Przygotowanie odmy do zimy

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Przygotowanie odmy do zimy

Postprzez da-w-id » 1 gru 2012, o 17:51

Witam !

Jak przygotowujecie odme do zimy ?
Ja swoja przeczyscilem 1 mies temu, a dzis odpialem wąz patrze, a tam rurka cała w mazi.
jezdze min na 50 km dystansach,
Czy wymiana oleju zmieni ilosc mazi ? Wlasnie zbliza mi sie wymiana.
Przez 2 poprzednie zimy nie mialem zadnego problemu z odma, ale w zime jezdzilem sporadycznie, teraz praktycznie 25 km do pracy co dzien.
Na co uważac ?
jakis sugesti, porady ?
1.Moze po kazdej zakonczonej jezdzie odworzyc korek wlewu oleju ?
2.A moze zrobic w nim dziure, poprowadzic wężyk i do jakies puchy ? ( cos to da ?)
3.A moze odpiac wąż co idzie pod wtrysk i poprowadzic go gdzies na zewnątrz ( jak to ma sie do prawidlowego dzialania silnika i innych podzespolów ?

Silnik to AEA 1-punkt LPg, odma kwadratowa.

Przeczytalem juz wiele tamatów o tym i stosuja jakies podgrzewacze itd, a Wy co stosujecie ?
Przeciez tyle tych Golfów jeździ na swiecie...
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Przygotowanie odmy do zimy

 

Postprzez trollu » 1 gru 2012, o 18:09

da-w-id napisał(a):1.Moze po kazdej zakonczonej jezdzie odworzyc korek wlewu oleju ?

nie wiem po co
da-w-id napisał(a):2.A moze zrobic w nim dziure, poprowadzic wężyk i do jakies puchy ? ( cos to da ?)

drugi raz nie wiem po co, poza tym odma "wyciąga" powietrze też z głowicy spod dekla .
da-w-id napisał(a):3.A moze odpiac wąż co idzie pod wtrysk i poprowadzic go gdzies na zewnątrz ( jak to ma sie do prawidlowego dzialania silnika i innych podzespolów ?

teoretycznie mogłoby tak być ale teraz jeżeli masz odmę wpiętą w dolot to masz odmę na podciśnieniu - silnik zasysając powietrze wyciąga powietrze z skrzyni korbowej, spotkałem się z opiniami, że odmę w atmosferę lepiej puszczać w dużych silnikach czy w turbo, gdzie w dolocie mamy nadciśnienie. Po mojemu to teoretycznie jak puścisz odmę w atmosferę to nawet szybciej się zaszlami bo nie będzie "ciągu" ;-)
jaki masz olej? nie wiem jak wygląda odma w 1.6 ale rozebrałeś wszystko? od wyjścia z bloku do wejścia w dolot? rok temu u mnie w ADY największy syf był w grzybku w pokrywie zaworów, z 30 min przepłukiwałem go pod bieżącą gorącą wodą. latem zmieniałem przewód od domy to był czysty, jutro może znowu ją rozbiore to zobaczymy jak teraz to wygląda
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez da-w-id » 1 gru 2012, o 18:35

olej mam castrol 10w 40.
odma :
Obrazek


Mam odme, kawalek weżyka i to idzie pod Obrazek
Pod przewód od puchy z filtrem powietrza, przed przepustnicą.

Rozebralem to wszystko, wlacznie z odmą. i ją wyczysciłem.
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez trollu » 1 gru 2012, o 18:45

a silnik normalnie się dogrzewa? na takich dystansach powinno wszystko odparować z oleju i w odmie i pod korkiem powinno być czysto
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez gello1 » 1 gru 2012, o 20:31

Ja ostatnio rozbierałem i po 3 latach jeżdżenia odma drożna zero mazi :lol:
Ale ją przepłukałem benzynką ekstrakcyjną dla spokoju aby była świeża :oops:
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez tede gti » 1 gru 2012, o 22:05

Syf bierze się z niedogrzanego silnika,jak ci trzyma temperature??,warto sprawdzić termostat
tede gti
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 5 lip 2012, o 17:38
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez da-w-id » 2 gru 2012, o 14:11

No jak silnik sie rozgrzeje mazi nie ma wcale, wszystko jest ok, temperatura lapie prawidłowo, pytam pro forma tylko.
Ale mowią ze jak nawet te 25 km zrobisz to maź i tak będzzie i tak :)
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez michaal » 3 gru 2012, o 10:41

Sam szukałem na necie odpowiednich rozwiązań tego problemu. Z tego co znalazłem są 2 jeden pewny drugi mniej.
1. VW rozwiązywał ten problem przez wymianę 1 śruby obudowy wałka rozrządu na taką z otworem lub z podstawki pod korek było miejsce na wężyk i z tamtąd szedł do puszki nad wtryskiem (filtra powietrza). Dzięki temu podczas zamarznięcia odmy nadmiar ciśnienia uchodził do wtrysku i nie wyrzucało oleju gdzie popadnie.
2 Założenie puszki z podgrzewaniem i podgrzewania odmy. Puszka od modeli z podgrzewaniem powinna pasować gdyż ma takie same otwory jednakże jedyny problem to że ma inne wyjście na odmę. Jest jeszcze takie wyście że na puszkę można nakleić mate grzewczą np od lusterek i w efekcie nie powinna zmniejszyć się ilość mazi a przynajmniej nie zamarznie zimą.
PS Najwięcej mazi robi się jak się robi krótkie trasy. Jak jeździłbyś tylko w trasie to za wiele się nie zrobi
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez gello1 » 3 gru 2012, o 16:41

michaal napisał(a):1. VW rozwiązywał ten problem przez wymianę 1 śruby obudowy wałka rozrządu na taką z otworem lub z podstawki pod korek było miejsce na wężyk i z tamtąd szedł do puszki nad wtryskiem (filtra powietrza). Dzięki temu podczas zamarznięcia odmy nadmiar ciśnienia uchodził do wtrysku i nie wyrzucało oleju gdzie popadnie.



HOME MADE:

Obrazek
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez da-w-id » 3 gru 2012, o 19:01

gello1, A dokąd ten wąż wchodzi ??
Do puszki z filtrem powietrza ??
A nie lepiej tego węza z korka poprowadzic byle gdzie, na wolne powietrze niech leci ?
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez gello1 » 3 gru 2012, o 21:15

da-w-id, po pierwsze chodzi o EKOLOGIĘ
po drugie jak wiadomo w silnikach AEX,AEA, AEE nie ma odprowadzania oparów z pod pokrywy zaworów, tworzy się tam ciśnienie i w momencie zapchania odmy, wywala olej bagnetem lub simeringami wałka rozrządu(zazwyczaj).
Ten paten jest po to aby rozładować ciśnienie pod pokrywą zaworów.

Tutaj wąż prowadzi do puszki powietrza w AEX i AEE w AEA można albo przed monowtryskiem lub do puszki filtra.
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez trollu » 4 gru 2012, o 00:49

A nie lepiej tego węza z korka poprowadzic byle gdzie, na wolne powietrze niech leci ?

gello1 napisał(a):po pierwsze chodzi o EKOLOGIĘ

a dwa to, co napisałem wyżej - masz podciśnienie i silnik zasysając powietrze wyciąga je spod pokrywy zaworów
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości