Problemy z temperaturą i zapalaniem na gazie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Problemy z temperaturą i zapalaniem na gazie

Postprzez adiamusx » 27 lis 2008, o 13:09

Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem Golfa 3 z silnikiem ABS1.8 90KM. Mam dwa problemy:
1. W autku bardzo wolno nagrzewa się silnik i jak są chłodniejsze dni to na problem dojść do 70 stopni, natomiast jak stoję w korku to dość szybko nagrzewa się do 110 stopni i dopiero wtedy odpala wentylator.
2. Na chłodnym silniku (nie na zimnym bo odpalam zawsze na bęzynie) jek przełączę na gaz to jak się zatrzymam obroty silnika spadają na ok 300-400 i silnik się dławi a nawet czasami gaśnie. Natomiast jak się zapomnę i mi zgaśnie to mam problem żeby go ponownie odpalić.

Dla informacji instalacja ma 3 miesiące i jet 2-giej generacji.
Pozdrawiam i czekam na pomoc.
adiamusx
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 lis 2008, o 13:01
Lokalizacja: Łaziska Górne

Problemy z temperaturą i zapalaniem na gazie

 

Postprzez Stealth » 27 lis 2008, o 13:20

Moje sugestie (oczywiście mogę się mylić):
1. Możliwe, że padł Ci termostat lub któryś z czujników temperatury ale bardziej prawdopodobne jest to pierwsze. Też mam 1.8 ABS ale z tym jeszcze nie miałem problemu.
2. A przy montażu instalacji miałeś wymieniane świece i kable zapłonowe na nowe? Możliwe, że jest źle wyregulowana dawka gazu lub co gorsze tankujesz lewy gaz (czyt. chrzczony).
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez adiamusx » 27 lis 2008, o 13:24

Dzięki za szybkie zainteresowanie
Gaz tankuje zawsze na jet. świece wymieniałem rok temu (kabli nie wymienałem) a dwa miesiące temu byłem na regulacji po pierwszym tysiącu kilometrów.
Co do termostatu to prawdopodobnie będę musiał go wymienić jak sugerujesz. Zastanawia mnie tylko że wentylator zaczyna chodzić przy 110 stopniach (trochę dużo)
adiamusx
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 lis 2008, o 13:01
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez Stealth » 27 lis 2008, o 13:46

Jeśli wentylator załącza Ci się dopiero przy 110 stopniach to najprawdopodobniej czujnik temperatury jest walnięty. A który bieg wentylatora Ci się włącza? Wolny czy szybki? Tzn. pierwszy czy drugi?
Czujnik przy chłodnicy na bank.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez adiamusx » 27 lis 2008, o 15:17

OKI
jak tylko będę miał chwileczkę czasu to to zobaczę bo jak wcześniej obserwowałem to wskakiwał tylko na jeden bieg. Mam tylko nadzieję że silniczek z chłodnicy nie pad.
Na razie wymienię czujnik i termostat i zobaczę co się będzie działo, może i z gazem się uspokoi :)
Dzięki i pozdrawiam a po wymianach opiszę jaki jest rezultat.

[ Dodano: 2008-12-01, 08:13 ]
W sobotę wymieniłem termostat i temperatura jest już ok (95 stopni) nie wiem tylko co z wentylatorem.
Planuję też przeczyścić przepustnicę w moim golfiku tylko zauważyłem opisy że po czyszczeniu należy jechać na jakiś VAG. Podejżewam że chodzi o kompa.
Podajcie czy jest to konieczne po czyszczeniu i ile mniej więcej to kosztuje?
adiamusx
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 lis 2008, o 13:01
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez Stealth » 3 gru 2008, o 21:39

No jak wymieniłeś termostat i temp jest ok to spoko - a o co chodzi dalej z wentylatorem? Nie załącza się?? Czy może dalej masz jeden bieg? W tym przypadku będzie czujnik temperatury zamontowany w chłodnice.
Czyścić możesz jak wiesz jak - ja tego nie robiłem jeszcze a co do VAG-a to jak pojedziesz na warsztat to tam może być z 50zł podłączenie a u jakiegoś elektryka ok 20zł. Ja korzystałem z tej drugiej opcji.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez mani51 » 3 gru 2008, o 22:36

adiamusx napisał(a):W sobotę wymieniłem termostat i temperatura jest już ok (95 stopni)


to jest za dużo i moim zdaniem zawyża Ci wskaźnik lub czujnik więc dlatego masz wrażenie, że za póżni załącza się wentylator. Wypnij i przeczyść wtyczką przy włączniku termicznym na chłodnicy oraz przy wentylatorze i powinno być ok bo chyba załącza Ci się tylko drugi bieg wentylatora.

A co do czyszczenia przepustnicy to dlaczego chcesz to robić? Masz problemy z obrotami?

adiamusx napisał(a):jek przełączę na gaz to jak się zatrzymam obroty silnika spadają na ok 300-400 i silnik się dławi a nawet czasami gaśnie. Natomiast jak się zapomnę i mi zgaśnie to mam problem żeby go ponownie odpalić.


to coś nie bardzo masz wyregulowaną tą instalkę a to że po zgaśnięciu nierozgrzanego silnika nie możesz go odpalić to normalne bo gaz zalewa świece czy coś takiego...u mnie tak jest i u brata też tzn nie wolno gasić silnika zanim nie osiągnie około 30-40* bo póżniej jest problem chyba że przed zgaszeniem przełączysz na pb i jak obroty się wyrównają to dopiero można zgasić
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Stealth » 4 gru 2008, o 08:26

U mnie z gazem jest tak iż jak zapale zimny silnik to czekam mniej niż minutę i przełączam na gaz - ogólnie to sam się przełącza przy 2000 obrotów - no a mani51 ma trochę racji z tą jazdą na tym: gdy zgaszę auto chwilę później po przełączeniu na gaz to potem muszę dość długo kręcić rozrusznikiem zanim odpali - gaz raczej zalewa go wtedy.
Co do temperatury adiamusx sprawdź sobie te wtyki na włączniku wentylatora przy chłodnicy i na czujniku też na chłodnicy.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

podziękowanie za pomoc

Postprzez adiamusx » 4 gru 2008, o 10:18

Dzięki serdeczne za podpowiedzi. Z gazem uspokoiło się po wymianie termostatu i jest dokładnie jak piszecie. Muszę jeszcze sprawdzić te czujniki temp. (jak tylko będę miał chwilkę czasu)
Co do przepustnicy to falują mi trochę obroty na biegu jałowym i z tego co wyczytałem na forum to wyczyszczenie jej może to poprawić.
adiamusx
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 lis 2008, o 13:01
Lokalizacja: Łaziska Górne

Postprzez Stealth » 4 gru 2008, o 11:31

Przepustnica faktycznie może być powodem falowania obrotów ale także silniczek krokowy. Bo przepływomierz jest ponoć tylko w dieslach.
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

Postprzez brach86 » 4 gru 2008, o 18:59

tym że ci gasnie na nie rozgrzanym silniku może by reduktor jak tam miałem przez "lipny' gaz jak tankowałem
brach86
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 08:13
Lokalizacja: Ciechanow

Postprzez BORYSKA » 7 gru 2008, o 16:28

adiamusx,
Spróbuj wymienić membranę w reduktorze. Może już stwardniała ze starości i nie dawkuje gazu jak powinna przy zimnym silniku
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron