przez mani51 » 16 wrz 2008, o 21:02
ja mam ostatnio to samo tzn obroty mi się czasem wieszają, jak silnik jest zimny to około 2100 a jak już rozgrzany to 1700 i dopiero po kilku sekundach spadają...kumpel mi powiedział że miał tak samo w escorcie i jemu pomogło przeczyszczenie krokowca...ja dzisiaj sprawdziłem jak mi się obroty zawiesiły to rzeczywiście krokowiec trzymał przepustnicę i nie dało się go wepchnąć...jak wrócę do domu to sprawdzę na które piny przy krokowcu trzeba podać + i - żeby się wysuwał a po zamianie polaryzacji wsuwał. To jest sposób na sprawdzenie czy się nie zacina i lekko chodzi...jeśli się zacina to trzeba go przeczyścić
[ Dodano: 2008-09-16, 22:41 ]
Opis jak sprawdzić krokowca. Źródło - infotech 2006
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.
Czujnik Halla:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 3 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, oraz bezpiecznik(i) i przekaźnik, jeśli takie są.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 2 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.