Problem z odpaleniem - FILM

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem - FILM

Postprzez franek1969 » 14 maja 2012, o 14:09

Witam mój problem kiedyś już opisywałem ale chyba nie dokładnie wiec zaczynam od początku:

film http://youtu.be/_ScRv4epXwk

1. golf3 1,4 pełny wtrysk + sekwencja gaz, samochód zawsze odpala na benzynie a gdy temp silnika osiągnie 35 st. to przełącza się na gaz
2. auto ma problemy z odpaleniem, muszę go kilka razy pokręcić a jak już odpali to zgaśnie (film 33 sekunda), po czym znowu go odpalam, kiedy lekko wcisnę pedał gazu (film 1 minuta 2 sekundy i 1minuta 43 sekundy) samochód znowu gaśnie
3. opisany problem występuje przy włączonym gazie jak i wyłączonym wiec wydaje mi się z e to nie wina instalacji gazowej
4. opisany problem występuje po długim postoju auta
5. zanim wyłączyłem auto to przełączyłem na benzynę (chodziła tak 3 minuty) aby na 100 % auto chodziło na benzynie a nie na gazie (chyba w ten sposób wykluczyłem wadliwa instalacje gazową lub to że gdzieś w tryskach - nie znam się na mechanice;) - zostaje gaz ?)
6. instalacja gazowa nowa 2 miesiące, ogólnie sprawuje się bardzo dobrze
7. przy montażu instalacji wymieniony cały zapłon !! (świece+kopułka+przewody)
8. 2 tygodnie temu wymienione filtr paliwa + rozrusznik

obserwacje:
1. wiem ze mam do czyszczenia/wymiany przepustnice bo mam lekkie opóźnienie przy dodawaniu gazu
2. kiedyś (przed montażem instalacji gazowej) po odpaleniu obroty wskakiwały na 1100 ( tzn włączało sie ssanie czy jakoś tak ) może w tym jest jakiś problem że teraz tak się nie dzieje ??
3. czasami kiedy na dworze jest ciepło to z odpaleniem auta jest szybciej niż na filmie tzn wystarczy 2-3 razy przekręcić kluczykiem i auto już odpala

Proszę o porady !
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Problem z odpaleniem - FILM

 

Postprzez trollu » 14 maja 2012, o 14:32

a zapłon to jakiś markowy założyłeś czy jakieś no name?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez franek1969 » 14 maja 2012, o 14:43

trollu napisał(a):a zapłon to jakiś markowy założyłeś czy jakieś no name?

widzisz dobre pytanie, bo robil to mechanik.
1. sam rozrusznik kosztowal mnie 400 zl wiec chyba dobry.
2. zaplon czyli swiece i przewody? zakladal je gazownik. jak sprawdzicz czy sa sprawne ?
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Postprzez wiktoriano » 14 maja 2012, o 18:59

zagrzej silnik i zobacz czy tak samo sie zachowuje na ciepłym przy odpalaniu, na początek sugerował bym iż to może szfankować czujnik temperatury cieczy chłodzącej, można by sprawdzić w ten sposób, że na ciepłym odłączasz wtyczkę od czujnika i słuchasz czy silnik reaguje i wkładasz i tak ze 4 razy, ale to nie jest pewna metoda. W tym silniku nie wiem gdzie on się znajduje, może być tam gdzie schodzi się wiekszość gumowych węży przy silniku. Najlepiej był by go pod vaga podłączyć i zobaczyć jaką temerature silnika pokazuje.
wiktoriano
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 17:11
Lokalizacja: Andrychów

Postprzez pietrasiak2 » 14 maja 2012, o 19:13

Zrób restart sterownika i spróbuj go odpalić może centralka emulację zgubiła.
wiktoriano napisał(a):to może szfankować czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

Też udręka golfa , :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez franek1969 » 14 maja 2012, o 21:22

wiktoriano napisał(a):zagrzej silnik i zobacz czy tak samo sie zachowuje na ciepłym przy odpalaniu,

na ciepłym idzie normalnie od reki, temperatura silnika zawsze jest OK

wiktoriano napisał(a):Najlepiej był by go pod vaga podłączyć i zobaczyć jaką temerature silnika pokazuje.

pzry montazu gazu podlaczali go do kompa i powedziel ze wiele tam nie widac tylko poduszki a wskazania ogolnie bylo dobre

pietrasiak2 napisał(a):Zrób restart sterownika i spróbuj go odpalić może centralka emulację zgubiła.
wiktoriano napisał(a):to może szfankować czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

Też udręka golfa , :-)

restart sterownika ? tzn ? jak ?
czujnik temperatury cieczy chłodzącej -> poczytam i zobacze
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Postprzez trojeczkaGT » 14 maja 2012, o 21:35

do wymiany przepustnica ? wiem ze mam do czyszczenia/wymiany przepustnice bo mam lekkie opóźnienie przy dodawaniu gazu ?? a wez sprawdz odpalanie auta z odlaczonym tps :) tak dla pewnosci
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez franek1969 » 15 maja 2012, o 11:41

jeszcze teraz zauwazylem olej przy filtrze powietrza !! ?? !! ??
kto moze mi powiedziec gdzie u mnie znajduje sie zawor erg ? da sie go odłączyć (kostka) ?
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2012, o 13:21

Chłopie chcesz wyeliminować usterkę czy kombinować . Zrób porządek z jednym . Wyciek z filtra może być powodem strzelania

[ Dodano: 2012-05-15, 12:37 ]
Masz Diesla? Bo raczej recylkulacji spalin to nie masz . Chyba że się mylę ale po to jest forum . :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez franek1969 » 15 maja 2012, o 14:03

pietrasiak2 napisał(a):Chłopie chcesz wyeliminować usterkę czy kombinować . Zrób porządek z jednym . Wyciek z filtra może być powodem strzelania

[ Dodano: 2012-05-15, 12:37 ]
Masz Diesla? Bo raczej recylkulacji spalin to nie masz . Chyba że się mylę ale po to jest forum . :-)


pisalem ze 1,4 benzyna + lpg
czyli narazie sprawdam czujnik temperatury cieczy chłodzącej

jeszcze jedno potrzebuje dokladnie ta rurke ? jak to sie nazywa
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44d68ea0fdd96e41.html
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Postprzez pietrasiak2 » 15 maja 2012, o 16:33

Przyjrzałem się jeszcze raz Twojemu filmikowi i pytanie w głębi to słyszę pompę paliwa ona tak głośno chodzi? Weź no ją sprawdź ponieważ za często się załącza tak jak by paliwa nie miała , może pływak się zawiesił Tobie i masz plażę w zbiorniku a szukamy bóg wie co .(pompa załącza się na ok 2 sek . później jak spada ciśnienie a Tobie załącza się w trakcie kręcenia i jak gaśnie . Zacznij od tego i odpisz. :-) :-) :-)

[ Dodano: 2012-05-15, 15:44 ]
jeszcze jedno potrzebuje dokladnie ta rurke ? jak to sie nazywa

http://www.fotosik.pl/pok...a0fdd96e41.html

Elastyczna rura aluminiowa w sklepie jak podasz średnicę to kupisz . Na foto to pokazałeś dolot ciepłego powietrza . :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez franek1969 » 16 maja 2012, o 06:41

pietrasiak2 napisał(a):Przyjrzałem się jeszcze raz Twojemu filmikowi i pytanie w głębi to słyszę pompę paliwa ona tak głośno chodzi? Weź no ją sprawdź ponieważ za często się załącza tak jak by paliwa nie miała , może pływak się zawiesił Tobie i masz plażę w zbiorniku a szukamy bóg wie co .(pompa załącza się na ok 2 sek . później jak spada ciśnienie a Tobie załącza się w trakcie kręcenia i jak gaśnie . Zacznij od tego i odpisz. :-) :-) :-)

[ Dodano: 2012-05-15, 15:44 ]
jeszcze jedno potrzebuje dokladnie ta rurke ? jak to sie nazywa

http://www.fotosik.pl/pok...a0fdd96e41.html

Elastyczna rura aluminiowa w sklepie jak podasz średnicę to kupisz . Na foto to pokazałeś dolot ciepłego powietrza . :-) :-) :-)


DZIĘKI !

1. włączyłem i wyłączyłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej , kilka razy uruchomiłem silnik na ciepłym i normalnie odpala (na ciepłym zawsze dobrze odpala!) temp silnika ok ZAWSZE !!
2. "może pływak się zawiesił Tobie i masz plażę w zbiorniku" dbam o paliwo !! wskażnik paliwo pokazuje dobrze. dolewam po 20 zl tygodniowo czasami rzadziej ale paliwo napewno jest !! wskaznik paliwa napewno dziala poprawnie
3. "pompę paliwa" tzn jak ja sprawdzic ? co znia zrobic ?
4. znalazlem ze ta aluminiowa rurka byla w połowie złamana, zakleiłem ja taśmą
5. w przewodzie gumowym do filtra powietrza znalazlem żółtą maź i troche syfu, wyczyściłem, skąd może sie to wziąć ?
franek1969
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 16:54
Lokalizacja: opole

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości