Problem z podawaniem iskry.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z podawaniem iskry.

Postprzez Radziu98 » 25 sty 2010, o 10:26

Witam.Mam problem z odpalaniem mojego samochodu.Chodzi o to że po jedno,dwudniowym postoju na mrozie gdy akumulator traci troszeczkę mocy,przy próbie odpalenia nie pojawia się iskra na świecy,choć rozrusznik kręci bez problemu.Odpala dopiero bez problemu przy pełnym naładowaniu akumulatora.Wtedy pojawia się iskra.Wcześniej myślałem że zamarza mi paliwo.Proszę was o radę jak rozwiązać ten dziwny problem. :?:
Avatar użytkownika
Radziu98
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 20:53
Lokalizacja: Marżynek\Zdunska Wola

Problem z podawaniem iskry.

 

Postprzez Lampo » 25 sty 2010, o 10:50

Sprawdź kable zapłonowe (mogą mieć gdzieć przebicie) i świece w jakim są stanie czy nie są zasyfione...
Zobacz też w jakim stanie są klemy i kable od masy...
Klemy wyczyść tak samo jak bolce na aku
Jeśli kable od masy ich końcówki są zaśniedziałem to też je przeczyść
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Radziu98 » 27 sty 2010, o 12:29

Kable i świece wymieniałem zimą 2008 roku (przejechałem ok.9 tyś).Wyczyściłem klemy i bolce.Na razie bez poprawy.Muszę się zamienić z bratem na kilka dni na akumulatory może to będzie przyczyną.
Avatar użytkownika
Radziu98
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 lut 2009, o 20:53
Lokalizacja: Marżynek\Zdunska Wola

Postprzez prezesik » 27 sty 2010, o 13:36

kiedyś miałem podobną sytuację w oplu kadecie - nie chciał odpalić przy temp. -1 na dworzu, dopiero po chwilowym doładowaniu akumulatora na dużym prądzie można go było uruchomić.
Okazało się, że bardzo stare były szczotki w rozruszniku, rozrusznik podczas kręcenia pobierał bardzo dużo prądu (chodził prawie na zwarciu), wtedy brakowało porządnego prądu na iskrę.
Wymieniłem szczotki w rozruszniku, przeczyściłem komutator (przerwy między blaszkami) i od tamtej pory nie było problemu nawet przy -15 stopniach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 27 sty 2010, o 21:47

Radziu98, niema takiej opcji żeby wina leżała wyłącznie po stronie aku. jesli kręci nawet ledwo ledwo to iskra ma być. Proponuję podmień się na probe cewkę zapłonową bo raczej ona jest winna. Albo okablowanie do niej czy między czujnikiem halla a sterownikiem silnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron