Problem z regulacją BINGIO m

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z regulacją BINGIO m

Postprzez k-m-r1 » 9 sty 2011, o 12:07

mam problem przy regulacji wolnych obrotów /biegu jałowego/
posiłkując się tematem
http://www.golf3.pl/topics36/sterownik- ... t13057.htm
oraz kilkoma z elektrody i forum Passata o tym sterowniku
postanowiłem wyregulować
po podłączeniu interfejsu okazało się że na wolnych obrotach silnik ma bardzo bogatą mieszankę
podczas regulacji był problem taki że
wskaźnik sondy lambda czasem na długo zawieszał sie po jednej stronie a czasem normalnie biegał lewa prawa
i dopiero dodanie gazu powodowało że biegał z lewej na prawą stronę

moje pytanie co jest nie tak lub czy to normalne a raczej to jest nie normalne z tego co wyczytałem ale nie mam informacji na ten konkretny przypadek

Obrazek
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Problem z regulacją BINGIO m

 

Postprzez PabloSBT » 9 sty 2011, o 16:14

Tps sobie podłącz kabel żółto zielony w bingo a kabel szaro niebieski przy wtyczce u przepustnicy :) co do regulacji to ustaw na biegu jałowym min-20max +20 a przy obciążeniu min -35 max+35 później wciśnij nauke i przytrzymaj na 3000 obr powinno ci na wolnych i pod obciążeniem falować jeśli nie będzie to przykręć delikatnie śrubkę w reduktorze ,można też wyłączyć pwa żeby ustalało pwa podczas jazdy wtedy ci będzie najmniej palił jak będziesz jeździł oszczędnie :) tylko naukę rób na ciepłym silniku

sprawdź mój temat też było o bingo M :) i ze spalania 13-10 zrobiłem 10-9
http://www.golf3.pl/topics36/duzo-pali- ... 064,15.htm
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 9 sty 2011, o 23:58

na chwilę obecną wkręć ciut śrubę na parowniku jeśli sonda zawiesza się na wysokim lub wykręć jeśli na niskim napięciu. Kroków niema sensu ruszać jeśli spalanie i osiągi cię zadawalają
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 10 sty 2011, o 11:19

pablomed napisał(a):na chwilę obecną wkręć ciut śrubę na parowniku jeśli sonda zawiesza się na wysokim lub wykręć jeśli na niskim napięciu. Kroków niema sensu ruszać jeśli spalanie i osiągi cię zadawalają

jeśli nie ruszy kroków na biegu jałowym to nie ma szans żeby sonda zaczęła falować bo ma wpisane tam pewnie -10 kroków i sonda nie zejdzie z bogatej mieszanki ;) przerabiałem to samo co on i po przykręceniu śrubki samochód był muł a na wolnych i tak nie falowało a wpisałem na wolnych -25 +25 i sonda odrazu zaczęła falować z lewa do prawa sonda musi mieć gdzie falować on ma ustawione pwa na 80 kroków i - 10 dlatego ma 70 kroków i niżej nie zejdzie dlatego nie faluje :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 11 sty 2011, o 17:06

tps i przepustnice mam podpięte sprawdzałem czytając tamten temat czy jest sygnał

na jałowych mam -15 i +25 pod obciążeniem mam -35 i + 35 pwa na 75
całości trochę nie ogarniam ale powoli zaczynam łapać o co tu chodzi

na razie zalałem auto i chce zobaczyć jakie będzie spalanie
a z tym zawieszaniem sie to jest rużnie raz chodzi dobrze i równo a raz jak stanie po jednej stronie to tak zostaje aż gazu lekko dodam
w chwili obecnej tak jest raz po jednej stronie raz po drugiej
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 11 sty 2011, o 19:03

k-m-r1 napisał(a):tps i przepustnice mam podpięte sprawdzałem czytając tamten temat czy jest sygnał

na jałowych mam -15 i +25 pod obciążeniem mam -35 i + 35 pwa na 75
całości trochę nie ogarniam ale powoli zaczynam łapać o co tu chodzi

na razie zalałem auto i chce zobaczyć jakie będzie spalanie
a z tym zawieszaniem sie to jest rużnie raz chodzi dobrze i równo a raz jak stanie po jednej stronie to tak zostaje aż gazu lekko dodam
w chwili obecnej tak jest raz po jednej stronie raz po drugiej

to może sprawdzałeś na zimnym silniku :P?
na zimnym stoi na bogatej a jak się trochę nagrzeje to powinno zacząć falować :) ja bym na twoim miejscu zmienił te - 15 na - 20 albo -25 wtedy ci spalanie jeszcze trochę spadnie bo sonda będzie mogła sobie spowodniej falować :)
na pewno masz podpięty dobrze tps?? bo powinno coś pokazywać nawet jak samochód jest na luzie( u mnie jest 1.2V na postoju) a jak dodasz gazu powinno się zwiększać ilość V a u ciebie na screenie pokazuje 0 V
daj screena z oscyloskopu na luzie i jak jest na 3000 obr
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 11 sty 2011, o 21:02

PabloSBT, napewno jest dobrze a silnik rozgrzany jak przestawiałem zanim doszedłem co do czego zajeło mi to z 20 minut

potaram sie na jutro dac screany ale nie gwarantuje
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości