Problem z odpaleniem i wysokimi obrotami

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem i wysokimi obrotami

Postprzez Bartek Kraków » 8 wrz 2013, o 19:19

Witam wszystkich.
Mam spory problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Pacjent: Golf 3 1,8 mono 92r 75km.
Zacznę od tego że auto czy to na gazie czy benzynie po odpaleniu gaśnie. Nie trzyma obrotów. Dzieje siętak na zimnym silniku. Muszę trzymać pedał gazu aż złapie temperature. Wtedy jest ok aż do zgaszenia silnika. Po ponownym uruchomieniu, niby odpala ładnie ale obroty znacząco rosną na biegu jałowym. Znów gasząc silnik i odpalając obroty większe. i tak do 3,000.
Pomoga chwilowe odpięcie klemy (-) i zabawa zaczyna się od początku. ok 650 obrotów i po każdorazowym wl/wył auta obroty stopniowo w góre.
Wymieniłem przepustnice, myśląc że to wina tps. Krokowiec ładnie sie wysuwa i chowa. Kable swiece palec itp nowe. Wymieniłem elektrozawór. (Taki niebieski) Czujnik temperatury cieczy także. ( Oryginalny)
Ręce mi już opadają, finansowo też poszedłem w plecy. Na Vag pokazuje tylko błąd halla czy coś takiego (sporadyczny)
Nie jestem mechanikiem, obce mi inne pojęcia więc może ktoś łopatologicznie wytłumaczył by mi " what a fu.. is going on ... ? ;/" Może jest ktoś z krakowa i pomoże radą.
Nie stać mnie juz na mechanika :(
Bartek Kraków
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 22:30
Lokalizacja: Kraków

Problem z odpaleniem i wysokimi obrotami

 

Postprzez łukasz1983 » 8 wrz 2013, o 19:42

Bartek Kraków napisał(a): Na Vag pokazuje tylko błąd halla czy coś takiego (sporadyczny)
Na zgaszonym silniku zawsze pokaże błąd halla.
Proponuje podmienić kompa bo po twoim opisie to może być jego wina.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 9 wrz 2013, o 12:51

Bartek Kraków, po pierwsze reset ECU (odpinanie klem) musisz wykonać porządnie, po resecie najprościej na noc ZIMNY silnik odpalasz na benzynie i zostawiasz bez tykania gazu do pełnego rozgrzania, potem jeździsz jakiś czas na benzynie - i jeśli nie będzie kłopotu do pierwszego przełączenia na LPG to masz jasność że winna jest instalacja LPG -błędy łapane przez sterownik silnika od niej. Rozwiązanie jest na forum opisane.
Jeśli to nie pomoże - pierwsze przyczyny do dziurawa podstawa wtrysku, uszkodzony TPS.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bartek Kraków » 9 wrz 2013, o 14:03

Tak taż robiłem. Przejechałem dla testu na pb 70 km. Po resecie wszystko ok aż do momentu zgaszenia i ponownego odpalenia auta. Wtedy obroty z ok 900 na 1200. Znów gaszę i odpalam obroty pod 2000. Kolejny raz prawie 3000 tyś. Jutro jade po monowtrysk na szrot. Podstawe też kupie.
Zauważyłem dziś coś takiego jakby krokowiec sie nie cofał. Po zgaszeniu auta
i ponownym uruchomieniu tak jakby zaczynał z pozycji w której został wyłaczony silnik. Może jakiś wadliwy. Cofnąłem krokowca na baterii, w pozycji zamkniętej tps pokazuje 0,21V to chyba prawidłowo. Do 4,8v przy otwieraniu.
Szlak mnie już trafia bo chce wkońcu zabrać sie za rudą i lakier a ciągle inne wydatki :/
Bartek Kraków
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 22 lip 2013, o 22:30
Lokalizacja: Kraków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości