Problem z obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z obrotami

Postprzez Okonik5 » 27 kwi 2014, o 15:07

Witajcie . Od wczoraj znów mi jedna rzecz w samochodzie nie daje spać . Jakoś 3 miesiące temu miałem wielkie cyrki z obrotami na LPG . Po wymianie świeć , kabli WN , podstawy wtrysku , silniczka krokowego oraz regulacji wszystko wróciło do normy , do wczoraj . Na benzynie chodzi super , ale na LPG raz chodzi również dobrze równo , a raz obroty maleją do 600 i wracają do normy do 920 . Jeszcze podczas jazdy miałem tak 2 razy wczoraj że puszczając noge z gazu auto dalej jedzie tak samo , a po wciśnięciu sprzęgła auto wyje na 3,5 tys obrotach , ale po około 1 km objawy ustąpiły i golf również miał równe obroty . Zmieniając krokowy kupiłem z firmy Getz za 70 zł . Czy to może być że już jego żywota się skończyła ? Czy znów mam szukać jakiś innych rzeczy co mogło by być nie tak ? Proszę o odpowiedź . Pacjent to golf III 1.6 ABU 75km 1993r.
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Problem z obrotami

 

Postprzez fuqet1 » 27 kwi 2014, o 22:14

a próbowałeś wyczyścić krokowy od gazu ? albo podmienić?
Piszesz że na pb jest ok czyli wskazuje mi to na krokowy lpg
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Okonik5 » 27 kwi 2014, o 23:47

Niestety nie czyściłem , a gdzie on się w ogóle znajduje ?
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Postprzez łukasz1983 » 28 kwi 2014, o 07:47

Okonik5 napisał(a):a gdzie on się w ogóle znajduje ?
Na wężu między parownikiem a mikserem.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Okonik5 » 6 maja 2014, o 21:49

Niestety na benzynie również się dzieją takie objawy . Na zimnym tak nie czuć , ale na ciepłym silniku czuć że delikatnie obroty skaczą . I jak ruszam to muszę dać więcej gazu , bo jak ruszam na pol sprzęgle to suto słabnie . Czy może to być , że krokowiec zakończył już swoje życie ? Miałem kupiony za 70 zł z firmy getz .
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Postprzez pablomed » 8 maja 2014, o 13:57

Okonik5, zrób najpierw reset ECU jeśli nie pomoże to niewykluczone że ten nastawnik co kupiłeś jest do d..., raczej staraj się kupić sprawną używkę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Okonik5 » 14 maja 2014, o 18:22

Problem z obrotami jest nadal. Rano gdy jade do pracy jest ok , gdy auto postoi 8 godzin i odpale po pracy i przejade z 500 metrow to znow to samo . Pomaga odpiecie klem na 10 sekund i podpiecia na nowo i juz jest ok . Krokowiec bede dzis zamawial , sprawny uzywka z Boscha . Nie wiem czy coś pomoże .
Okonik5
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 00:33
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2014, o 07:37

jeśli reset ecu pomaga to prawdopodobnie ECU wyłapuje błędne sygnały z LPG.
Tu przyjżałbym się wpięciom instalki LPG w instalację ECU .Tzn połączenia , luty ,stan bezpieczników. Równie dobrze może wariować czujnik temperatury.
Ale znając życie to jak pamiętam to w ABU wariuje prawdopodobnie TPS.
Także posprawdzaj połączenia tej instalki nie tylko plusowe , minusy są tak samo ważne (finansowo to nic nie kosztuje). Pamiętaj że po resecie powinieneś rozgrzać silnik do włączenia się wiatraków i to na PB .
Jeśli to nie pomoże to sprawdź jak będzie się zachowywał bez czujnika cieczy lub z wypiętym TPS ale to pojedyńczo :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 15 maja 2014, o 13:48

Okonik5, reset to jest odpięcie klem na dłużej, praktycznie na noc żeby silnik wystygł a rano ospalasz zostawiasz na benzynie i nie tykając pedału galu do pełnego rozgrzania, dopiero wtedy bedzie można wnioskować czy reset pomaga .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 49 gości