Problem z obrotami i odpalaniem.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z obrotami i odpalaniem.

Postprzez Baroo » 21 gru 2013, o 00:11

Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa III 93 r. silnik 1.6 + LPG.
Mój problem z Gośką zaczął się dość niedawno a dokładniej.
Jak wiadomo silnik odpalam na benzynie i jeśli silnik jest zimny to za cholerę nie chcę odpalić (muszę lekko trzymać pedał gazu) , jeśli już tym sposobem się uda to po ilości spalin widać ,że silnik się zalewa. Dodatkowo na benzynie jak i na LPG przy zimnym silniku mam bardzo niskie obroty , auto szarpie jak stary Ursus. Gdy jednak autko się rozgrzeję obroty na LPG są w normalnie , może delikatnie za wysokie bo przy bardzo rozgrzanym silniku około 1200 , natomiast na benzynie sięgają 2000.
Wiem ,że mam spierdzielony czujnik temp. ale nawet po podłączenie innego problem jest nadal.
W autku wymieniałem wcześniej : silniczek krokowy ,aparat zapłonowy i cewkę.
Doradźcie coś Panowie bo już mnie cholera bierze..
Pozdrawiam.
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Problem z obrotami i odpalaniem.

 

Postprzez Emiczka » 21 gru 2013, o 01:04

Sprawdź TPS dokładnie czujnik położenie przepustnicy. A jeśli chodzi o gaz kiedy wymieniałeś ostatnio filtr gazu? bo jak jest zużyty to po rozgrzaniu dopiero gaz będzie trybił dobrze.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Re: Problem z obrotami i odpalaniem.

Postprzez prezesik » 21 gru 2013, o 08:04

Baroo napisał(a):Witam serdecznie , jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa III 93 r. silnik 1.6 + LPG.
Mój problem z Gośką zaczął się dość niedawno a dokładniej.
Jak wiadomo silnik odpalam na benzynie i jeśli silnik jest zimny to za cholerę nie chcę odpalić (muszę lekko trzymać pedał gazu) , jeśli już tym sposobem się uda to po ilości spalin widać ,że silnik się zalewa. Dodatkowo na benzynie jak i na LPG przy zimnym silniku mam bardzo niskie obroty , auto szarpie jak stary Ursus. Gdy jednak autko się rozgrzeję obroty na LPG są w normalnie , może delikatnie za wysokie bo przy bardzo rozgrzanym silniku około 1200 , natomiast na benzynie sięgają 2000.
Wiem ,że mam spierdzielony czujnik temp. ale nawet po podłączenie innego problem jest nadal.
W autku wymieniałem wcześniej : silniczek krokowy ,aparat zapłonowy i cewkę.
Doradźcie coś Panowie bo już mnie cholera bierze..
Pozdrawiam.
a jak silnik chodzi na zdjętej wtyczce z czujnika? Jeżeli będzie miał 1100 obr./min to tylko czujnik do wymiany. Może ten co zakładasz też jest do dupy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Baroo » 21 gru 2013, o 10:50

Autko mam od około pół roku , kiedy był wymieniany filtr nie mam pojęcia , ale krótko przed zakupem ktoś zamontował nowy parownik więc chyba filtr powinien być wymieniony prawda ?
Co z czujnikiem to przy zdjętej wtyczce nadal jest to samo , a nawet jeszcze ciężej go odpalić.. Problem w sumie się zaczął niedawno jak spadła trochę temperatura.
Mam nadzieję ,że nie jest do wina dolania do oleju 'Doktor Silnika' bo zostało to zrobione bez mojej wiedzy i dopiero się wczoraj o tym dowiedziałem..
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez prezesik » 21 gru 2013, o 17:52

Podczas odpinania wtyczki z czujnika tylko na włączonym zapłonie patrz na końcówkę silniczka krokowego, czy się troszkę wysunął. Jeżeli nie to silniczek krokowy do bani, a jeżeli krokowy zareagował i wysunął trzpień oraz odchylim lekko przepustnicę to na pewno czujnik uszkodzony. Sprawdź proszę i daj znać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Baroo » 22 gru 2013, o 15:03

A sprawdzać to na zimnym silniku ? Bo tak zrobiłem i nie widziałem żadnej reakcji silniczka.. CHyba ,że źle patrzałem.. Jeśli to faktycznie silniczek to mechanikowi się ładnie oberwie bo skasował mnie 400 zł na nowy + wymianę + wyregulowanie obrotów :|
Dodam jeszcze filmik z odpalania autka : http://www.youtube.com/watch?v=sQ4kwgmoUAg w momencie gdy gośka odpaliła dodałem nacisnąłem lekko pedał gazu , ale po puszczeniu widać jak od razu spadają obroty i jak ciężko mu przepalić bynkę jak już odpali.
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez prezesik » 22 gru 2013, o 15:57

Z filmiku widać ewidentnie, że jakby krokowego nie było...

Spróbuj jeszxze tak zrobić: przekręć stacyjkę w pozycję zapłon nie odpalając silnika i dotknij palcem czubek, końcówkę silniczka krokowego. Po lekki dociśnięciu końcówki powinna się ona wysunąć.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Baroo » 26 gru 2013, o 17:43

Czujnik wymieniony na nowy i sprawny bo autko już się nie grzeje do 120 c na postoju lub w korku.
Z krokowym robiłem tak jak pisałeś ale zero reakcji.. A niby był montowany nowy i to w sumie nie tak dawno temu.Nie pozostało chyba nic innego jak jechać po używkę.
Tylko trochę mnie to dziwi ,że jak miałem problemy z krokowym to obroty bardzo falowały i często gasło auto , a tutaj żadnych takich objawów..
A dodatkowo odkąd zaczęły się problemy z odpalaniem silnik na benzynie podczas jazdy kręci się tylko do 5 tys. obrotów i wtedy zaczyna go mulić i szarpać a jak go kupiłem to bez problemu szedł do odcinki do 7 tys.
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez łukasz1983 » 26 gru 2013, o 18:10

Baroo napisał(a): a jak go kupiłem to bez problemu szedł do odcinki do 7 tys.
ABU ma odcięcie przy 6400 rpm lub 6200,już dokładnie nie pamiętam,ale na pewno nie 7000rpm.
Robiłeś reset ECU?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Baroo » 26 gru 2013, o 18:25

ABU ma odcięcie przy 6400 rpm lub 6200,już dokładnie nie pamiętam,ale na pewno nie 7000rpm.

Napisałem tak na oko , nigdy nie patrzałem tak dokładnie kiedy miał odcięcie. Faktem jest to ,że na postoju potrafi się tak wysoko kręcić a podczas jazdy nie. Na LPG ten problem mulenia przy 5 tyś nie występuję.

Robiłeś reset ECU?

Kilkukrotnie , ale po zmianie czujnika ani razu.
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Postprzez łukasz1983 » 26 gru 2013, o 18:31

Baroo napisał(a):Faktem jest to ,że na postoju potrafi się tak wysoko kręcić a podczas jazdy nie.
A jak z katem?Nie masz przytkanego?
A co do twoich problemów z odpaleniem to sprawdź,czy masz iskrę jak nie chce odpalić.Jak nie ma to cewka albo czujnik halla.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Baroo » 26 gru 2013, o 19:21

A jak z katem?Nie masz przytkanego?

Nie mam pojęcia , nie sprawdzałem. Przez jakiś czas myślałem ,że gdzieś podszedł jakiś paproch bo przy małej ilości benzyny bardzo mocno go kręciłem i jak schodził z obrotów to zgasł i mnie więcej od tamtej pory przyszły chłodniejsze dni i zaczął się problem. A autko od 2005 na gazie więc wiadomo jak tam sprawa z bakiem.

Co do cewki to była niedawno wymieniana razem z aparatem zapłonowym bo autko gasło podczas jazdy i za cholere nie chciało odpalić , dopiero po 3 do 5 h odpalał bez problemu.
Usterka była właśnie w tym czujniku w aparacie.
Świece też były niedawno sprawdzane , iskra jest jak być powinna i nie są zakopcone itp.
Myślę jeszcze o tym czujniki położenia przepustnicy ale potrzebował bym jakieś porady skutecznie go sprawdzić i gdzie on się dokładnie znajduję , bo do mechaniki mi trochę brakuję.
Baroo
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 gru 2013, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości