Problemy z odpaleniem; przerywający silnik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problemy z odpaleniem; przerywający silnik

Postprzez mrunton » 6 paź 2012, o 09:37

Witam!
Na początku chciałbym się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum.

Dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem silnika (1.8 benz. + lpg, przebieg: 260 tyś). Auto początkowo nie chciało odpalić (rozrusznik kręcił), ale po kilku próbach i lekkim dodaniu gazu silnik się uruchomił . Na wolnych obrotach chodził wyjątkowo wolno, około 500-700 obr/min i szarpał, a po chwili gasł. W momencie jak dodawałem gazu bez większych problemów wkręcał się na obroty. Zaraz po zgaśnięciu na tablicy rozdzielczej kilka razy migała kontrolka ciśnienia oleju, po czym gasła. Sprawdziłem stan oleju i było dość mocno poniżej optymalnego poziomu, ale jeszcze nie sucho. Dolałem do normalnego poziomu i niestety nadal to samo. Nadmienię, że silnik tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie. Czego to mogą być objawy ? Czy przypadkiem nie doszło do zatarcia silnika ?
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk

Problemy z odpaleniem; przerywający silnik

 

Postprzez trollu » 6 paź 2012, o 10:37

myślę że nie, stare jednostki VW raczej nie są tak czułe na ubytki oleju.
jak chodzi na rozgrzanym silniku? gdyby działo się tak tylko na benzynie to można by podejrzewać czujnik temp cieczy. w jakim stanie masz układ zapłonowy? istnieje też opcja ze to coś z przepustnicą. miałem taki przypadek że coś się nastawnikiem porypało, nie trzymał obrotów i po puszczeniu gazu silnik gasł. ale co się działo to nie wiem bo samo mu przeszło :->
to że kontrolka miga jak silnik zdycha to normalne, niby wał się kręci ale nie ma już takich obrotów żeby pompa mogła nabić optymalne ciśnienie i kontrolka świruje. gorzej jakby podczas pracy np na jałowym kontrolka się świeciła
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 7 paź 2012, o 21:44

mrunton, zwróć uwagę na układ zapłonowy, masz może tylko jakiś banalny problem typu stare świece kable czy kopułka wskutek czego póki jest zimno i wilgotno ucieka iskra
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mrunton » 10 paź 2012, o 18:07

Dzieki bardzo za porady. Sprawa w sumie się wyjaśniła. Okazało się, że mam walnięty siłownik/silnik wolnych obrotów i to było przyczyną. Po rozgrzaniu, auto chodzi normalnie i nie gaśnie, problem pojawia się jedynie przy zimnym silniku i to jak temeperatura powietrza jest ponieżej 10 stopni.
mrunton
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 paź 2012, o 09:28
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez gacin22 » 16 paź 2012, o 16:51

witam. Sorki że się podłącze ale mam podobny problem otóż mój golf 1.8 ben + lpg nie chce odpalić na zimnym silniku, kręci ale nie chce załączyć. Gdy wciskam gaz i tj ,, pompuje nim " to załapie. A jak już się rozgrzeje to odpala za razem, byłbym wdzięczny o jakąś porade.
Avatar użytkownika
gacin22
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:41
Lokalizacja: sokołów podlaski

Postprzez trojeczkaGT » 16 paź 2012, o 17:22

gacin a wiec zamiast podlaczac to wystarczy poczytac wczesniejsze posty w nich jest napisane co trzeba sprawdzic co jest odpowiedzialne za te "cyrki z odpalaniem" :)

mozesz tez podjechac na diagnostyke i podlaczyc golfa pod komputer tam pokaze ktory czujnik jest walniety i po klopocie a koszt ok 50 zl za podlaczenie i pokazanie bledow
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gacin22 » 16 paź 2012, o 17:46

wiem wiem, tylko ja sprawdzałem już prawie wszystko, przewody, świece itd i chciałem jakoś sam do tego dojść z wrodzonej upartości :-) pewnie tak jak piszesz muszę pojechać na diagnostyke.
Avatar użytkownika
gacin22
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:41
Lokalizacja: sokołów podlaski

Postprzez ci-nek » 17 paź 2012, o 00:19

jezeli mas zminimalna wiedzę o komputerach, to polecam kupić kabel do golfa i sciagnać z internetu darmowego vaga. będziesz mógł za te 50zł diagnozować sobei do woli...
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez robson1983a » 23 gru 2012, o 14:45

koledzy a u mnie to jest tak ze jak go odpale za pierwszym razem to troche pochodzi i zaraz gasnie a juz za drygim razem musze go mordowac co moze byc przyczyna
robson1983a
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 1 lis 2012, o 16:18
Lokalizacja: ciechanow

Postprzez mateusz_918 » 23 gru 2012, o 15:31

słaba pompa paliwa wtryski weze cisnieniowe szukaj tam
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości