Przełącznie z benzyny na gaz pomóżcie laikowi

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Przełącznie z benzyny na gaz pomóżcie laikowi

Postprzez mmarek » 12 lut 2012, o 17:40

Witam jestem świeżym posiadaczem auta które kupiłem razem z LPG. Jest to gaz stag 50 przynajmniej jest tak w papierach napisane. Jest tam tylko jeden przycisk do zmiany gaz/benzyna (nie taki pstryczek tylko taki jakby mikrowłacznik) na postoju jak auto jest zgaszone tylko ma właczoną stacyjke to bez problemu przełacza sie z gazu na benzyne i na odwót
, ale np w trakcie jazdy przełącze na benzyne a pózniej chce spowrotem na gaz to dioda po przełączeniu szybko miga i nie chce sie przełączyc spowrotem na benzyne, trzeba np przejechać 5 km i samo wskoczy na LPG. Co jest nie tak ? ja coś źle robie ? pytam bo to mój pierwszy kontakt z LPG i prosze o wyrozumiałość.

Druga sprawa, co to za kabelek który zaznaczyłem na zielono, ma on gdzies byc podłączony ? Obrazek
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Przełącznie z benzyny na gaz pomóżcie laikowi

 

Postprzez Emiczka » 12 lut 2012, o 17:57

a próbowałeś go prze gazować powyżej np 4 tys obrotów ?

Bo widzisz kiedy rozgrzeje sie auto przełącznik na gaz jest inny. Masz instalacje 2 generacji jak ja spróbouj go bardzo przegazować przełączy sie:)

Daj znać czy ci sie udało:) a jak nie pomyślimy:)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez mmarek » 12 lut 2012, o 18:11

Emiczka napisał(a):powyżej np 4 tys obrotów


Witam. Powyżej 4tys nie bo łapał kilka razy tak koło 2,5-3 tys obrotów wiec go nie "katowałem" takimi obrotami, najbardziej mnie zastanawia dlaczego ta dioda tak szybko miga jak w trakcie jazdy chce przełaczyć spowrotem na gaz, bo tak to jak na razie wszystko jest wporzadku, na postoju jak kluczyk na jedynce to ładnie przełącza
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez Emiczka » 12 lut 2012, o 18:37

dioda mnie tak samo miga po prostu odpalając za pierwszym razem auto nie jest rozgrzane i w ogole wiec od razu ci sie przełącza gaz, ale jak jeździsz na benzynie i chcesz na gaz to musisz przegazowac tak juz to jest skonstruowane tak samo jak dioda. Ta dioda miga kiedy auto nie jest jeszcze przełączone na gaz.

Masz tam taki wskaźnik z dwiema możliwościami. Położenie I jest wtedy kiedy auto na gazie jest ale gaz sie nie załączy jesli lekko nie przegazujesz. W momencie kiedy nie jest jeszcze przełączone na gaz miga ta dioda szybko w momencie kiedy załączasz gaz ona już nie miga tylko sie stabilizuje.
Drugi wskaźnik to jest 0 i on pokazuje ze auto jeździ na samej benzynie i wtedy ta dioda pali sie na czerwono.

Tez masz tak samo prawda?
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez mmarek » 12 lut 2012, o 19:03

Emiczka napisał(a):wskaźnik z dwiema możliwościami
jest tam coś podobnego do tego http://zapodaj.net/e8c86f7c69b1.jpg.html
jak jedzie na benzynie to nic sie nie pali ( może czerwona dioda jest spalona czy cos ?) a jak przełacza sie na gaz to zapala sie zielona, czasem sie udaje że przełączy szybko na gaz ale niemal zawsze jest tak że jak chce zmienić na lpg to pare km miga zielona dioda a pózniej wyraźnie przeskakuje na gaz i pali sie zielona dioda ( było to sprawdzane na ciepłym silnku) Nawet nie wiem co to za instalacja itp :cry: jaka generacja itp. Mam je dopiero dzień
Ostatnio edytowano 12 lut 2012, o 19:12 przez mmarek, łącznie edytowano 1 raz
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez Emiczka » 12 lut 2012, o 19:11

ja mam trochę inny przełącznik ale w tych generacjach chyba trzeba przegazować auto jednak. Niestety jest tak jak mówiłam i ci pisałam.

Jak jeździsz na benzynie i przełączasz na gaz przegazuj i po sprawie.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez mmarek » 12 lut 2012, o 19:15

Jutro jeszcze sprawdze dokładniej z tym gazowaniem. Nie wiesz moż eco to zakabelek odłaczony mam przy reduktorze zaznaczony na zielono ?
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez Emiczka » 12 lut 2012, o 19:29

nie jestem pewna jutro sprawdze u siebie i ci napisze;)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 13 lut 2012, o 11:10

Mam bardzo podobną instalację - dioda pali się na zielono cały czas kiedy jesteś przełączony na gaz, dioda miga na zielono kiedy zaraz po odpaleniu jeszcze nie przełączył się na gaz, druga czerwona to rezerwa zapala sie w określonym momencie kiedy zazwyczaj jest poniżej połowy zbiornika gazu ( tu juz zależy od ustawień i czujnika w butli) przy wciśnięciu przycisku na początku podczas migania wszystko gaśnie wówczas jedziesz na benzynie.
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez paxstor » 13 lut 2012, o 17:55

mmarek, ten kabel może być od masy reduktora, przynajmniej u mnie tak jest, najlepiej sprawdzić czy ma połączenie z karoserią( jeżeli ma połączenie to masa) a co do tego gazu to spróbuj przegazować powinien się przełączyć przy 2,5tyś, nie ma sensu gazować do 4tyś... A jak nie to może instalacja wymaga regulacji lub centralka świruje
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez mmarek » 13 lut 2012, o 21:25

Witam ponownie. Dzieki za odpowiedzi. Wczoraj jeszcze sprawdzałem termostat i okazało sie ze wąż i chłodnica robia sie ciepłe od razu czyli otwarty termostat na stałe. Dzisiaj został wymieniony i ja na razie ładnie przełącza na gaz i benzyne w czasie jazdy ( na gaz przełącza jak przekroczy 2 tys obrotów) nie wiem tylko czy rzeczywiscie otwarty termostat ma wpływ że nie chciał przełączać za bardzo na gaz. Druga sprawa, pytałem jednego mechanika o ten wiszący kabelek i powiedział że to "czujnik temperatury reduktora" ale nie za bardzo wiedział czy ma byc podłączony czy nie.

[ Dodano: 2012-02-19, 16:37 ]
Wracam jeszcze do tematu " czujnika temp reduktora" Jeżeli instalacja jest z czujnikiem temp to da sie go jakoś "oszukać" żeby przełączało na gaz przez podwyższenie obrotów bez udziału czujnika temp ?
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości