Problemy z obrotami, oraz temperaturą silnika. Problem z LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problemy z obrotami, oraz temperaturą silnika. Problem z LPG

Postprzez Kadzik » 19 sty 2012, o 20:05

Witam.

VW GOLF III 1.4 60kM 1993r. benzyna/gaz
Kod silnika ABD.
Spalanie Gazu (ekonomiczny styl jazdy):
Lato - 9 - 10L Miasto
Zima 10 - 12L Miasto

Temat ten nie będzie jednowątkowy. Opisze po kolei co się działo.

Zaraz po okresie letnim, miałem problem z uruchomieniem silnika z rana. Nie ważne czy jest 10 stopni ciepła czy jest mróz. Odpalam go po czym po sekundzie gaśnie i tak ze 3-5 razy zanim załapie, i chodzi normalnie. Poczytałem na forum i były różne opinie. Przetestowałem "najtańszą", zatankowałem pół baku paliwa, pojeździłem trochę na wyższych obrotach i problem zniknął. Było wiele teorii na ten temat, mówili mi że to Świece, Kable WN (wymieniałem rok temu), i wiele wiele innych.

1) Ostatnio walnęła mi uszczelka pod głowicą, naprawiłem ją. Tylko, że mechanik po wymianie uszczelki zauważył, iż są za duże obroty (1500), ustawił mi obroty na 800 wcześniej (przed wymianą uszczelki) miałem 1000. Po odebraniu samochodu zauważyłem, że jak silnik jest ciepły (70 - 75stopni), to przy dojeżdżaniu do świateł, hamując, obroty spadają od 300 - 500, różnie. I jak stoję na światłach to przez jakieś 10 sekund ma takie niskie obroty, po czym wszystko wraca do 800.
Standardowo w samochodzie jak jeżdżę mam włączone światła, radio, dmuchawę. Jak tylko włączę ogrzewanie tylnej szyby, czy też skręcam kierownicą, obroty gwałtownie spadają, do 300. Postanowiłem auto nagrzać do 90, aż się włączy dmuchawa. Jak to zrobiłem obroty również zaczęły spadać, aż w końcu zgasł (dmuchawa za dużo "mocy" pobrała???).
Sprawdziłem napięcie na akumulatorze podczas obciążenia i miał 13,43 a bez obciążenia 14, 78. Pytałem o to mechanika - powiedział, że jak by było za małe ładowanie, to aku by się rozładowywał; a tak nie jest.
Czy ktoś wie co może być przyczyną?

2) Podczas wymiany uszczelki pod głowicą, powiedziałem majstrowi aby wymienił termostat. Było podejrzenie iż jest zepsuty, samochód długo się nagrzewał (po 10 km). Faktycznie po wymianie jest poprawa samochód szybciej się nagrzewa, jednakże cały czas mam max 75 stopni. Na postoju złapie 90 stopni, lecz w czasie jazdy, nigdy.
Czy jest to normalne, czy nie powinien mieć granicy 90 stopni?

Jutro podepnę auto pod VagCom i zobaczę jakie błędy pokazuje. Dodatkowo zrobię adaptacje przepustnicy, jak mi się uda.
3) Czy jak odłączę klemy od aku, to później za każdym razem trzeba robić adaptacje?


Proszę o odpowiedź, na chodź jeden z problemów.
Ostatnio edytowano 1 lut 2012, o 23:11 przez Kadzik, łącznie edytowano 1 raz
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Problemy z obrotami, oraz temperaturą silnika. Problem z LPG

 

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 21:09

Kadzik napisał(a):Faktycznie po wymianie jest poprawa samochód szybciej się nagrzewa, jednakże cały czas mam max 75 stopni. Na postoju złapie 90 stopni, lecz w czasie jazdy, nigdy.
Czy jest to normalne, czy nie powinien mieć granicy 90 stopni?

Termostat może trzymać prawidłową temperaturę, lecz może być uszkodzony czujnik temp., który będzie zaniżał lub zawyżał temp. na wskaźniku. Radze sprawdzić temperaturę termometrem włożonym w zbiorniczek wyrównawczy.

A kiedykolwiek wymieniałeś czujnik temperatury?

Kadzik napisał(a):Dodatkowo zrobię adaptacje przepustnicy, jak mi się uda.
3) Czy jak odłączę klemy od aku, to później za każdym razem trzeba robić adaptacje?

Adaptację przepustnicy robi się tylko przy silnikach z wielopunktowym wtryskiem paliwa ( AEX i AEE ). Tu wystarczy tylko odłączyć na ok. 30 minut klemę (+), aby zrobić tylko reset ECU ( kompa ).

1) Ostatnio walnęła mi uszczelka pod głowicą, naprawiłem ją. Tylko, że mechanik po wymianie uszczelki zauważył, iż są za duże obroty (1500), ustawił mi obroty na 800 wcześniej (przed wymianą uszczelki) miałem 1000. Po odebraniu samochodu zauważyłem, że jak silnik jest ciepły (70 - 75stopni), to przy dojeżdżaniu do świateł, hamując, obroty spadają od 300 - 500, różnie. I jak stoję na światłach to przez jakieś 10 sekund ma takie niskie obroty, po czym wszystko wraca do 800.
Standardowo w samochodzie jak jeżdżę mam włączone światła, radio, dmuchawę. Jak tylko włączę ogrzewanie tylnej szyby, czy też skręcam kierownicą, obroty gwałtownie spadają, do 300. Postanowiłem auto nagrzać do 90, aż się włączy dmuchawa. Jak to zrobiłem obroty również zaczęły spadać, aż w końcu zgasł (dmuchawa za dużo "mocy" pobrała???).

Takie zachowanie jest na LPG, czy na PB?

Wg mnie jest to wina czujnika temp. lub silniczka krokowego ( regulator biegu jałowego ).
Zdejmij wtyczkę z czujnika temp. i sprawdź jak odpali na zimnym i jak będzie chodził rozgrzany - powinien trzymać cały czas 1100 obr./min.

Daj znać jak było.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kadzik » 19 sty 2012, o 21:23

A kiedykolwiek wymieniałeś czujnik temperatury?


Bodajże 2 lata temu wymieniałem czujnik temp. płynu chłodzącego. O ten czujnik chodzi?
Obrazek

Takie zachowanie jest na LPG, czy na PB?

Na LPG jak i na PB.
Silniczek krokowy wymieniałem 2 lata temu, a 1,5 roku temu Potencjometr Przepustnicy.

Spróbuję odłączyć ten czujnik, i zobaczę jakie będą obroty. Tylko nie wiem czy to ten co ja myślę. Dam znać, też co wykazał VagCom.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez prezesik » 19 sty 2012, o 21:29

Tak, to ten czujnik.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kadzik » 20 sty 2012, o 18:42

Zdejmij wtyczkę z czujnika temp. i sprawdź jak odpali na zimnym i jak będzie chodził rozgrzany - powinien trzymać cały czas 1100 obr./min.


Sprawdziłem, jak odłączyłem to obroty się nie zmieniły, dalej trzymało 800.
Czyli prawdopodobnie zepsuty czujnik temperatury?
Czy ten czujnik nie jest odpowiedzialny za włączanie dmuchawy, która działa mi poprawnie?

Na VagCom jeszcze nie sprawdzałem auta. Muszę poczytać jak zainstalować sterowniki na Win7. Jutro może sprawdzę, jak mi się uda...
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez prezesik » 20 sty 2012, o 18:47

Kadzik napisał(a):Czy ten czujnik nie jest odpowiedzialny za włączanie dmuchawy, która działa mi poprawnie?
za to odpowiada 3-pinowy czujnik znajdujący się w chłodnicy ( taki duży na klucz 30 )
Kadzik napisał(a):Sprawdziłem, jak odłączyłem to obroty się nie zmieniły, dalej trzymało 800.
Czyli prawdopodobnie zepsuty czujnik temperatury?

Trudno powiedzieć, może to być też krokowy winny.

Powinno być tak: jak odłączysz czujnik to trzpień krokowego powinien się wysunąć i lekko wychylić przepustnicę, wtedy silnik będzie miał lekko podwyższone obroty.

Przy uruchomionym silniku odchyl ręką przepustnicę, tak jakbyś dodawał gazu, potem lekko dociśnij palcem trzpień krokowego - powinien się wysunąć. Jeżeli nie reaguje to może być uszkodzony.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kadzik » 24 sty 2012, o 13:05

Sorry, że tyle nie odpisywałem, ale byłem poza domem.
Sprawdziłem ten Czujnik Temperatury omomierzem, i do 70stopni poprawnie pokazuje rezystancje , powyżej zaczyna wariować. Jak było 75 stopni, to względem czujnika silnik miał 100stopni. A jak odłączałem ten czujnik to, do 70stopni obroty się podwyższały do 1100, a jak było już powyżej 70, to obroty były bez zmian. Tak więc wymienię czujnik i dam znać.
Nawiasem pisząc, to Termostat otwiera się przy ok. 72 stopniach. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale wydaje mi się, iż to trochę za wcześnie.

Sprawdziłem Silniczek Krokowy, jak przycisnąłem trzpień, to on się nie wysunął, a wręcz schował. I jak puściłem linkę gazu, to samochód zgasł. Krokowy również sprawdzę dokładniej, ale to dopiero we czwartek. Najwyżej i jego wymienię.

Po za tym zauważyłem, że Kopułka i Palec Zapłonowy, są do wymiany. Wydaje się jak by iskra przeskakiwała. Może i to mogło być przyczyną?

Do VagCOM`a jeszcze się nie podpiąłem, brak czasu, może we czwartek znajdę wolną chwile i to zrobię.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez prezesik » 24 sty 2012, o 16:50

Kadzik napisał(a):Sprawdziłem Silniczek Krokowy, jak przycisnąłem trzpień, to on się nie wysunął, a wręcz schował.
pierw powinien się lekko wysunąć, i potem schować
Kadzik napisał(a):I jak puściłem linkę gazu, to samochód zgasł.
bo sam "kazałeś" krokowemu, aby się schował, teraz trzeba go lekko na chwilę palcem dotknąć, aby się wysunął i trzymał przepustnicę w odpowiednim położeniu ( trzymanie wolnych obrotów ).
Kadzik napisał(a):Po za tym zauważyłem, że Kopułka i Palec Zapłonowy, są do wymiany. Wydaje się jak by iskra przeskakiwała.
gdzie przeskakiwała, na zewnątrz kopułki? - jeżeli tak to tylko wymiana.
Kadzik napisał(a):Sprawdziłem ten Czujnik Temperatury omomierzem, i do 70stopni poprawnie pokazuje rezystancje , powyżej zaczyna wariować.
czyli jest do bani
Kadzik napisał(a):Nawiasem pisząc, to Termostat otwiera się przy ok. 72 stopniach
patrząc na wskazania wadliwego czujnika temperatury termostat może być OK. Po wymianie czujnika, kopułki i palca daj znać jak wyglądają wskazania temp. na zegarach oraz jak silnik pracuje.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kadzik » 26 sty 2012, o 17:52

Wymieniłem Kopułkę z Palcem, oraz czujnik temp.
Nie miałem jeszcze okazji przetestować, jak się zachowuje ciepły silnik - czy już nie spadają obroty. Jak spróbowałem przełączyć auto na gaz, to od razu gasł. I sekundę po zgaszeniu, było słychać tak jakby buczenie. Nie wiem o co chodzi, może to wina tego co zrobiłem z krokowym, albo trzeba wyregulować na nowo gaz?


Co do Krokowego, zrobiłem coś takiego:

Obrazek

Odpaliłem silnik, i obroty było między 300 - 400. Tak więc wróciłem do starego ustawienia. I obroty nie wynoszą już 800/900 a 1000. Nie przeszkadza mi to, wole mieć ciut większe niż za małe, jak wcześniej. Za to zauważyłem coś ciekawego. Jak naciskam hamulec (obroty wynoszą 1000), i puszczam go to obroty lekko się podnoszą, do max 1200. Po jakiś paru sekundach wracają do 1000. Czym to może być spowodowane?
Jutro sprawdzę czy dobrze pokazuje rezystancje - Czujnik Położenia Przepustnicy. Chociaż jakieś 1,5 rok temu wymieniałem go.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez prezesik » 26 sty 2012, o 18:20

Kadzik napisał(a):Za to zauważyłem coś ciekawego. Jak naciskam hamulec (obroty wynoszą 1000), i puszczam go to obroty lekko się podnoszą, do max 1200. Po jakiś paru sekundach wracają do 1000. Czym to może być spowodowane?
serwo hamulcowe wspomagane jest podciśnieniowo przez podciśnienie wytwarzane we wtrysku. Od wtrysku do serwa idzie plastikowy przewód, który wspomaga hamowanie przy uruchomionym silniku. Także takie zachowanie silnika jest normalną rzeczą.
Odnośnie krokowego: Kiedyś padł mi krokowy ( ori bosch ). Wymieniłem na jakiś zamiennik za 100zł - działa prawidłowo, lecz już obroty na PB są w granicach 1000, zmniejszyć ich nie było możliwości.
Tak więc te zamienniki mają coś w sobie, dzięki temu nie są polecane przez użytkowników.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kadzik » 27 sty 2012, o 19:41

Wymiana czujnika chyba pomogła, teraz ma lekko podwyższone obroty (1200), ale to sobie ustawie. Za to na gazie dalej ma niskie, jest nawet gorzej niż było.
Chyba udam się do gazowników, zobaczę co powiedzą; ale najpierw ustawie obroty na benzynie.

Mimo wszystko dzięki za pomoc. :-D
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez prezesik » 27 sty 2012, o 19:57

Na benzynie obrotów nie obniżysz. Wg mnie nieodpowiedni czujnik Ci dobrali. Obroty powinny być ok 900/min.

U mnie były 1000/min., wkręcałem śrubkę na przepustnicy, aby je zmniejszyć to znowu krokowy się bardziej wysuwał i było to samo. Wszystkim steruje komputer, ręcznie na benzynie nic nie ustawisz.

Odnośnie LPG to na parowniku ( zależy jaką masz instalkę ) będzie śrubka od wolnych obrotów, wystarczy ją 1/4 do 1/2 obrotu wykręcić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości