Problem z obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z obrotami

Postprzez jatromb » 8 wrz 2008, o 17:52

Otoz mam problem, bo po przekroczeniu ok. 2500 obr/min i wyrzuceniu na luz, to obroty spadaja do tak okolo 1800obr/min i utrzymuja sie tak okolo 15 sekund, i pozniej powoli spadaja.. problem pojawia sie jak i na benzynietak i na gazie. pedal gazu nie blokuje sie i niewazne czy to na zimnym czy cieplym silniku...co to moze byc?
jatromb
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 20 gru 2007, o 15:10
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Problem z obrotami

 

Postprzez przemo » 8 wrz 2008, o 22:01

kolego taki temat juz był poruszany kilka razy wystarczy uzyć opcji szukaj

[ Dodano: 2008-09-08, 22:27 ]
http://www.golf3.pl/topics9/skoki-obrotow-vt6154.htm np. tutaj masz tez opisane co morze dolegac
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez bzy_mar » 14 wrz 2008, o 17:18

siemka, uszczelka pod wtryskiem na bank! ja też ten temat przerabiałem całkiem niedawno. Pozdro.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez marcinm78 » 14 wrz 2008, o 19:18

Witam!cholera jasna mam ten sam problem z obrotami mianowicie na benzynie po odpaleniu auta utrzymują się przez kilkanaście sek. na ok 2000 po czym opadają na 1000tys.powinno byc jakieś 900,to samo dzieje się na gazie z tym że rzadziej, nie mogę dojść przyczyny,na kompie był błąd prędkościomierza- skasowany,nie pomogło,wymieniłem podstawę wtrysku i uszczelkę pod przepustnicą,też nie pomogło,odpinałem kleme z aku...dalej nic,po prostu ręce mi opadają nie wiem co robić,może ktoś sobie poradził już z takim problemem,pomocy....

ps.glof III 1,8 90km lpg rok 95 monowtrysk
a no i problem pojawił sie po założeniu gazu,na co gazownik stwierdził że tak ma CHYBA być bo on nie może znaleść przyczyny
marcinm78
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 18:27
Lokalizacja: jaworzno

Postprzez bzy_mar » 15 wrz 2008, o 19:43

Ktoś powiedział na forum że gazownik to szaman to jest prawda w 100%, przekonałem się na własnej skórze, sprawdź czy nie spadł ci przewód od podciśnienia, a jeśli n9ie to może jak ci zakładał LPG to rozwaliła się jakaś uszczelka w okolicy wtrysku (ja tak miałem) uszczelnił silikonem ale podstawa wtrysku nadal do bani ale narazie jakoś żyje, jest w porządku, niech ktoś ci spryska takim preparatem w okolicy wtrysku ale tylko na zimnym silniku, to będzie widać gdzie powietrze lewe się dostaje a w ostateczności to może być krokowiec ale musisz być na 1000% pewny bo to droga przyjemność:) odp jak coś zdziałasz. Pozdro.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez marcinm78 » 15 wrz 2008, o 20:49

Witam,byłem dziś u znajomego mechanika i co,załamka,według niego krokowiec ale w moim przypadku trzeba wymienić razem z czujnikiem położenia przepustnicy(jeden element),więc przed wydatkiem ok trzystu paru zł.ostatnia deska ratunku.Odpiąłem +klemę,poczekałem te książkowe 15 min,podpiąłem z powrotem,wsiadam do auta uruchamiam silnik i co... to samo,obroty ok1100,ale czekam,nic nie dotykam,mija jakieś 5 min i nie wierze własnym oczom i uszom wszystko się unormowało.przejechałem potem jakieś 5 km,narazie ok,ale wiem że moje szczęście może długo nie potrwać,bo czytałem że w niektórych przypadkach poprawa trwa na kilka dni
ps.w każdym razie odezwe sie jeszcze...pozdrawiam
marcinm78
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 18:27
Lokalizacja: jaworzno

Postprzez bzy_mar » 16 wrz 2008, o 16:56

Niekiedy tak może być że komp zaadoptował sobie taka dawkę paliwa a nie inną, która jest albo za słaba albo za bogata i czasami trzeba zresetować go, ale to żadkość, zazwyczaj są inne rzeczy winne.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez mani51 » 16 wrz 2008, o 21:02

ja mam ostatnio to samo tzn obroty mi się czasem wieszają, jak silnik jest zimny to około 2100 a jak już rozgrzany to 1700 i dopiero po kilku sekundach spadają...kumpel mi powiedział że miał tak samo w escorcie i jemu pomogło przeczyszczenie krokowca...ja dzisiaj sprawdziłem jak mi się obroty zawiesiły to rzeczywiście krokowiec trzymał przepustnicę i nie dało się go wepchnąć...jak wrócę do domu to sprawdzę na które piny przy krokowcu trzeba podać + i - żeby się wysuwał a po zamianie polaryzacji wsuwał. To jest sposób na sprawdzenie czy się nie zacina i lekko chodzi...jeśli się zacina to trzeba go przeczyścić

[ Dodano: 2008-09-16, 22:41 ]

Opis jak sprawdzić krokowca. Źródło - infotech 2006

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.

Czujnik Halla:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez bzy_mar » 17 wrz 2008, o 18:42

Tak choć są też kroki takie na 6 styków i to wtedy zmienia cała postać rzeczy bo ich się nie da przeczyszczać, jak jest ubity to kaplica, trzeba nowy albo używany, choć wiadomo jakie są używane rzeczy, ja już przerabiałem ten temat, pozdro.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron