Problem z tankowaniem LPG plus kilka pytań

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problem z tankowaniem LPG plus kilka pytań

Postprzez winiarsko » 25 kwi 2012, o 19:37

Witam, moim głownym problemem jest problem z tankowaniem gazu. Podjechałem dzisiaj na stacje poniewaz skonczył sie gaz. powiedziałem do pełna, pani zaczeła tankowac ja wszedzłen na stacje po czym po chwili przyszła i mowi 3,28 ja w szoku a zarazem ucieszony ze cały zbiornik 3,28 zapytałem panią czy aby napewno zatankowała cały, a ona ze no pistolet odbija, ale cos faktycznie sie dziwnie lało. wrocilismy i paliwo leciało tak wolno, ze praktycznie wcale i co chwile odbijało pistolet. Pani stwierdziła ze moze sie cos zawiesiło w wlewie i zebym pojezdził po dziurach i wrocił tak zrobiłem, poprawa była na tyle ze 10 litrów gazu nalalismy w 5 minut chyba... co to moze byc ? w zbiorniku mam 10 litrów, a wskaznik na butli pokazuje pełny... i jeszcze mam pytanie co do spalania, wchodzi mi 35 litrów gazu, gdy kupiłem samochod a było to zimą to na zborniku przejezdziłem około 290/300 km, teraz jak jest lato to spala mi 230/250... da sie jakos samemu wyregulowac spalanie? dodam ze jezdze do 3 tys obotów rzadko kiedy je przekraczając. Załączam zdjecie parownika, instalacja to elpigaz nie wiem ktora generacja ale przełączanie przez obroty. Aha i ostanie pytanie-problem, od czego moze byc taka sprawa, ze podczas wcisniecia sprzegła obroty czasami spdaja do 500 czasami nie spadaja a czasami gasnie;/... dodam ze na luzie jest zero falowan, poprostu obroty spadaja do 500 i wracaja na 900, troche to wkurzające bo czasami zgasnie... od czego to moze byc?
http://img94.imageshack.us/img94/4302/2 ... 181253.jpg Pozdrawiam. i od czego są te dwa pokrętła? Przepraszam ze tyle pytan, ale wole załozyc jeden temat. Dzieki za pomoc;)
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Problem z tankowaniem LPG plus kilka pytań

 

Postprzez KaMe101 » 25 kwi 2012, o 20:24

Gaz możesz wyregulować samemu ale lepiej oddać to gazownikowi by to zrobił profesjonalnie koszt jest niewielki regulacji. Po wysprzęgleniu obroty mogą spadać z dwóch przyczyn jedna mało prawdopodobna walnięty silnik krokowy bądź druga bardzo prawdopodobna zużyty jest reduktor/parownik gazu, możesz spróbować spuścić mazut z parownika i sprawdzić efekty a jeśli to nie pomoże to reduktor albo zregenerować ale to jest szansa 50/50 albo kupić nowy.
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez winiarsko » 25 kwi 2012, o 20:29

spuscic mazut ? nie bardzo znam sie na instalacjach gazowych... a co z tym tankowaniem? ma ktos jakies pomysy ? i te dwa pokrętełka od czego są?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzysiek1992 » 25 kwi 2012, o 21:00

regulacjie mozesz samemu zrobic chyba ze masz sekwecjie to juz nie ale proponowal bym ci jechac do gazownika lepiej na tym wyjdzie

mazut moze spuscic ale tylko na cieplym masz pewnosci ze wszystko wyleci
duze pokretko na weza to jest do ustawiania dawki na wysokich obrotach male pokretlo(plastikowe raczej do sa dwa jedno od membrany a od ustawiania gazu na wolnych obrotach ) na reduktorze
a co do tankowania jezeli ci wlala za 3.28 .... i wskazanie pokazuje ze jest pelno i przejechales dobre 250km to jest wina lezy na stacji (sa takie przypadki ze tankujesz za 30zl a masz pelny zriornik )
a jezeli nie zatankowala ci do pewna to masz wielo zawor do wymian


mam pojecie o tym do robie u gazownika

[ Dodano: 2012-04-25, 20:03 ]
to falowanie obrotami moze miec przez to ze masz za malo dawke na wolnych obrotach
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez Emiczka » 25 kwi 2012, o 21:04

Jak sie nie znasz jedź lepiej do gazownika. On ci podepnie pod komputer i dobrze wyreguluje i będzie po sprawie:)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez winiarsko » 25 kwi 2012, o 22:11

nie no te 250 km robie na pełnym zbiorniku, dzisiaj sknczył mi sie gaz babka zatankowała za 3 zł i powiedziała ze ciagle wybija pistolet... wiec albo fakt- cos ze stacja i zalała mi cały bak albo cos mam popsute.. zobaczymy teraz mam 12 litrów gazu cudem wlane i zobaczymy ile przejade. a jak sie spuszcza ten mazut? znaczy co trzeba odkrecic ? i wracajac do tankowania to nie da sie jakos odblokowac tego wielozaworu ? bo to nie jest tanie... a moze to ta kuleczka przy wlewie ? mozna nią jakos wepchac czy cos? a co do obrotów to onenie falują ciagle tylko czasami jak wcine sprzegło. obroty spadna do 500 i momentalnie wroca do 900 i staja twardo. tylko nie powinny wogole spadac do 500. a co do regulacji to chodzi mi o te dwa pokrętłą takie jakby w "siatke" te złotawe, do czego służa? i orietujecie sie moze gdzue w okolicach zabrza jest jakis dobry gazownik?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Emiczka » 25 kwi 2012, o 22:20

Nie no coś z tym gazem faktycznie masz. Ja tak wykombinowałam ze mi palił jak smok i pojechałam do gazownika mi pomógł.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez winiarsko » 25 kwi 2012, o 22:36

chyba bede musiał podjechac tylko gdzie... słyszeliscie cos o gazowniku w zbrosławicach ? wiem ze moze nie wasze oklolice ale w intenecie jest polecany jako nieliczny na slasku wiec moze cos słyszeliscie.
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzysiek1992 » 26 kwi 2012, o 21:04

stawiam na wielo zawor na 99% i go nie naprafisz niestety
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości