problemy z LPG na mrozie ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

problemy z LPG na mrozie ?

Postprzez przemke » 3 lut 2012, o 22:03

-25 mozliwe -30 ..wiec zaczalem sie zastanawiac w jakich warunkach mozna jeszcze jezdzic na gazie ? Co sie moze dziac z paliwem/instalacja ? O czyms trzeba pamietac?
Jak rozmawialem z jednym gosciem na stacji z lpg to mowil ze "certyfikat" przy ostatniej dostawie mial na -27stopni

Dzisiaj na wiekszosci stacji jak chcialem tankowac na trasie dystrybutory byly wylaczone, albo niby-awarie. Nie wiem czy przyczyną sa przepisy BHP itp. czy kwestie oplacalnosci przy zmianach gęstości gazu ?
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

problemy z LPG na mrozie ?

 

Postprzez AdamPLSieradz » 3 lut 2012, o 22:11

Ciekawe pytanie. Na pewno nalezy pamiętać o porządnym rozgrzaniu silnika na benzynie, aby nie doprowadzic do uszkodzenia parownika. W sumie robimy to zawsze , ale w takich ekstremalnych warunkach warto o tym przypomniec. Zresztą i tak nie ma szans na odpalenie z gazu. Myślę że kiedy silnik jest cieply nie będzie problemów z jazdą na LPG. Oczywiście spalanie drastycznie wzrośnie niestety
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Re: problemy z LPG na mrozie ?

Postprzez PabloSBT » 3 lut 2012, o 23:41

przemke napisał(a):-25 mozliwe -30 ..wiec zaczalem sie zastanawiac w jakich warunkach mozna jeszcze jezdzic na gazie ? Co sie moze dziac z paliwem/instalacja ? O czyms trzeba pamietac?
Jak rozmawialem z jednym gosciem na stacji z lpg to mowil ze "certyfikat" przy ostatniej dostawie mial na -27stopni

Dzisiaj na wiekszosci stacji jak chcialem tankowac na trasie dystrybutory byly wylaczone, albo niby-awarie. Nie wiem czy przyczyną sa przepisy BHP itp. czy kwestie oplacalnosci przy zmianach gęstości gazu ?

ja słyszałem że przy -20 nie ma już ciśnienia:P ale wydaje mi się że do -30 działa lpg, należy pamiętać żeby przełączać na lpg jak silnik będzie ciepły. Dzisiaj jechałem było -25 to mi gasł przy wciśnięciu sprzęgła i na wolnych na lpg a na benzynie chodził normalnie więc myślę że to wina lpg za mało butanu czy coś ;P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez trollu » 4 lut 2012, o 02:57

u mnie przy -20 na ciepłym na gazie hula normalnie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 4 lut 2012, o 13:44

wczoraj sprawdziłem przy - 25 i niema żadnego problemu na LPG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Emiczka » 4 lut 2012, o 20:29

mnie niestety przymarzło lpg i po 2 dniach odmarzło.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez trojeczkaGT » 4 lut 2012, o 20:55

ja odpalam na benzynie chodzi z minute i przelaczam na lpg i dziala ladnie
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 4 lut 2012, o 20:59

wczoraj wieczorem jechałem przy -27 i lpg działał ale za mną jeden dym był jak dałem gazu :D już wiem czemu mi gasł na wolnych odmę mi zapchało teraz zastawiłem całkiem chłodnice i go porządnie zagrzałem i wąż od odmy jest czyściutki :D
a przełączanie na lpg mam samoczynne jak silnik osiągnie 12 stopni :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 5 lut 2012, o 19:12

Ja odpalam skrobie szyby i jade jakaś minuta dwie

CZasem odpale chwile popyka i jade
wiadomo spalanie jest wieksze bo gaz nierozprężony
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Nervusek » 7 lut 2012, o 20:40

PabloSBT napisał(a):już wiem czemu mi gasł na wolnych odmę mi zapchało teraz zastawiłem całkiem chłodnice i go porządnie zagrzałem i wąż od odmy jest czyściutki :D


W sumie u mnie tez czasami gasnie jak wrzucam na luz, moze u mnie tez jest zapchana odma?
chociaz patrzylem w przewod odchodzacy od 'wtrysku' i jest czysty.. chociaz kiedys mialem maslo w obydowie wtrysku
Nervusek
 

Postprzez przemke » 7 lut 2012, o 21:31

Nervusek napisał(a):
PabloSBT napisał(a):już wiem czemu mi gasł na wolnych odmę mi zapchało teraz zastawiłem całkiem chłodnice i go porządnie zagrzałem i wąż od odmy jest czyściutki :D


W sumie u mnie tez czasami gasnie jak wrzucam na luz, moze u mnie tez jest zapchana odma?
chociaz patrzylem w przewod odchodzacy od 'wtrysku' i jest czysty.. chociaz kiedys mialem maslo w obydowie wtrysku


w zasadzie mnie tez czasem zgasnie ;) a gdzie znajduje sie ta odma ?

Jakna razie moj odpala i jezdzi bez problemu do ok. -20. spalanie wzroslo moze ok. pol litra na trasie (przy jednym rozruchu na 100km powiedzmy) bo ostatnio bylo 9,1 a normalnie moze by bylo 8,6 a moze 9
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości