Problem z pracą na banzynie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z pracą na banzynie

Postprzez Bolek III » 27 lis 2008, o 19:39

Witam , mam bardzo duży problem. Jeżdze juz tak 3 miesiące od kiedy go kupiłem i postanowiłem coś z tym zrobić bo na gazie przestałem juz jeździć i jeżdzze na benzynie.
Otóz na gazie chodzi zawsze bdb , obroty dobre , nie przerywa wszystko jest dobrze a na benzynie rano jak zimny jest ok włącza sie ssanie i po chwili moge jechac natomiast jak odpale go nawet na 2 minuty i bedzie miał z 20stopni ciepła i go zgasze to po 5 minutach jak go odpala to musze go przegazowywać przez pół minuty bo inaczej chodzi jak na 3 cylindry. Zapłon mam ustawiony na benzynie , tak jak fabrycznie. Pompa paliwa po przekręceniu zapłonu brzęczy , filtr paliwa wymienione , powietrza równiez. Jest cos co mógł bym sprawdzić sam w garażu ?Może jest coś brudne ? A i przewody przebić nie maja ,świece są nowe i kopułka i palec tez.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Problem z pracą na banzynie

 

Postprzez marcinkoz2910 » 27 lis 2008, o 19:59

Bolek III, kolego widzę że masz silniczek 1.8 więc w tych modelach normą jest brudna przepustnica na początek ja bym ją sobie wyczyścił OTO OPIS --> http://www.golf3.pl/topics28/mk3-faqfal ... t10880.htm

Jeśli to nic nie pomoże to ingerencja VAGa będzie konieczna

P.S. na forum jest kilka takich podobnych tematów wpisz w WYSZUKAJ słowa --> np.: czyszczenie przepustnicy i możesz poczytać o tym więcej bo już podobne tematy były ruszane i miejmy nadzieje że to tylko brudna przepustnica
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 27 lis 2008, o 22:47

Bolek III, piszesz o sytuacji kiedy gasisz jeszcze zimny, ale już przełączony na gaz silnik? I zapalasz ponownie? W takim wypadku jest to norma, ponieważ w zimnym układzie LPG (parownik, wąż, mikser) zalega sporo skroplonego z powodu zimna gazu. I zapalając na benzynie zapalasz na "podwójnym paliwie" czyli benzyna plus gaz który stopniowo odparowywuje z w/w elementów. Jeśli więc potrzebujesz zgasić auto zaraz po wyjechaniu w drogę (bo zatrzymujesz sę np po fajki), to nie dopuść żeby się przełączyło na gaz tak wcześnie. Przełącznikiem albo nie przekraczaj zadanych obrotów przy których się przełącza.
Chyba że chodzi o inna sytuację to nie bierz tego pod uwagę co napisałem.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bolek III » 28 lis 2008, o 12:54

Nie nei ja na gazie nie jeżdze. Jeżdze tylko na paliwie , i odpala mi zawsze na dotyk czy ciepły czy zimny tylko że na ciepłym jak go zgasze na benzynie i po 5 minutach odpale to odpali normalnie ale bedzie sie trzesł przez chwile jak go nie przegazuje. Wczoraj rozkręciłem silniczek krokowy , przepustnice tez wyjełem lecz nie było na niej żadnego brudu , otwiera sie i zamyka bez problemu. Więc skręciłem i jest dalej tak samo. Czyli co musze jechac na komputer? A może miał ktoś podobnie i juz to naprawił.

[ Dodano: 2008-11-28, 11:58 ]
A i jeszcze jedno ja mam całkiem inaczej u mnie niz na tym linku co mi podałeś o czyszczeniu przepustnicy. Ja musze odkręcić takie coś czarne na trzech śrubach , i po odkręcniu tego mam coś takiego jak wtryskiwacz i to jestr na czterech śrubach dokrecone i po odkreceniu tego widze z góry tą taką blaszke co sie otwiera i zamyka , i to jest idealnie czyste.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez marcinkoz2910 » 28 lis 2008, o 13:03

Bolek III, tam jest zaznaczone że przepustnice się różnią i to jest tylko przykład ale OK skoro masz ją czystą to ja bym zajechał na kompa bo wtedy wykluczymy silniczek krokowy lub czujnik biegu jałowego... lub moze nie wykluczymy
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Bolek III » 28 lis 2008, o 14:37

no to bede musiał pojechac :/ . A i jeszcze taka informacja jesli on juz sie tak trzęsie i go zgasze to po ponownym odpaleniu przez 5sekund jest okej i dopiero po 5 sekundach znów sie zaczyna jesli nie przegazuje.


Uzyskałem taką informacje że moge mieć coś z czujnikiem temp powietrza , i przez to na ciepłym silniku nadal włącza sie ssanie i obroty spadają i czasem gaśnie bo sie zalewa i to by może i wyjaśniało bo pali mi spokojnej jazdy w mieście 4,5L paliwa styka na tylko 40km :( Poprostu smok.

A może mógł bym tak zrobić że ssanie bedzie manualne jakimś prostym sposoem ? Rano bym je włączał a w dzień wyłączał.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Postprzez marcinkoz2910 » 28 lis 2008, o 15:56

Bolek III napisał(a):A może mógł bym tak zrobić że ssanie bedzie manualne jakimś prostym sposoem ? Rano bym je włączał a w dzień wyłączał.
nie polecam było to już na 4um omawiane i nie było głosów za

Hmm piszesz że dużo pali :( może to też być wina sondy lambda więc koniecznie jedź na komputer !!
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Bolek III » 28 lis 2008, o 16:36

No tak ale mógł bym chociaż sprawdzić czy po wyłączeniu ssania bedzie okej ?

Nie mam narazie pieniędzy żeby zrobić to na benzynie a przy okazji pokręciłem wczoraj coś tam przy gazie i ku mojemu zdziwieniu jakas srubka była odkręcona , dokręciłem ją i auto odżyło na gazie , pali na dotyk praktycznie i ma takie samo przyśpieszenie jak na benzynie i zdziwiłem sie bardzo ale pojechałem aż 182kmh na gazie co jest bardzo dziwne bo wcześniej jechałem max 150 przy słabym przyśpieszeniu. A spalanie jest chyba normalne na 15L gazu zrobiłem 155km przy jeździe mieszanej w tym raz te 180kmh ;). Na benzynie tylko go rano odpalam i jest fajnie ;).


No i teraz sie coś rozwaliło jeszcze bardziej :/ . Jeźdizłem na gazie 2 dni zrobiłem 300km. Przełączam sobie dzisiaj na benzyne a on odrauz gaśnie , jak bede gazował to strasznie przerywa , z trudem wkręca sie na obroty i wogóle , Silnik zapala na dotyk. Czy to coś bardzo poważnego ? A i czy jeśli z przymusu bede odpalał tak przez miesiąc silnik rano na gazie to nic mu sie nie stanie ? Silnik po remoncie całkowitym , zrobiłem dopiero 8tys km od remontu.

[ Dodano: 2008-12-03, 18:28 ]
Witam rozwiązałem sam problem z benzyną !
Wjechałem do garażu i zaczełem wszystko po koleji odłaczać i sprawdzać co sie dzieje. Aż wkońcu odłaczyłem coś o nazwie LAMBDA GAS BRC . Po odłączeniu tego zgasły kontrolki od gazu i od benzyny na tym przełączniku , odpalam a on ładnie sobie pracuje na benzynie , nic nie przerywa nic nie trzęsie i wogóle wsio git. Zrobiłem z 30km no i postanowiłem zresetowac komputer bo tak lekko jak by przerywał przy 2,5tys obrotach. Odłączyłem klemy na 35minut , podłaczyłem , odpaliłem , silnik pracował aż 2 razy włączył sie wentylator , po czym zgasiłem i na przejeżdzke. Silnik pracuje jak nowy , ma kopa i kulturalnie chodzi. Zaczeło działac ssanie , na zimnym obroty ma ok 1200-1300 a na ciepłym równe 900. Jesli macie coś nie tak z benzyna spróbujcie sprawdzić :P Ja to odłączyłem na stałe ponieważ na gazie niechce jeździć , pewnie jak by to coś wymienił to i na tym i na tym byłoby git. Pzdr
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości