Problem z nagrzaniem silnika

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z nagrzaniem silnika

Postprzez Poluś » 13 lut 2013, o 11:39

Witam mam silnik 1.6ABU i zauważyłem od jakiegoś czasu nie umi mi się nagrzać temperatura to znaczy ciepełko mam ale wskaźnik ledwo co się unosi co może być tego winą
Avatar użytkownika
Poluś
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 20 paź 2011, o 17:01
Lokalizacja: Znajomy

Problem z nagrzaniem silnika

 

Postprzez pablomed » 13 lut 2013, o 12:39

Poluś, musisz byc wyjątkowym nowicjuszem, dział o ogrzewaniu jest wyżej i tematów na forum o takim problemie bardzo dużo , używa się wuszukiwarki, zacznij od hasła termostat.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Re: Problem z nagrzaniem silnika

Postprzez mateusz_918 » 14 lut 2013, o 21:44

Poluś napisał(a):Witam mam silnik 1.6ABU i zauważyłem od jakiegoś czasu nie umi mi się nagrzać temperatura to znaczy ciepełko mam ale wskaźnik ledwo co się unosi co może być tego winą

pizgnij go pomoże cos sie wiesza jak grzeje dobrze w minusowe temperatury to bedzie to a jak nie grzeje za ciekawie tylko cos tam ciepłego leci to zajmij sie termostatem pewnie nie zamyka sie
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Poluś » 15 lut 2013, o 12:31

Zauważyłem że na tym forum nie ma się co pytać bo tu są sami znawcy co wiedzą wszystko i zawsze wiedzieli
Avatar użytkownika
Poluś
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 20 paź 2011, o 17:01
Lokalizacja: Znajomy

Postprzez pietrasiak2 » 15 lut 2013, o 15:11

Poluś napisał(a):Zauważyłem że na tym forum nie ma się co pytać bo tu są sami znawcy co wiedzą wszystko i zawsze wiedzieli

Nie w tym problem tylko jak zakładasz temat to napisz czy sprawdzałeś termostat , czujnik temperatury , bo faktycznie w ostatnim okresie kwestia niedogrzania silnika to temat przewodni i przeważnie przypinany. Jak posprawdzasz te 2 rzeczy to odezwij się jak będziesz miał ochotę :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez palio » 15 lut 2013, o 15:16

Poluś, nie denerwuj się. Na temat tych objawów było sporo tematów wystarczy poszukać. Nikt nie che wałkować tego samego tematu 100 razy ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Poluś » 18 lut 2013, o 16:39

Spoko faktycznie poniosło mnie a co do temperatury wymieniłem termostat trochę się temperatura podnosi ale chcę jeszcze delikatnie zasłonić chłodnicę może to pomoże czujnik mam wymieniony jakieś 4 miesiąse temu
Avatar użytkownika
Poluś
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 20 paź 2011, o 17:01
Lokalizacja: Znajomy

Postprzez gello1 » 18 lut 2013, o 16:47

Poluś napisał(a):ale chcę jeszcze delikatnie zasłonić chłodnicę może to pomoże



Nie pomoże, zasłonieńcie nie ma sensu jak działa dobrze termostat. Do osiągnięcia temperatury 90 stopni przepływ jest na krótkim obiegu.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez PabloSBT » 18 lut 2013, o 16:50

nie zasłaniaj żadnej chłodnicy tak się robiło w żukach a nie w samochodach z termostatem jeśli jest termostat sprawny to nic nie pomoże ta tektura a wyjedziesz na trasę to zagotujesz płyn. Sprawdź węże idące do chłodnicy czy nie grzeją się zaraz po odpaleniu samochodu czasem nowy termostat też jest wadliwy ja u mnie wymieniałem 3 i dopiero 3 jest sprawny :) węże powinny być gorące dopiero jak masz na liczniku ok 80-90 stopni
Jak masz miernik to sprawdź też czujnik temperatury ustaw na pomiar omów i sprawdź rezystancję między 1i3 pinem powinny być takie wartości
Obrazek
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Poluś » 6 mar 2013, o 13:21

Witam kolegę dzięki za wykres ale powuiedz mi jeszcze jedno mam na mierniku skale takie jak 2000k 200k 20k 2000 Omów na którą normę mam ustawić :?:
Avatar użytkownika
Poluś
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 20 paź 2011, o 17:01
Lokalizacja: Znajomy

Postprzez pablomed » 7 mar 2013, o 00:03

może być 200 k albo 20 nieważne, jak przełączysz skalę i pojawią się wskazania na wyświetlaczu to po umiejcowieniu przecinka zorientujesz czy wskazuje ci w kiloomach czy w omach (kiloom to 1000 omów
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Poluś » 10 mar 2013, o 13:07

Mam jeszcze jedno pytanie by sprawdzić tą trezystencję omów mam zapalić silnik i wtedy wyciągnąć wtyczkę czy zagrzać zgasić i wtedy sprawdzić :]
Avatar użytkownika
Poluś
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 20 paź 2011, o 17:01
Lokalizacja: Znajomy

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości