Problem z olejem.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 19 mar 2013, o 22:41

Wytrzyj dokładnie silnik z oleju... odkręć osłonę termiczną kolektora wydechowego, wyczyść jeśli coś pod nią będzie... potem poskładaj i zobaczy czy dalej będzie się kopcić...

Jeśli problem nie ustanie , porób dokładniejsze foty.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez VWBARTEKVW » 20 mar 2013, o 15:20

Witam ponownie. Otóż odma wyczyszczona. Była nieźle zapchana. Pełno czarnego syfu. Mazi nie było tak dużo, ale niektóre kanaliki były pozapychane, ze kompresorem nie szlo wypchac syfu, to srubokretem owinietym w szmaty poszlo. Mechanik mowi, ze to bylo winne i olej polecial bagnetem. Pytalem tez mechanika, ktory mi raz pomogl z elektroda.pl i mowi, ze to zapewne byla tez odma, a olej, ktory polecial na kolektory bedzie sie stopniowo wypalac i dlatego kopci, a uszczelka pod glowica zupelnie odpada.
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Opik » 20 mar 2013, o 15:36

No to jeździj i się przekonasz za jakiś czas czy to to, czy jednak coś innego
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez VWBARTEKVW » 20 mar 2013, o 21:34

A Wy co o tym sądzicie, mogło być tak, że to kopci nadal ten olej, który wybryzgało z bagnetu i on się stopniowo będzie wypalać dlatego kopci ? Kopci tylko na ciepłym silniku, na zimnym nie, to by właśnie tłumaczyło.
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Opik » 20 mar 2013, o 21:59

Ale kopci pod maską czy jak? Jeśli tak to olej, ale zamiast czekać aż go wypali to ja bym wziął szmatkę w dłoń i wytarł ile się tylko da..
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzyś » 20 mar 2013, o 21:59

zdejmij tą osłone termiczna i patrz skad ten dymek i moze sprubuj powycierac albo umyc pozostałosci tego oleju. pewnie sie jeszcze wypala ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VWBARTEKVW » 20 mar 2013, o 22:07

Tak, pod maską, z miejsca, które zaznaczyłem na zdjęciu w postach powyżej. Mechanik mówił, że to olej się będzie wypalać jeszcze. Ja się bałem, że tam mogła pęknąć uszczelka pod głowicą i olej się sączy i wypala,ale powiedział, ze uszczelka pod głowcą odpada. Osłony termicznej nie zdejme, bo śrubki są zardzewiałe i nie idzie odkręcić, a nawiercać nie będę. Jutro go jeszcze postaram się poczyścić, choć tam dojścia nie ma w sumie, ale moze jakos dam radę. To...na chwilę obecną dziękuje wszystkim za odpowiedzi w temacie i chciałbym się tylko upewnić już w 100% czy możemy uznać, że winna była zatkana odma i nie poszła żadna uszczelka, a kopcenie przeminie ?
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Opik » 20 mar 2013, o 22:29

Można uznać tą wersję za bardzo prawdopodobną. Doczyść ile będziesz mógł (szkoda się truć palonym olejem), sprawdzaj co jakiś czas poziom płynów (chłodniczy i olej) i jeżeli nic nie ubywa to wiadomo będzie że to przez odmę
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez VWBARTEKVW » 20 mar 2013, o 23:04

Dzięki za odpowiedź :-) . Za jakiś tydzień dam znać jak tam z moim Golfikiem :-) .

[ Dodano: 2013-03-24, 22:00 ]
Witam ! Tak więc po jakimś czasie przestało się kopcić w tamtym miejscu , więc widocznie olej wyparował. Obawiałem się, że to przez uszkodzoną UPG , ale jednak nie, chyba nie. Odma dokładnie wyczyszczona, oleju nie ubywa już, nie kopci, wszystko dobrze. Dzięki za pomoc w rozwikłaniu zagadki. W tym przypadku winowajcą była odma, choć można powiedzieć, że zima także :-D
VWBARTEKVW
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 19 mar 2013, o 20:49
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości