Problem z odpaleniem zimnego silnika

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem zimnego silnika

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 15:48

Cześć!
Mam problem z odpalenie mojego golfika przy minusowej temperaturze. Kręci bardzo pomału i przygasają zegary. Ma to jakiś związek z czujnikiem temperatury?, bo wszystko inne już chyba wymieniłem i przepatrzyłem. P.S. na ciepłym silniku długo trzeba kręcić żeby odpalił i szybko bardzo temperatura dochodzi do 90*. Czy to ma wszystko tak działać?
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Problem z odpaleniem zimnego silnika

 

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 15:55

KOLBE34, Albo akumulator,albo rozrusznik.Masz miernik?

[ Dodano: 2014-02-02, 14:56 ]
KOLBE34 napisał(a):szybko bardzo temperatura dochodzi do 90*
Co to według ciebie jest szybko?Po ilu km?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 16:08

Akumulator nowy, rozrusznik również.
Kilka minut.
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 16:23

KOLBE34, Masz miernik?
Nie ile minut potrzebuje,tylko po ilu km. masz 90*C na blacie?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 16:29

Kilka, nie wiem 2,3. Ale chyba to jest zły trop. Kupie ten czujnik i wymienię. Bo już naprawdę jestem głupi dlaczego jak jest troszkę poniżej zera to golfik nie chce zapalić.
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 16:47

KOLBE34, Dla silnika jest bardzo dobrze,żeby jak najwcześniej złapał temperaturę roboczą.Mi po 5 góra 6 km pokazuje 90 nawet jak było ponad -10.Ściągnij na zimnym silniku wtyczkę z czujnika temperatury i go odpal.
Pytam po raz kolejny masz miernik?

[ Dodano: 2014-02-02, 15:51 ]
KOLBE34 napisał(a):Kręci bardzo pomału i przygasają zegary. Ma to jakiś związek z czujnikiem temperatury?
Nie ma to nic z czujnikiem.
To są objawy słabego,zużytego akumulatora,rozrusznika,bądź słabego ich połączenia z sobą.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 17:17

Miernik mam. a żeby było śmieszniej to jak ściągnę wtyczkę z tegoż czujnika to problem znika.

[ Dodano: 2014-02-02, 16:20 ]
To gdzie jeszcze szukać? A jak jest powyżej zera to wogóle nie ma problemu. Gdzie siedzi diabeł? Pomóżcie bo muszę na nogach do pracy chodzić.
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 17:37

KOLBE34, Sam sobie napisałeś rozwiązanie problemu
KOLBE34 napisał(a): jak ściągnę wtyczkę z tegoż czujnika to problem znika.
a teraz wyciągnij wnioski,czy to może być jego wina.
Jasne.
Poczytaj ten temat jak sprawdzić czujnik temperatury.
http://www.golf3.pl/topics36/golf-14-sp ... t65509.htm
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 17:48

A jak problem wróci? Jest tam jeszcze czujnik temperatury silnika? A może trzeba jeszcze wymienić przewód łączący rozrusznik z akumulatorem. Co Ty na to?
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 18:12

KOLBE34, Pierwsze co zrób to przeczytaj temat,który podałem,pomierz czujnik temperatury,i podaj pomiary jakie ci wyjdą.

Jak masz miernik to pomierz ile V ma aku po paru godzinnym postoju,następnie go odpal i obserwuj do ilu V spadnie pomiar podczas kręcenia rozrusznika.
KOLBE34 napisał(a):A może trzeba jeszcze wymienić przewód łączący rozrusznik z akumulatorem.
Na początku odkręć wszystkie połączenia między aku a rozrusznikiem,przeczyść je,i porządnie poskręcaj.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez KOLBE34 » 2 lut 2014, o 18:26

Ok. Czyli się szykuje zabawa. Jak wszystko pomierzę to dam znać co i jak. Pozdrawiam.
KOLBE34
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 lut 2014, o 15:30
Lokalizacja: Limanowa

Postprzez KrzysztofKaty » 3 lut 2014, o 13:31

jeszcze dodatkowo bym wyczyscił mase:) ja mialem tak samo i nawet wymienilem przewody plusowe a problem nadal byl:) i po dokladnym wyczyszczeniu masy problem znikl:)
KrzysztofKaty
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:58
Lokalizacja: Elbląg/Stegna

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości