Problem z silnikiem

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z silnikiem

Postprzez Grzegorzu1982 » 19 lip 2011, o 11:49

witam
na poczatku troche o golfie, przebieg okolo 360tys km, od 100tys na gazie. rok 1994, 1.6 ABU.
Problem zaczal sie ponad miesiac temu. Zaczelo sie od tego ze na benzynie, mial okolo 1400 obrotow, zamiast 800...na gazie bylo normalnie, pojechalem do mechank ktory powiedzial zeby posmigac na benzynie, zatankowalem V-powera, mechanik wlal buteleczke jakiegos badziewia do czyszczenia silnika i po jakis 200km zaczelo byc lepiej, wyjezdzilem 2 zbiorniki i wszystko wrocilo do normy, wiec zaczalem jezdzic na gazie, po 2/3 dniach problem powrocil ale gdy silnik mial wysokie obroty to smigalem troche na benzynie i wszystko bylo jakos tam ok. Nie trwalo to dlugo gdyz silnik miewal falowanie obrotow, tylko ze falowanie objawialo sie tym ze czasami obroty wzrosly do 1600 i i wracaly do normy, pozniej obroty z 800 na biegu jalowym byly 1000 a juz na koncu "zywota" samochod mial 1600-1800 ale obroty falowaly non stop, tak jaky ktos gazu dodawal. Na gazie obroty byly 800 ale silnik bardzo trzasl sie...
Zaprowadzilem samochod do mechanika, gdyz mialem wycieki pod glowica, do tego rozrzad itd. Mechanik zrobil mi cala gore, lacznie z planowaniem glowicy, do tego swiece, kopulka, przewody, czujnik temperatury, termostat, filtry itd.

Wczoraj odebralem silnik i okazalo sie ze:

-silnik na benzynie ma 1000 obrotow na biegu jalowym, nie ma sily, ciezkow wkreca sie na obroty na trasie, o dynamice mozna zapomniec i zapala sie lampka oleju...okazalo sie ze burak nie ustawil zaplonu i chyba czujnik oleju do wymiany wiec jestem z nim na piatek umowiony, chyba ze to cos innego.

-na gazie obroty sa ok ale silnik bardzo mocno trzesie sie, jak doda sie gazu schodzi z obrotow do 600 i prawie gasnie i wraca do 800...na trasie zero problemow jedzie jak powinien...pomijajac dynamike:-). z gazownikiem jestem umowiony na sobote.

Wczoraj wybralem sie w podroz. Na benzynie bylo prawie ok wiec przejechalem 300km na gazie i wszystkie problemy wrocily, sprawdzalem go w czasie jazdy i okazalo sie ze obroty na biegu jalowym wzrastaly stopniowo, na poczatku na jalowym bylo 1000, pozniej 1200, a na samym koncu bylo falowanie 1600-1800, jak to sie stalo to przejechalem 50km na benzynie gdyz tyle mi zostalo do celu, ale to nic nie dalo...dalej obroty falowaly. Dzisiaj rano poszedlem odpalic silnik i jak silnik byl zimny to obroty byly 1000, pozniej gdy temperatura rosla rosly i obroty, gdy silnik mial 70 stopni obroty byly 1400, ale jak dodalo sie gazu to obroty spadaly do 1200 i powoli zaczynaly obnizac sie ale po chwili wzrastaly do 1400 i tak zostawalo, jak silnik mial okolo 80 stopni to zaczelo sie falowanie 1600-1800, po dodaniu gazu spadaly do 1400 i wracaly do falowania...
Co stalo sie z moim silnikiem??? wiadomo ze przez gaz...ale co jest do wymiany???


Poszedlem dzis do samochodu zeby sprawdzic czy dalej tak chodzi silnik i co sie okazalo ze od 70 stopni ma 1080 obrotow... no ale dalej to nie 800... :-( ...
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, o 10:57 przez Grzegorzu1982, łącznie edytowano 1 raz
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Problem z silnikiem

 

Postprzez Skubi » 19 lip 2011, o 13:05

A sprawdzałeś silnik krokowy przy przepustnicy?
Druga sprawa to potencjometr przepustnicy tez zobacz cy jest dobry, tylko przy zdejmowaniu zaznacz sobie pozycje w jakiej był przykręcony.
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Grzegorzu1982 » 19 lip 2011, o 16:26

Jesli silniczek krokowy jest padniety to czy na gazie trzymal by dobre obroty? poza tym mechanik kompa podpinal gdyz juz wczesniej sprawdzalem to i bledow nie bylo, teraz tez sprawdzal i tez nie ma...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez k-m-r1 » 19 lip 2011, o 22:49

no ja bym sprawdził u innego mehanika sprężanie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Grzegorzu1982 » 20 lip 2011, o 09:55

juz sprawdzalem
1 : 12
2 : 11.5
3 : 11
4 : 11.5
czytalem gdzies ze minimum to 10, wiec chyba nie ma tragedii...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez k-m-r1 » 20 lip 2011, o 13:01

to teraz nalerzy sprawdzac silnik pod kątem PB

jesli bedzie dobrze to brac sie za lpg

czyszczenie ałego dolotu z syfu odmy ...
u mnie pomogło
a to że na lpg ma inne obroty to ma inną dawkę ustawioną u mnie tak gazownik zrobił bo gasł a problem był bo krokowy lpg za szybko sie chował
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Grzegorzu1982 » 20 lip 2011, o 13:06

wszystko przeczyszczone juz jest przy okazji remontu silnika...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez da-w-id » 20 lip 2011, o 23:20

a ja mam tak jak np po dluzyszym czasie postoju zapale np tydzien do mam 1100 obr, a zawsze miałem 800 przy odpaleniu na jałowym.
Mysle ze to normalne. Czy mam rację ??
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez Grzegorzu1982 » 21 lip 2011, o 08:38

nie jest to normalne, ja mialem normalne obroty, gdy tylko troche temperatury lapnal obroty mialem 800, a teraz to non stop mam 1080...na PB a na gazie 800...jutro jade do mechanika to zobaczymy...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez da-w-id » 21 lip 2011, o 14:06

ale to moze dlatego ze troche postał ??
teraz gdy odpalam codziennie to jest 800
daj znac co to było dla ciekawosći :)

[ Dodano: 2011-07-21, 14:09 ]
aha i golfik trzyma sie z tym normalnie nic nie wariuje jezdze normalnie bezproblemowo :)
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez Grzegorzu1982 » 21 lip 2011, o 16:20

dzis odpalilem 880 obrotow, troche wysoko ale jakos tam mniej na gazie podobnie do tego nie trzesie...rozmawialem z innym mechanikiem powiedzial ze byc moze wtrysk sie zapieka...kazal wlac cuda do oczyszczania silnika i jesli dalej tak bedzie to szrot nowy wtrysk i pojechali dalej...
Grzegorzu1982
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 3 maja 2008, o 00:01
Lokalizacja: Leeds/Swansea/Suwałki

Postprzez da-w-id » 21 lip 2011, o 22:37

a ile kosztuje taki wtrysk ??:P
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 24 gości