Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez makerek01 » 15 lut 2009, o 14:13

Witam.

Postanowiłem zająć się na dobre problemem który ciągnie się za mną od momentu założenia LPG (czyli około 30 tys km.) Silnik 1.8 AAM + LPG

Cały problem tkwi w tym że w przypadku odpalenia zimnego silnika na PB po kilku sekundach zaczyna szarpać silnikiem i kopcić na czarno z wydechu. Po 2 minutowym rozgrzaniu silnika problem ustępuje jak również po szybkim przełączeniu na gaz. Gdy silnik jest ciepły wszystko jest oki no może jedynie czuć delikatne dziury w mocy przy jeździe na benzynie. Po zdjęciu klemy problem troszkę ustępuje ale nie całkiem i to na dzień potem znów jest to samo. Więc scenariusz odpalania jest taki że zaraz po rozruchu muszę przełączać na gaz.
Wykluczam usterki:
- przewody, świece, kopułka, palec rozdzielacza
- sonda lambda (sprawdzałem jeżdząc na benzynie około 1tys km- spalanie na trasie 6,5-7 litrów)
- czujnik temperatury (mierzyłem miernikiem wartości w normie)
- pompa paliwowa i filtr paliwa (ten spod samochodu)

Zaczęła mnie ostatnio zastanawiać uszczelka pod podstawą wtrysku. Jak myślicie czy może być ona przyczyną problemu z pracą zimnego silnika i niewielkimi dziurami w mocy przy pracy na PB. Dodam że na gazie chodzi idealnie.

Proszę o pomoc jeśli miałby ktoś jakieś pomysły na rozwiązanie mojego problemu ...
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

 

Re: Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez jaca » 15 lut 2009, o 14:30

makerek01 napisał(a):Witam.

Postanowiłem zająć się na dobre problemem który ciągnie się za mną od momentu założenia LPG (czyli około 30 tys km.) Silnik 1.8 AAM + LPG

Cały problem tkwi w tym że w przypadku odpalenia zimnego silnika na PB po kilku sekundach zaczyna szarpać silnikiem i kopcić na czarno z wydechu. Po 2 minutowym rozgrzaniu silnika problem ustępuje jak również po szybkim przełączeniu na gaz. Gdy silnik jest ciepły wszystko jest oki no może jedynie czuć delikatne dziury w mocy przy jeździe na benzynie. Po zdjęciu klemy problem troszkę ustępuje ale nie całkiem i to na dzień potem znów jest to samo. Więc scenariusz odpalania jest taki że zaraz po rozruchu muszę przełączać na gaz.
Wykluczam usterki:
- przewody, świece, kopułka, palec rozdzielacza
- sonda lambda (sprawdzałem jeżdząc na benzynie około 1tys km- spalanie na trasie 6,5-7 litrów)
- czujnik temperatury (mierzyłem miernikiem wartości w normie)
- pompa paliwowa i filtr paliwa (ten spod samochodu)

Zaczęła mnie ostatnio zastanawiać uszczelka pod podstawą wtrysku. Jak myślicie czy może być ona przyczyną problemu z pracą zimnego silnika i niewielkimi dziurami w mocy przy pracy na PB. Dodam że na gazie chodzi idealnie.

Proszę o pomoc jeśli miałby ktoś jakieś pomysły na rozwiązanie mojego problemu ...






słuchaj ja mam prawie identycznie tylko nie sprawdzałem jeszcze jak na gazie się zachowuje.
a jak stoi ci w garażu autko to też to samo.spróbuj go potrzymać przez noc w garażu i zobaczysz czy te objawy są takie same.
Ja wcześniej miałem jette i podstawe miałe przegrzaną ale wtedy są całkiem inne objawy.
bo popierwsze bedzie ci sie troszke silnik wychładzał przy jeżdzie i na rozgrzanym silniku też by ci nierówno chodził.
odezwij sie jak to rozwiążesz
jaca
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 14:53
Lokalizacja: inowrocław

Re: Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez makerek01 » 15 lut 2009, o 14:38

słuchaj ja mam prawie identycznie tylko nie sprawdzałem jeszcze jak na gazie się zachowuje.
a jak stoi ci w garażu autko to też to samo.spróbuj go potrzymać przez noc w garażu i zobaczysz czy te objawy są takie same.
Ja wcześniej miałem jette i podstawe miałe przegrzaną ale wtedy są całkiem inne objawy.
bo popierwsze bedzie ci sie troszke silnik wychładzał przy jeżdzie i na rozgrzanym silniku też by ci nierówno chodził.
odezwij sie jak to rozwiążesz[/quote]


Ogólnie to samochód mam garażowany ale nie ma to wpływu bo czy stoi na dworze czy w garażu to zawsze jest to samo. Również nie ma wpływu pora roku a więc czy lato czy zima problem występuje.
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez jaca » 15 lut 2009, o 15:18

makerek01 napisał(a):słuchaj ja mam prawie identycznie tylko nie sprawdzałem jeszcze jak na gazie się zachowuje.
a jak stoi ci w garażu autko to też to samo.spróbuj go potrzymać przez noc w garażu i zobaczysz czy te objawy są takie same.
Ja wcześniej miałem jette i podstawe miałe przegrzaną ale wtedy są całkiem inne objawy.
bo popierwsze bedzie ci sie troszke silnik wychładzał przy jeżdzie i na rozgrzanym silniku też by ci nierówno chodził.
odezwij sie jak to rozwiążesz



Ogólnie to samochód mam garażowany ale nie ma to wpływu bo czy stoi na dworze czy w garażu to zawsze jest to samo. Również nie ma wpływu pora roku a więc czy lato czy zima problem występuje.[/quote]

jeżeli na gazie chodzi ok to napewno nie jest podstawa wtrysku
przecież to nie ma znaczenia czy to gaz czy benzyna podstawa w obu przypadkach jest jedna
jeszcze jedno jak przełączasz sie na gas to nie spadają ci obroty poniżej 800 i potem sie wyrównają?
Ostatnio edytowano 15 lut 2009, o 15:26 przez jaca, łącznie edytowano 1 raz
jaca
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 14:53
Lokalizacja: inowrocław

Re: Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez makerek01 » 15 lut 2009, o 15:21

jaca napisał(a):
makerek01 napisał(a):słuchaj ja mam prawie identycznie tylko nie sprawdzałem jeszcze jak na gazie się zachowuje.
a jak stoi ci w garażu autko to też to samo.spróbuj go potrzymać przez noc w garażu i zobaczysz czy te objawy są takie same.
Ja wcześniej miałem jette i podstawe miałe przegrzaną ale wtedy są całkiem inne objawy.
bo popierwsze bedzie ci sie troszke silnik wychładzał przy jeżdzie i na rozgrzanym silniku też by ci nierówno chodził.
odezwij sie jak to rozwiążesz



Ogólnie to samochód mam garażowany ale nie ma to wpływu bo czy stoi na dworze czy w garażu to zawsze jest to samo. Również nie ma wpływu pora roku a więc czy lato czy zima problem występuje.


jeżeli na gazie chodzi ok czy też szarpie[/quote]

Na LPG zawsze wszystko jest jak należy. Problem występuje tylko na benzynie. Odpala jak złoto tylko potem to szarpanie i czarny dym z nieprzepalonej benzyny....
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez mani51 » 15 lut 2009, o 15:31

moim zdaniem to nie będzie podstawa bo gdyby ona była winna to wiadomo - silnik łapie lewe powietrze a wtedy na gazie było by to samo a nawet gorzej bo gaz jest bardziej wrażliwy na lewe powietrze

przyjrzy się lepiej wtryskowi benzyny
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Re: Pytanie o podstawę wtrysku 1.8 AAM

Postprzez jaca » 15 lut 2009, o 15:35

makerek01 napisał(a):
jaca napisał(a):
makerek01 napisał(a):słuchaj ja mam prawie identycznie tylko nie sprawdzałem jeszcze jak na gazie się zachowuje.
a jak stoi ci w garażu autko to też to samo.spróbuj go potrzymać przez noc w garażu i zobaczysz czy te objawy są takie same.
Ja wcześniej miałem jette i podstawe miałe przegrzaną ale wtedy są całkiem inne objawy.
bo popierwsze bedzie ci sie troszke silnik wychładzał przy jeżdzie i na rozgrzanym silniku też by ci nierówno chodził.
odezwij sie jak to rozwiążesz



Ogólnie to samochód mam garażowany ale nie ma to wpływu bo czy stoi na dworze czy w garażu to zawsze jest to samo. Również nie ma wpływu pora roku a więc czy lato czy zima problem występuje.


jeżeli na gazie chodzi ok czy też szarpie


Na LPG zawsze wszystko jest jak należy. Problem występuje tylko na benzynie. Odpala jak złoto tylko potem to szarpanie i czarny dym z nieprzepalonej benzyny....[/quote]

kliknij do mnie na gg 1278059 jestem aktywny
jaca
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 14:53
Lokalizacja: inowrocław

Postprzez makerek01 » 15 lut 2009, o 15:50

mani51, i jaca, dzięki za odpowiedz i w takim razie eliminuję podstawę wtrysku. Tylko teraz od czego się zabrać przy sprawdzaniu wtrysku ... ?
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez jaca » 15 lut 2009, o 16:42

makerek01 napisał(a):mani51, i jaca, dzięki za odpowiedz i w takim razie eliminuję podstawę wtrysku. Tylko teraz od czego się zabrać przy sprawdzaniu wtrysku ... ?


z tym wtryskiem to na dwa razy on mi dał przykład z pssata i powiedział o pompowtrysku a przeciaż my mamy wtryskiwacze a nie pompowtrysk .W naszym przypadku pozostaje sprawdzić tylko wtyczki które są tam podłączone ja tak myśle.Bo pompowtryski wychodziły od 98 rku dopiero.nie wiem co on pierdzielił.może chodzi mu o wtrysk.nie mam pojęcia o co mu chodziło mówił że cały kosztuje 150 zł.ale to chyba trzeba by spytać fachowca w warsztacie.
jaca
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 14:53
Lokalizacja: inowrocław

Postprzez makerek01 » 15 lut 2009, o 17:25

Mam nadzieję że w tym tygodniu uda mi się mimo zimna w garażu trochę pogrzebać przy samochodzie. zacznę od zdjęcia górnej obudowy wtrysku....ewentualnie porobię fotki jeśli coś będzie budziło moje podejrzenia i zapodam na fotki.

Wykluczenie podstawy wtrysku dało mi do myślenia nad sondą lambdą. Może to ona w pewnym zakresie podaje złe wartości i przez to zła mieszanka. Ogólnie to spalanie na benzynie testowałem na 100 kilometrowych odcinkach więc w sumie nie wiadomo jakby to wyszło przy częstym odpalaniu i jeździe po mieście...
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Postprzez jaca » 16 lut 2009, o 20:21

makerek01 napisał(a):Mam nadzieję że w tym tygodniu uda mi się mimo zimna w garażu trochę pogrzebać przy samochodzie. zacznę od zdjęcia górnej obudowy wtrysku....ewentualnie porobię fotki jeśli coś będzie budziło moje podejrzenia i zapodam na fotki.

Wykluczenie podstawy wtrysku dało mi do myślenia nad sondą lambdą. Może to ona w pewnym zakresie podaje złe wartości i przez to zła mieszanka. Ogólnie to spalanie na benzynie testowałem na 100 kilometrowych odcinkach więc w sumie nie wiadomo jakby to wyszło przy częstym odpalaniu i jeździe po mieście...


a sprawdź sobie sapliny,zapłon, powinien wynosić 0 do +5 stopni no i jeszcze jedno ,odepnij wtyczki które są podpięte pod wtrysk i psiknij w nie wd40.i niech elektryk sprawdzi ci cewke tak na wszelki wypadek.U mnie zadziałało wd40 psikłem w kostki i lepiej.ale spalinki to bym sprawdził na pierwszym miejscu.odezwij się jak podołasz z tym problemem.czujnik temperatury silnika nawet jak mierzyłeś miernikiem to nic najlepiej jedź na komputer niech sprawdzą ile stopni pokazuje a przy okazji bedziesz miał pewność co do układów eletrycznych bynajmniej tych co da się sprawdzić.A co do lambdy to ona na zimnym silniku nie działa.włącza sie dopiero od jakiejś tam temperatury.
jaca
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 14:53
Lokalizacja: inowrocław

Postprzez makerek01 » 17 lut 2009, o 22:57

jaca, dzięki za informacje będę coś próbował kombinować ale zacznę tak jak napisałeś od Wd40 :)
makerek01
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:38
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości