Pytanie co do lpg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pytanie co do lpg

Postprzez kimz » 14 lis 2012, o 10:27

Witam. Szukam, szukam i nie moge znaleść.
Jak podłączona jest instalacja w mk3 1.8 chodzi mi konkretnie o przełączanie czy pompa paliwa jest poprostu odcinana czy jednopunkt czy to i to czy jest jakiś emulator konieczny czy jak to tam wkońcu jest ;p jak by mi ktoś wytłumaczył byłbym wdzięczny
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Pytanie co do lpg

 

Postprzez prezesik » 14 lis 2012, o 12:26

U mnie przecięty jest kabelek zasilający wtrysk paliwa. Podczas pracy na LPG wtrysk nie puszcza paliwa, reszta podzespołów chodzi jak na PB (krokowy, TPS).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 14 lis 2012, o 13:20

kimz, czyli standardowo pompa paliwa nie ma odcięcia zailania, tylko wtryskiwacz, ale często takie odcięcie zasilania pompy jest dodatkowo zrobione przy użyciu przekaźnika.
Jeśli chodzi o odcięcie wtryskiwacza to może być trojako zależnie od typu intsalacji albo inwencji gazownika.
1. Funkcję odcięcia wtryskiwacza pełni przełacznik w kabinie, czyli bezposrednio do niego wyprowadzone sa końce przeciętego kabla zasilajacego wtryskiwacz. Tak jest w instalacjach starszych, czyli takich które nie mają przełącznika dedykowanego do sterownika LPG tylko osobny np STAG W, Lecho WR czy WRM.
2. kable wtryskiwacza sa wpięte bezposrednio w komputerek LPG który w sobie ma przekaźnik odcinający zasilanie.
3. Często do odcięcia używa się osobnego przekaźnika umieszczonego koło silnika, wówczas jeden i ten sam przekaźnik powoduje odcinanie zasilania wtrysku i załączanie elektroaworów LPG lub na odwrót. Przekaźnik ten jest sterowany albo z przełącznika a kabinie albo z komputerka LPG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Grzesiek2507 » 14 lis 2012, o 15:29

dajcie wskazowki pod ktore kabelki sie podpiac w skrzynce bezpiecznikow, zeby wrzucic taki przekaznik, bo jak zakupie nowa pompe to bede musial wrzucic taki cus.

P.S. wiem ze najprosciej dac pod siedzeniem, ale wolalbym pod kiera.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez kimz » 14 lis 2012, o 15:30

Dzięki za fachowe odpowiedzi :)
Czyli rozumiem że odłączany jest jeden ( ? ) z którychś przewodów w tej kostce ( + ? )
http://obrazki.elektroda.pl/9285391700_1346506439.jpg
Szukam schematu jak znajde to wrzuce który pin od czego
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez prezesik » 14 lis 2012, o 17:10

dajcie wskazowki pod ktore kabelki sie podpiac w skrzynce bezpiecznikow, zeby wrzucic taki przekaznik, bo jak zakupie nowa pompe to bede musial wrzucic taki cus.
gruby czarny kabel jest od zasilania pompy paliwa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Grzesiek2507 » 14 lis 2012, o 18:50

prezesik25 napisał(a):
dajcie wskazowki pod ktore kabelki sie podpiac w skrzynce bezpiecznikow, zeby wrzucic taki przekaznik, bo jak zakupie nowa pompe to bede musial wrzucic taki cus.
gruby czarny kabel jest od zasilania pompy paliwa.


okk dzieki :drunk: jak zbiore sie na nowa pompe to przekaznik tez bedzie niezbedny.
Pozdro
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez kimz » 14 lis 2012, o 20:26

Możecie mi podpowiedzieć który jest od zasilania wtrysku bo szukam szukam i nie moge znaleść ;p
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez pablomed » 15 lis 2012, o 00:01

kimz, tak to ta kostka, możesz wiarygodnych info nie znaleźć jest dużo pomyłek na forach bo układ kabelków we wtyczce coś tam się różnił w starszych monwotryskach z mk2. ALe przecież łatwo znajdziesz, dwa są do czujnika temperatury powietrza w takim czarnym "bąblu"widać je gdzie idą , a dwa od wtryskiwacza, ciąć możesz dowolny z tych dwóch. Na moim schemacie (niekoniecznie dobrym) kable zasilające wtryskiwacz mają kolor fioletowy oraz fioletowo biały

Grzesiek2507,
jeśli chodzi o odcięcie pompy paliwa to nie tak. Pompę zasila plusem kabel czerwono żółty, leci od skrzynki koło progu kierowcy do bagażnika. Tniesz go gdzie chcesz. Przecięte końce wpinasz w zwykły samochodowy 5 stykowy przekaźnik taki sam jak do świateł, do styków 30 i 87a (numerki są przy nóżkach). Natomiast sterowanie przekaźnika bierzesz z elektrozaworu LPG - oba jego bieguny łączysz ze stykami 85 i 86 przekaźnika, biegunowość dowolna. Ponieważ zwykle jeden z elektrozaworów jest przy zbiorniku LPG to lepiej tam umieść ten przekaźnik, koło skrzynki im mniej "twórczej działalności tym lepiej, a kabel pompy masz bliziutko w bagażniku tam gdzie wchodzi pod jej blaszaną pokrywkę
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kimz » 15 lis 2012, o 18:56

Dzięki bede testował :ok:
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp

Postprzez Grzesiek2507 » 15 lis 2012, o 20:29

pablomed napisał(a):kimz, tak to ta kostka, możesz wiarygodnych info nie znaleźć jest dużo pomyłek na forach bo układ kabelków we wtyczce coś tam się różnił w starszych monwotryskach z mk2. ALe przecież łatwo znajdziesz, dwa są do czujnika temperatury powietrza w takim czarnym "bąblu"widać je gdzie idą , a dwa od wtryskiwacza, ciąć możesz dowolny z tych dwóch. Na moim schemacie (niekoniecznie dobrym) kable zasilające wtryskiwacz mają kolor fioletowy oraz fioletowo biały

Grzesiek2507,
jeśli chodzi o odcięcie pompy paliwa to nie tak. Pompę zasila plusem kabel czerwono żółty, leci od skrzynki koło progu kierowcy do bagażnika. Tniesz go gdzie chcesz. Przecięte końce wpinasz w zwykły samochodowy 5 stykowy przekaźnik taki sam jak do świateł, do styków 30 i 87a (numerki są przy nóżkach). Natomiast sterowanie przekaźnika bierzesz z elektrozaworu LPG - oba jego bieguny łączysz ze stykami 85 i 86 przekaźnika, biegunowość dowolna. Ponieważ zwykle jeden z elektrozaworów jest przy zbiorniku LPG to lepiej tam umieść ten przekaźnik, koło skrzynki im mniej "twórczej działalności tym lepiej, a kabel pompy masz bliziutko w bagażniku tam gdzie wchodzi pod jej blaszaną pokrywkę


Dzieki wielkie, zrobie tak jak mowisz :zdrowko:

Kimz ja nie moge, ale Ty mozesz dac pomogl hehe
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez kimz » 16 lis 2012, o 09:26

Pomagacze poleciały :)
Avatar użytkownika
kimz
Gaduła
 
Posty: 438
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:20
Lokalizacja: Ostrów wlkp


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości