Problem z odpalaniem

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem

Postprzez wloclawianin89 » 21 lip 2011, o 21:38

Hej, od pewnego czasu mam pewien problem z moim golfem 1,6 ABU. Dotyczy on odpalania auta. Jeżeli odpalam na zimnym silniku wszsytko jest w jak najlepszym porządku. Jeżeli natomiast odpalam po mniejszym lub większym rozgrzaniu pojawia się problem. Muszę go kręcić przez jakieś 5-8 sekund aż zacznie powoli załapywać (nie raz muszę pomóc mu wciskając gaz), albo niby odpala prawidłowo lecz po jakiejś sekundzie gaśnie (ta opcja rzadziej). Dodam jeszcze, że ostatnio zanotowałem także niewielki wzrost spalania (jakieś 2 litry gazu na 100 km), ale ten objaw może być powiązany z wymianą i regulacją reduktora. Innych niepokojących objawów nie zauważyłem, silnik pracuje równo, do dynamiki też nie mam zastrzeżeń. Jak myślicie, co może być przyczyną takiego problemu ?
wloclawianin89
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 gru 2009, o 17:22
Lokalizacja: Włocławek

Problem z odpalaniem

 

Postprzez Grzegorzu1982 » 21 lip 2011, o 22:17

mialem podobnie w swoim golfie, ale po jakims czasie na zimno tez juz nie chcial dobrze odpalac, wymienilem czujnik temperatury i wszystko wrocilo do normy...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez sirGrzesio » 22 lip 2011, o 10:07

wloclawianin89 napisał(a):Jeżeli natomiast odpalam po mniejszym lub większym rozgrzaniu pojawia się problem. Muszę go kręcić przez jakieś 5-8 sekund aż zacznie powoli załapywać (nie raz muszę pomóc mu wciskając gaz), albo niby odpala prawidłowo lecz po jakiejś sekundzie gaśnie (ta opcja rzadziej)

obstawiam cewkę. braciak miał takie objawy u siebie i wymiana cewki wyleczyła silniczek :-P
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez uzbek » 23 lip 2011, o 16:03

Dwie przyczyny: paliwo albo prąd.

Dedukcja nakazuje: prześledź dopływ paliwa ze zbiornika do silnika, może pompka nie ogarnia albo filtr jest częściowo zapchany?

Sprawdź też cewkę czy podaje odpowiednio iskrę i świece.
Avatar użytkownika
uzbek
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 4 kwi 2011, o 10:40
Lokalizacja: ZMY Barlinek / FG

Postprzez PabloSBT » 24 lip 2011, o 23:06

odłącz wtyczkę od czujnika temperatury jest on w króćcu z którego wychodzi dolni wąż od chłodnicy i odpal :) jeśli odpali bez problemu czujnik temp do wymiany (oczywiście zrób to jak silnik będzie ciepły) :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Kriss_Lodz » 25 lip 2011, o 00:02

PabloSBT Niekoniecznie bo czujnik temp cieczy decyduje o tym czy ma być zwiększona dawka paliwa w 90% przypadków auta nie odpalają na zimno albo po odpaleniu gasną bo czujnik jak pada to zazwyczaj podaje że silnik ma temp. powyżej 80c co za tym idzie brak wzbogacania mieszanki.

Jednak przyjrzał bym się cewce na początek.
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: popleosademms i 25 gości