Przepływmonierz

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Przepływmonierz

Postprzez rafal_h5 » 5 sie 2010, o 20:10

Witam

Mam problem z moim golfem GTI z silnikiem 2e 8v 115KM. Otóż auto stało się bardzo słabe i mułowate i z tego co wyczytałem na tym forum może być to wina przepływomierza gdyż auto na gazie ok. 3razy mi strzeliło. po rozkręceniu przepływki ukazał się widok jak na zdjęciu czyli uszkodzona i zdarta uszczelka. Czy ma to wpływ na przyśpieszenie i osiągi?? Klapka i drucik w środku wygladaja w OK według mnie.

Obrazek[/fade][/scroll] Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk

Przepływmonierz

 

Postprzez prezesik » 5 sie 2010, o 21:04

3 strzały mogły wystarczyć, aby uszkodzić (wydmuchnąć) pokazaną na zdjęciu uszczelkę. Poprostu silnik łapie "lewe" powietrze, mieszanka paliwowo-powietrzna staje się uboższa stąd niedobór mocy. Wymiana uszczelki powinna pomóc.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 5 sie 2010, o 21:14

rafal_h5 napisał(a):Czy ma to wpływ na przyśpieszenie i osiągi?
ta uszczelka nie, na prace silnika ma wpływ szczelność idealna od przepływki do wtrysku. Przed przepływką ma być szczelnie tylko ze względu na zanieczyszczenia. A ta uszczelkę na 90 % oddarłeś wyjmując przepływomierz od obudowy filtra, ułóż ja na miejsce i po sprawie.
Jeśli klapka daje się otwierac palcem bez ocierania o ścianki to mechanicznie przepływomierz jest dobry. Pozostaje sprawdzenie czynności elektrycznej. zostawiasz przepływomierz podpiety do wtyczki i włączasz zapłon. Odciągasz gumę z wtyczki żeby mieć dostęp do styków. Mierzysz napięcie na kablu sygnałowym, 2 lub 3 nie pamiętam. Ma wzrastać płynnie w miare powolnego odchylania klapki palcem od 0,24 do ok 4,5 V - i to wsio. Masz tam jeszcze w tym cycku czujnik temperatury, normy takie jak do czujnika cieczy ale to się raczej nie psuje, zdaje się miedzy pinem 1 i 4 go sprawdzasz ale wyleciało mi z głowy.
Jeśli sprawdzisz przepływkę i będzie ok a auto słabe - to szukaj nieszczelności jakiejkolwiek miedzy przepływka a wtryskiem plus węże odmy i regulatora obrotów oraz serwo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 15 sie 2010, o 09:39

a kiedy wymieniałeś świece ?? u mnie strzelało szarpało i samochód nie chciał przyśpieszać okazało się że 2 świece były do wyrzucenia i kopułka mi sie ruszała dlatego szarpał :) sprawdź świece bo na gazie to najczęstsza przyczyna mułowatego samochodu :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez rafal_h5 » 15 sie 2010, o 13:08

świece kopułka i palec są wyminione na nowe jakieś miesiąc temu i nic nie pomogło. faktycznie stare były już zużyte jeździłem na nich jakieś 5 lat.
rafal_h5
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 11:28
Lokalizacja: Leżajsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 18 gości