od strony rozrządu:
11,5 11,5 11,5 11

i po próbie olejowej po wlaniu ok 2ml oleju


12 11,5 12 12


Dużej różnicy nie ma więc to chyba nie pierścienie...Świece też nie są okopcone...czyli chyba uszczelniacze zaworów...jeżeli uległa by uszkodzeniu uszczelka pod głowicą na którymś cylindrze to chyba nie byłoby takiego ciśnienia co??
Rabbit
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 21:49
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez prezesik » 19 sie 2011, o 08:30

Rabbit napisał(a):jeżeli uległa by uszkodzeniu uszczelka pod głowicą na którymś cylindrze to chyba nie byłoby takiego ciśnienia co??
miałbyś spadek ciśnienia na tym cylindrze.

A więc muszą to być uszczelniacze zaworów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Rabbit » 19 sie 2011, o 19:25

ok dzięki wielkie...pozdrawiam...

[ Dodano: 2011-09-10, 20:53 ]
I po problemie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych pomogła.silnik wogóle nie zakopci.rura wydechowa także się wysuszyła...temat zamknięty....
Rabbit
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 sie 2011, o 21:49
Lokalizacja: Wielkopolska


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron