Przestroga dla nadmiernie oszczędnych

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Przestroga dla nadmiernie oszczędnych

Postprzez Taiszo » 5 wrz 2010, o 19:59

Witam,
Bardzo oszczędzam na aucie i części wymieniam głównie w momencie gdy ich praca jest jużna pograniczu swoich możliwości.
Pasek klinowy wraz z rolką napinacza wymieniam 1/rok i kolejna wymiana się już zbliżała nieuchronnie. We wtorek jechałem do pracy i nagle auto mi stanęło na drodze.
Pod wieczór wrciłem po niego z kolegą i próbowaliśmy go odpalić ale niestety nic nie pomagało. Zacholowaliśmy go na garaż.
Zabrałem się za rozbieranie silnika. Pierwsządziwną rzecz zauważyłem gdy tylko otworzyłem maskę i zdjąłem pokrywę paska zębatego (rozrządu). Było tam mnóstwo "wiórów" z paska klinowego. Pasek klinowy lekko się naderwał i wplątał w osłonę paska zębatego. Nastąpiło jego rozrywanie. Powstałe wióry dostały się w koło zębate wału korbowego. Na zapchanych zębach pasek zębaty przeskoczył i ....
1. z 8 zaworów 7 było powyginanych
2. 1 zawór się wyłamał o świecę zapłonową
3. wyłamany grzyb zaworu wbił się w tłok i go przebił na wylot.
4. najmniejsza strata- uszkodzona świeca zapłonowa - ta któa uderzyła w grzyb zaworu

Teraz szukam nowego silnika 1,6 ABU
i się zastanawiam czy nie lepiej kupić całego golfa jako dawcę organów?

Chciałbym aby ta historia pokazała jak ważną sprawą jest systematyczna wymiana najdrobniejszych elementów naszych 4-kółek
Pozdrawiam
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Przestroga dla nadmiernie oszczędnych

 

Postprzez K@mil » 5 wrz 2010, o 20:18

Taiszo napisał(a):Bardzo oszczędzam na aucie i części wymieniam głównie w momencie gdy ich praca jest jużna pograniczu swoich możliwości.


:cisza:

Ktos pisal ze silnik 1.6 ABU jest bezlikolizjny ;] widac ze jednak nie jest tak jak pisalem

Taiszo napisał(a):Teraz szukam nowego silnika 1,6 ABU
i się zastanawiam czy nie lepiej kupić całego golfa jako dawcę organów?


to juz sam musisz podjac decyzje. Silnik 1.6 abu znajdziesz bez problemu tego jest pelno :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez gluszek » 5 wrz 2010, o 21:51

mam 1.6 ABU i narzekać nie mogę, jak w każdym zawsze coś się zepsuje ale bez większych przygód... A wracając do tematu, też tak mam że wymieniam dopiero gdy już się całkowicie coś posypie. Wiem, że tak się nie powinno robić ale cóż... Wynika to przede wszystkim z powodów finansowych...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez Taiszo » 6 wrz 2010, o 08:42

to juz sam musisz podjac decyzje. Silnik 1.6 abu znajdziesz bez problemu tego jest pelno :)[/quote]

Na początku chciałem włożyć większy silnik 1,8 8v ale szybko zauważyłem różnicę w budowie tych dwóch modeli.
albo ja znaleźć nie potrafię albo poprostu takiego nie ma.
np. mój motor ma świece od strony kabiny a 1.8, które znalazłem na necie mają świece od strony chłodnicy. a co z kolektorami, kablami, itp. potem zaczynają się kłopoty.
Jeżeli ktoś miał taki typ silnika i podmieniał go na większy to proszę o opinie, informację jak poszło i na co zwracać uwagę przy kupnie silnika
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez K@mil » 6 wrz 2010, o 16:25

Przy zmianie 1.6 na 1.8 trzeba zmienic tez skrzynie biegów kompa i uklad wydechowy jest inny :) ... nie oplaca sie robic takiego swapa za mala roznica mocy

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Legionista » 7 wrz 2010, o 17:35

chyba ze dasz 1.8 kr 139 ps to juz inna bajka :-P
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez Radi » 7 wrz 2010, o 18:15

Legionista napisał(a):chyba ze dasz 1.8 kr 139 ps to juz inna bajka :-P


Taaa tam to jest dopiero rzezba
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Imper » 7 wrz 2010, o 21:55

rzezba jest ale tylko z wysterowaniem takiego motoru. Mechanika z tym motorem pomijajac wtrysk nie stanowi kompletnie zadnego problemu
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Taiszo » 8 wrz 2010, o 07:48

nie chcę się bawić w żadne dodatkowe przeróbki. Gra nie warta świeczki. Prosta kalkulacja: silnik 350zł renowacja mojego z w/w uszkodzeniami... zdecydowanie więcej. w załączniku są fotki z uszkodzonego silnika
a co sądzicie o takim? http://moto.allegro.pl/silnik-volkswage ... 06259.html
nie jestem mechanikiem samochodowym a kanał to widziałem kiedyś u kolegi.
Taiszo
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 10 cze 2007, o 08:39
Lokalizacja: ruda śląska

Postprzez k-m-r1 » 8 wrz 2010, o 14:53

Taiszo, lepiej poszukaj jakies powypadkowe auto odpalisz zobaczysz czy cos nie jest rozdupione i możę nawet sie karniesz
masz pewne że chodzi a taki to kto wie
bedziesz rozbierałto zobaczysz co gdzie i jak jest zamocowane a jak urwiesz to sobie dobierzesz i masz czesci a nie latac i dokópywać

decyduj sam
aa jak możęsz daj bardziej poglądaowe fotki
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości