Przy ruszaniu przerywa, podczas postoju nie równo chodzi.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Przy ruszaniu przerywa, podczas postoju nie równo chodzi.

Postprzez Sbz » 28 paź 2011, o 23:18

Golf 3
Benzyna + LPG
Silnik 1.6 ABU

Witam. Od jakiegoś czasu mam coraz częstsze problemy przy ruszaniu. Mianowicie dodaję gazu i czuję, że silnik zaczyna pracować z lekkim opóźnieniem, oraz przerywa. Dopiero przy wyższej prędkości stabilizuje się. Jak przełączam na dwójkę to, już wszystko jest w porządku. Jak przygazuję w miejscu, to mam taki sam objaw.
Kolejna sprawa - mam wrażenie że silnik nie równo chodzi jak stoi na luzie. Również jest to samo jak zostawiam go na jedynce i trzymam sprzęgło.
Ponadto miałem dzisiaj bardzo dziwny przypadek. Zbliżałem się do świateł, jechałem bardzo powoli (około z 10km/h) na maksymalnie wciśniętym sprzęgle. Nagle ostro zahamowałem, a Golf zgasnął.
Potrafi również poszarpać i przerywać nawet jak zwyczajnie powolutku jadę i trzymam sprzęgło.
Poprzedni właściciel powiedział mi, że mam do wymiany silniczek krokowy. Czy to na pewno to? O ile mi wiadomo, to on niweluje takie akcje jedynie na luzie.
Nie posiadam w aucie obrotomierza, więc nie mogę napisać przy jakich obrotach się to dzieje.
Proszę o pomoc.

PS: Wszystko to co opisałem, dzieje się na LPG. Ostatnio nawet nie odpalam go na benzynie, bo nie chce zaskoczyć.
Avatar użytkownika
Sbz
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 23:01
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Przy ruszaniu przerywa, podczas postoju nie równo chodzi.

 

Postprzez prezesik » 29 paź 2011, o 20:47

Jak dawno temu zmieniałeś układ zapłonowy ( kable WN, kopułkę, palec, świece )?
Układ zasilania LPG jest bardzo czuły na niedomagania układu zapłonowego. Na PB tego nie odczujesz, ale na LPG silnik będzie robił takie szopki jw piszesz, czyli brak mocy, kichanie, przerywanie, gaśniecie, nierówne obroty.

Po za tym ile km ma przelatane parownik? - może czas na regenerację?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sbz » 5 lis 2011, o 18:01

Niestety nie posiadam informacji na temat wymienianych części.
Ostatnio zacząłem miewać również problemy przy redukcji biegu na niższy. Mianowicie zbliżając się do zakrętu, hamuję, redukuję bieg z 4 na 2 i kicha - gaśnie. Jak stoję w miejscu (luz / bądź bieg ze sprzęgłem) to auto strasznie zaczyna się telepać aż w końcu łapie zgon. To wszystko co opisałem dzieje się na LPG.
Na PB zaś mam tylko problemy takie jak:
- przy ruszaniu Golf muli, a silnik zaczyna obracać szybciej, dopiero po tym jak trzymam gaz z 2 - 3 sekundy !

To wszystko też wskazuje na wymianę tych części, które podałeś?
Avatar użytkownika
Sbz
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 23:01
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez prezesik » 5 lis 2011, o 19:01

Wg mnie pora na ich wymianę. Jak widać na LPG jest gorzej, a LPG jest bardzo czuły na niedomagania układu zapłonowego.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sbz » 5 lis 2011, o 20:51

Ma sens to co napisałeś. Tym bardziej, że auto ciężko odpalić. Długo trzeba trzymać kluczyk i dodawać gazu, żeby zaskoczył. Ponadto zaraz po odpaleniu auto "charczy" przez jakąś sekundę. Jak zdobędę kasę to zdam relację z wszystkiego. Niestety tanio wszystko na raz nie wyjdzie.

PS: Napisałeś że mam wymienić kopułę. Chodzi Ci o aparat zapłonowy czy samą kopułę?
Avatar użytkownika
Sbz
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 23:01
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez trollu » 6 lis 2011, o 02:53

Sbz napisał(a):aparat zapłonowy czy samą kopułę?

kopułka i palec
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Golfik1986 » 6 lis 2011, o 09:10

heh mam ten sam silnik i ta sama przypadlosc. ogolnie jak gasnie na gazie to raczej krokowiec do wymiany. mi faluje na benie i na gazie. wczoraj wymienilem kopulke i palec polepszylo sie z odpalaniem na zimnym bo rano musial przekrecic zanim odpalil ale na rozgrzanym silniku faluje dalej nie widze ile bo tez nie mam obrotka. jutro sie wezme za swiece i kable cos czuje. ale w kopulce te bolce byly juz przpalone takze dobrze ze wymienilem bo koszt nie duzy a juz jedno z glowy

[ Dodano: 2011-11-06, 08:12 ]
z tym odpalaniem to raczej na pewno kopulka bo mi sie odpalanie poprawilo
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez trojeczkaGT » 6 lis 2011, o 10:47

ja mialem tez dlugo dlugo problemy z obrotami, bo jak juz przestaly skakac to podczas jazdy trzymaly sie na 1500, a dopiero jak chwile stal to bylo 1000.

jezeli przerywa to moze cos byc z zaplonem, bo jak ja sie bawilem zaplonem (katem zaplonu) bez lampy :D to jak byl zle ustawiony to tak przerywal zalezy jakie obroty wiec trzeba sie pokrecic przy kablach swiecach i aparacie.

a ze na postoju top albo silniczek krokowy, albo czujnik temperatury

mozesz przeczyscic silniczek krokowy (nastawnik przepustnicy) "wykapac" go w wd40, wyczyscic jeszcze raz znowu wykapac i zamknac i za pomoca aku schowac jego bolec na max. z tego co pamietam to pin 1 i 2 i zalozyc do silnika, odlaczyc aku na jakis czas i potem podlaczyc ale wszystko na pb az do zagrzania.

mi to pomoglo i mam teraz juz piekne 1000 obrotow na luzie, a na cyfrowym obrotosciomierzy 900 :d.

Kolego używaj znaków przestankowych ( kropka, przecinek ). Twoje posty czyta się strasznie, pisz po polsku a nie po polskiemu.
Ostatnio edytowano 6 lis 2011, o 11:34 przez trojeczkaGT, łącznie edytowano 1 raz
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 6 lis 2011, o 10:53

trojeczkaGT napisał(a):(nastawnik przepustnicy)

to czarostwo jest po lewej stronie przy pokrywie klawiatury. plastikowe z kostka??
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Sbz » 7 lis 2011, o 09:55

Więc dobrze. Już za niedługo zdobędę kasę i będę mógł kupować części. Niestety raczej nie będę kupował w sklepie, ponieważ sama drożyzna tam jest. Ratuję się allegro. Znalazłem u jednego użytkownika wszystkie części. Chciałbym poradzić się, czy dobrze wybieram.

Palec http://allegro.pl/palec-rozdzielacza-al ... 61116.html

Kopułka http://allegro.pl/kopulka-audi-80-100-b ... 61051.html

Świeca http://allegro.pl/swieca-swiece-honda-c ... 47798.html (Tutaj pierwszy problem. Nie wiem czy mam wybrać świecę żarową czy iskrową. Zdaje mi się, że silniki ABU mają świece iskrowe. Tak?)

Przewody WN http://allegro.pl/przewody-kable-zaplon ... 41537.html (Drugi problem - zauważyłem, że przewody są drogie, a ja znalazłem jakieś tanie. Są tańsze, ale jest napisane, że nie nadają się pod LPG)

Nie jestem za bardzo kasiasty, więc staram się znaleźć jak najtaniej. Boję się natknąć na bubel. Staram się, aby zestaw był od jednego użytkownika, ponieważ zapłacę mniej za wysyłkę.

Jak w końcu będę wiedział co dokładnie kupić i będę to już miał, to porozmawiamy o montażu :ok:
Avatar użytkownika
Sbz
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 23:01
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Postprzez prezesik » 7 lis 2011, o 10:25


OK

lepsza dedykowana do silników VW jest 3-elektrodowa
Sbz napisał(a):Nie wiem czy mam wybrać świecę żarową czy iskrową. Zdaje mi się, że silniki ABU mają świece iskrowe. Tak?)

silniki benzynowe mają iskrową, a diesle mają żarową
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Sbz » 7 lis 2011, o 18:57

Super, za jakiś czas mogę zamawiać. A co z przewodami WN?
Avatar użytkownika
Sbz
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 paź 2011, o 23:01
Lokalizacja: Szklarska Poręba

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości