problem z obrotami 1.4

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

problem z obrotami 1.4

Postprzez Nevv » 10 kwi 2014, o 18:07

Witam posiadam dolfa 3 z 1991r 1.4. Mam problem otóż jak odpalam samochód. jak pali od strzała przegazuje, to obroty spadają ale powoli do 900, a nieraz jak pokręce go przez chwile i w końcu zapali obroty podnosza sie do 3000 i stoja nie spadaja jak na benzynie i po przełaczeniu na gaz. Nawet po przejechaniu 1km w czasie jazdy jak wcisne sprzegło dalej obroty lecą do 3000. Dodam że wymieniłem bo mialem problem odpalaniem palec, kopułke, kable zaplonowe, świece, i kiedyś silniczek krokowy. Zazwyczaj dzieje sie tak na cieplym silniku. nie piszcie mi co mam wymienic tylko o skuteczna diagnostyke, bo juz tyle części wymieniłem na darmo zebym mial 10 tematu.
Nevv
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:39
Lokalizacja: Strzelce

problem z obrotami 1.4

 

Postprzez k-m-r1 » 11 kwi 2014, o 11:30

lewe powietrze?
czujnik temperatury zmierzyc jak na ciepłym tak i na zimnym silnika japi opór

mycie przepustnicy dolotu
w trakcie mycia odpiąc aku

[ Dodano: 2014-04-11, 10:30 ]
był podpinany pod VAg ? jakies błedy czy cuś?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Nevv » 11 kwi 2014, o 18:29

cieżko sprawdzić czy dostaje lewe powietrze. nie tylko podpinany pod kąpa. Zaopserwowałem że ma takie obroty jak go zaleje i odpali po dłuższym kręceniu. moze ciagnie na raz gaz i bezzyne? jakiś zawór odcinajacy?
Nevv
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:39
Lokalizacja: Strzelce

Postprzez fuqet1 » 11 kwi 2014, o 22:02

czesto takie objawy ma sparciala uszczelka pod podstawa wtrysku
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Nevv » 12 kwi 2014, o 09:01

dzisiaj zaopserwowałem ze jak jade to raz obroty skakaja do 3000 a raz normalnie spadaja, niezaleznie czy zimny silnik czy nie.
Nevv
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:39
Lokalizacja: Strzelce

Postprzez pablomed » 12 kwi 2014, o 15:20

Zrób reset ECU a jeśli nie pomoże sprawdź podstawę wtrysku ew wymień. Jesli reset pomoże dowiesz się na forum co zrobić ( pod hasłami emulacja sondy, regulacja instalacji LPG, założenie stałego resetu na ECU). Jeśli ani reset ani podstawa nie pomogą szukasz dalej (TPS, ponownie silniczek krokowy, kontrola ustawienia rozrządu i wyprzedzenia zapłonu.) Możesz się próbowac podeprzeć diagnostyką komputerową, ale to wyjaśni sprawę tylko czasem i w tych starych silnikach nie licz na to zbytnio. Raczej miernikiem skontrolujesz TPS, wzrokowo rozrząd a lampą stroboskopową zapłon , wszystko jest opisane. Usterki takie sa wspólne dla silników na wtrysku jednopunktowym czyli potrzebne info znajdziesz w tematach o silnikach ABD, ABU, ABS, AAM
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nevv » 12 kwi 2014, o 20:08

Jak odpiąłem wtyczke od silniczka krokowego (nastawnika) to obroty lekko wzrosły jeszcze do 3500 to raczej działa. a jak odpiąłem wtyczke z przepustnicy to obroty spadły do 900 tylko coś falowały lekko. moze wina tkwi w tej przepustnicy ?

[ Dodano: 2014-04-16, 20:41 ]
wymieniłem przepustnice jest ok obroty spadły tylko jak go zapale przegazuje obroty spadną do 900 ale gdy przejade nim chwile to na wolnych gaśnie, podczas jazdy gasnie mi na zakretach i nie idzie sie do zera zatrzymac bo zgaśnie. silniczek krokowy jest dobry "tak mi sie wydaje", dzisiaj zamieniłem na stary i obroty szalały.
Nevv
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 18:39
Lokalizacja: Strzelce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości