Witam.
VW GOLF III 1.4 60kM 1993r. benzyna/gaz
Kod silnika ABD.
Spalanie Gazu (ekonomiczny styl jazdy):
Lato - 9 - 10L Miasto
Zima 10 - 12L Miasto
Ostatnio wymieniałem czujnik temp., kopułkę z palcem.
Krokowy wymieniałem 2lata temu.
Potencjometr przepustnicy - 1.5 roku temu.
Świece/Kable 2 lata temu.
Dodam jeszcze, iż nie posiadam Sondy Lambda i katalizatora, ale nigdy to nie stanowiło problemu. Średnio robię 12tys. km rocznie.
1)Mam problem z odpaleniem RANO samochodu i czasami jak postoi z godzinkę na powietrzu. Od razu zapala, ale i po sek. gaśnie. Drugi razem jak zapalam, to trzymam lekko nogę na gazie, i utrzymuje obroty okolicy 1000, tak z minutkę. Puszczę gaz i obroty spadają do 300/400, silnik czasami zgaśnie, a czasami pochodzi na tak niskich obrotach aż w końcu złapie te upragnione 1000.
Zdarza się też, że za drugim razem jak go palę to obroty są od razu normalne - ale to jest 1 strzał na 10. Tak jak by nie miał ssania.
Jak przejadę jakieś 3km i silnik się nagrzeje wtedy obroty są ok. Jak go zgaszę i zapalę to też są ok. Myślę, że problem jest tylko wtedy jak silnik się ostudzi.
Nie wiem co może być przyczyną? help...
2) Jak go zapalę, to po 20sekundach słyszę takie puk, tak jak butelka czasami strzela. Działo się to już z pół roku więc nie zwracałem na to uwagi. Teraz po tym puknięciu, opada mi wskazówka od paliwa. Mam pół baku benzyny, a ona pokazuje zero.
Dodam jeszcze że jak zgaszę silnik i go zapalę na nowo, to wskaźnik dobrze pokazuje paliwo - do puknięcia.
Jak otworzę wlew od paliwa to słyszę jak zasysa bądź wypuszcza powietrze, nie wiem czy tak ma być?
3) Zastanawiam się nad wymianą przepustnicy na nową, może to jest przyczyną tych porannych niskich obrotów.
Czy ktoś z was wymieniał przepustnicę, na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie?
I czy wie ktoś gdzie znajdę nr. przepustnicy, bądź jakie są nr. seryjne przepustnic do silnika 1.4 ABD?
Czy trzeba zrobić reset kompa po wymianie przepustnicy?
Bodajże użytkownik prezesik25 wymieniał kiedyś przepustnicę, mam nadzieję że pomoże.
4) Mam ustawione obroty 1200, a to dlatego, że jak włączę światła, do tego dojdzie ogrzewanie tylniej szyby i powiedzmy używam wspomagania to obroty strasznie spadają. Najbardziej uciekają jak kręcę kierownicą. Musiałem ustawić tak wysokie obroty, bo często samochód mi gasł. Tutaj też nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Proszę o odpowiedź, na chodź jeden z problemów.