Problem z obrotami przy zmianie biegów

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z obrotami przy zmianie biegów

Postprzez dudi_p » 7 sie 2012, o 21:40

Witam. Mam Golfa III 1.8 ADZ z Lpg .Więc tak opiszę problem, przy zmianie biegów w dół czy w górę na ok 1 s. silnik podnosi obroty o około 500 np. zmieniam bieg z 2 na 3 przy 2.500 obrotach to na chwile zwiększa obroty do 3000 a potem spada, gdy dam na luz potrafi zawiesić się na 1500-1700 , mała przegazówka i wraca na ok. 900. Dzieję się tak i na zimnym i ciepłym silniku jak również na benzynie lub Lpg. Czyściłem przepustnicę, wymieniłem krokówkę , przeczyściłem i ustawiłem od nowa TPS. Aha gdy na wolnych zawiesi się na ok. 1500 to po wyjęciu wtyczki z TPS przepustnica działa w porządku czyli nic się nie zawiesza ale tylko do momentu wyłączenia zapłonu. Czy ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem? Zastanawiam się czy nie ma winny sterownik silnika. Pozdrawiam
dudi_p
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 12:31
Lokalizacja: Rybnik

Problem z obrotami przy zmianie biegów

 

Postprzez greg001 » 7 sie 2012, o 22:25

wygląda to że gdzieś dostaje lewe powietrze
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kadzik » 8 sie 2012, o 15:24

A ja bym stawiał na uszkodzony TPS, albo lewe powietrze. U mnie był walnięty TPS. Wymiana przepustnicy na nową, i po problemie.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez pietrasiak2 » 8 sie 2012, o 15:39

Moim zdaniem to walnięty jest TPS ,Dobrze go sprawdziłeś ? Napięcia miał wg instrukcji??? :-) :-) :-)
Sprawdź jeszcze podstawę wtrysku :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez greg001 » 9 sie 2012, o 00:42

podstawa wtrysku to częsty objaw, można sprawdzić pryskając czymś łatwopalnym np. Plakiem lub samostartem w jego okolicy jak pójdą obroty w górę to raczej podstawa wtrysku
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez paxstor » 9 sie 2012, o 00:58

greg001, dobra jest też pianka do golenia na test szczelności :-D
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez greg001 » 9 sie 2012, o 02:34

paxstor napisał(a):greg001, dobra jest też pianka do golenia na test szczelności :-D

ooo.... tego motywu nie słyszałem, zapamiętam :D
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez P1t3r » 9 sie 2012, o 16:04

Mialem to samo, sprawdz linke od gazu ;-)
Avatar użytkownika
P1t3r
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 22 mar 2011, o 09:16
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez pietrasiak2 » 9 sie 2012, o 16:13

greg001 napisał(a):
paxstor napisał(a):greg001, dobra jest też pianka do golenia na test szczelności :-D

ooo.... tego motywu nie słyszałem, zapamiętam :D

Tak , to dobry sposób dla wycieków /nieszczelności / gazowo - pneumatycznych ciśnieniowych
Są nawet preparaty np.dla gazowników :-P :-P :-P
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez dudi_p » 9 sie 2012, o 23:02

Dzięki za odpowiedzi, TPS ustawiłem od nowa ale nic to nie zmieniło,szczelność podstawy sprawdzę jutro jak wróce z pracy. Linkę z gazu sprawdzałem ale nie ma żadnych oporów chodzi bez problemu w pancerzu. Aha zauważyłem jescze jeden dziwny objaw ,im chłodniej na dworze tym mniej szaleją obroty. Dziś wystąpiło to tylko parę razy , najwięcej jak stałem w korku. A przedwczoraj gdy temperatura otoczenia była ok 30 stopni lub więcej działo się to bardzo często. Dziwne nie :zdziwko:
dudi_p
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 12:31
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez pietrasiak2 » 9 sie 2012, o 23:08

Nie dziwne czujnik temperatury lub okablowanie może walić sprawę sprawdź oporność :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez karl_123456 » 10 sie 2012, o 11:32

Witam wszystkich jestescie ostatnia deska ratunku moj problem jest taki mam golfa III 1.4 benz mono wtrysk i gdy silnik sie rozgrzeje do ok. 70 stopni to obroty mam pomiedzy 1500 a 400 i tak caly czas co sekunde robi do gory i na dol a nieraz na luzie gasnie ( wymienilem tam czujnik polozenia przepustnicy silnik krokowy czujnik temperatury wyczuscilem przepustnice i nie mam pojecia co moze byc z gory dziekuje za odp
lolo
karl_123456
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 maja 2012, o 12:37
Lokalizacja: tczew

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości