[mk3] Raz jedzie, raz nie. Raz pali, a raz nie.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

[mk3] Raz jedzie, raz nie. Raz pali, a raz nie.

Postprzez grezliq » 12 gru 2012, o 19:34

Witam panowie.

Golf III, 1992r, 1.4 60 koni(chyba abd - taki z okrągłym filtrem powietrza), instalacja gazowa.

Wcześniej dobrze jezdził na gazie i na benzynie, czasami gasł podczas przełączania na gaz ale po ponownej próbie było ok.

Zaczęło się od tego, że podczas jazdy ( i na gazie i na benzie) na chwile tracil moc, brak reakcji na gaz i nagle bum i leciał dalej. Było to sporadyczne. Później jechałem, zgasł i nie chciał odpalić. Po dłuższym czasie udało się go znowu odpalić jednak nie chodził już ok - nierówna praca silnika, gdy jechałem np. na 2 i wrzuciłem trojkę (czyli obroty robiły się niższe) bardzo się dławił. Była również sytuacja że jechał na gazie a na benzynie nie, nagle jak się skończył gaz to benzyna działała. No i ostatnio odpalil, rozgrzałem go, ujechałem kawałek i zgasł. Podczas 15 minutowej walki nie chciał odpalic - ani na benzie, ani na przełączeniu na gaz, ani z pompowaniem pedału gazu ani bez tego.. aż w końcu odpalił Oo. Wymieniłem kable - nic to nie dało. Nadal chodzi nierówno i kiedy mu się podoba.

Drodzy forumowicze, proszę o pomoc.

Pozdrawiam
grezliq
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

[mk3] Raz jedzie, raz nie. Raz pali, a raz nie.

 

Postprzez adams » 12 gru 2012, o 20:30

grezliq napisał(a):podczas jazdy ( i na gazie i na benzie) na chwile tracil moc, brak reakcji na gaz i nagle bum i leciał dalej


Też miałem taki objaw. Skończyło się dopiero po wymianie kopułki i palca. Przypadek może a może nie. Na początek obstawiam tych winowajców. Może wystarczy wyczyścić, może wymienić a może to nie to.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez greg001 » 12 gru 2012, o 22:18

sprawdź kopułkę i palec a jak nie będzie ci chciał odpalić to sprawdz czy iskra jest na świecach
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez grezliq » 12 gru 2012, o 23:04

ok a mógłbyś powiedzieć w jaki sposób?

Zauważyłem jeszcze po zdjęciu pokrywy filtra, że cala przepustnica jest uwalona na czarno, to chyba nie ma żadnego związku. Ciekawi mnie jednak skąd ten brud.
grezliq
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez greg001 » 13 gru 2012, o 00:58

z kopułką nic innego nie zrobisz jak po jej zdjęciu oglądnięcie jej czy nie ma pęknięć i czy styki nie są zaśniedziałe ew. przeczyścić papierem ściernym tak samo palec - możesz wymienić bo kopułka i palec to nie duża inwestycja.

Jeśli chodzi o świece to po kolei wykręcaj każdą i załóż przewód WN na nią przyłóż ją do silnika i niech ktoś próbuje zapalić - będziesz widział czy jest iskra czy nie ( uważaj żeby Cię prąd nie poraził ) przy okazji każdą wyczyść szczotką drucianą

jeszcze możesz sprawdzić czy idzie iskra z cewki do kopułki więc tak samo robisz jak ze świecami tylko bierzesz którąś świecę i wtykasz ją do tego przewodu co idzie do środka kopułki
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 18:15

grezliq, brud jest albo z powodu zużycia silnika który ma przedmuchy albo od zatkanej odmy o czym setki tematów są.
Co do opisywanych przez ciebie objawów, to musisz dokładnie zróżnicować co się dzieje podczas pracy na którym paliwie - od tego zależec będa propozycje dalszego działania
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez greg001 » 13 gru 2012, o 22:50

no i przepustnicę też musisz wyczyścić, a jak kolega pisze wyżej zimą odma szczególnie daje się we znaki
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez grezliq » 17 gru 2012, o 16:42

A więc sprawa wygląda tak:

Wsiadam, przelacznik na benzyne, auto odpaliło. Chodził nierówno więc odpiąłem czujnik temperatury ten w króćcu, chodził dużo lepiej. Postanowiłem się przejechać. Silnik nie pracował równo, szarpał, nie miał mocy. Jak auto się rozgrzało przełączyłem na gaz, praca silnika się nie zmieniła, nadal brak mocy, szarpanie (ale jechać się dało). Przełączyłem na benzynę - zgasł i nie chciał odpalić. Odpiąłem klemę minusowa i podłączyłem po jakimś czasie - brak zmiany. Odpiąłem kopułkę, w środku te srebrne styki były całe zabrudzone, przeczyściłem na szybko chusteczką. Odpalił. Stojąc, na biegu jałowym silnik chodził świetnie. Włączam gazik, jadę dalej. Cały czas praca silnika nierówna (podczas jazdy). Podjeżdżam pod dom, przełączam na próbę na benzynę i zgasł i już nie chciał odpalić.

P.S. Dodam jeszcze, że problemy zaczęły się od kiedy zrobiło się wilgotno.
Co robimy dalej?
grezliq
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez greg001 » 17 gru 2012, o 17:18

możliwe że do kopułki wilgoć się dostaje wymień kopułkę i palec na nowe - to nie duży koszt ok 38zł
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez grezliq » 17 gru 2012, o 17:24

ok, tak zrobie. a co może być przyczyną nierównej pracy silnika zarówno na benzynie i na gazie?
grezliq
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Opik » 17 gru 2012, o 18:21

przewody, świece, rozdzielacz czy jak to się tam zowie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez grezliq » 17 gru 2012, o 18:45

jeszcze jedna rzecz, o której zapomniałem! Nie chciał już na końcu odpalić.. ale na benzynie. Przełączyłem na środkową pozycję przełącznik od gazu, pokrecilem, nacisnąłem troche pedał i od razu odpalil na gazie (bo juz był rozgrzany)
grezliq
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 19:33
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości